מנהל הרשות להתחדשות עירונית: ההמלצות על הגבלת שכ"ט עורכי דין בתחום יפורסמו בקרוב

עוד אמר אתמול (ה') אלעזר במברגר בכנס ארגון הקבלנים המתקיים באילת, כי מתגבש מקור תקציבי לסבסוד תוכניות ההתחדשות העירונית שמקדמת הרשות בפריפריה, שעלות הוצאתן לפועל נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים

שיתוף הכתבה
מנהל הרשות להתחדשות עירונית אלעזר במברגר (פוטו מרסלו)מנהל הרשות להתחדשות עירונית אלעזר במברגר (פוטו מרסלו)

"היכולת של אנשי מקצוע להשפיע על הפרויקט מנוצלת לעיתים לרעה. לכן, קבענו טווח של שכר מומלץ למארגנים ובקרוב יפורסמו גם המלצות לעורכי דין בהתחדשות עירונית" כך אמר אתמול (ה') עו"ד אלעזר במברגר מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בכנס הנדל"ן של ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, במהלך ראיון עם עורך מרכז הנדל"ן נמרוד בוסו. אמירה זו באה כשבועיים לאחר שפרסמה הרשות המלצות לגבי שכר טרחת המארגנים.

לשאלה מדוע רק חלק קטן מהתוכניות המאושרות עוברות לשלב הביצוע, השיב כי על פי הנתונים שבידיו, ההתחדשות העירונית בישראל עוברת לשלב המימוש: "בשנה שנתיים האחרונות כ-30 אלף יח"ד מקבלות היתרי בניה במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית . בשנים הקרובות נראה מימושים בהיקפים עצומים מדי שנה. ישנן רשויות, גם באזור המרכז, עם ערכי קרקע נמוכים. המטרה היא לייצר תכנית כלכלית ואז לא צריך השלמות".

לגבי התחדשות באזורי הפריפריה אמר כי "יצאנו לדרך עם תכנון של 25 מתחמי פינוי בינוי גדולים בערים לא כל כך כלכליות. היזמים מבינים שיהיה סבסוד של המתחמים. עד ה-31.12 יוגשו לותמ"ל תוכניות בקרית שמונה, חצור הגלילית, טבריה, עפולה צפת ואילת. ההערכה הכספית לצורך מימוש 25 התב"עות נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל. ככה מייצרים סדר גודל של 15 אלף יח"ד חדשות בערים הללו". עוד חשף במברגר כי במסגרת דיוני התקציב המתקיימים כעת, צפוי להינתן מקור כספי עבור אותם 2.5 מיליארד שקלים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכזשכר טרחת עורכי דין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...