כוללת מנהרה באורך ק"מ: אושרה תוכנית הבינוי לשכונת קריית שחקים במרכז הרצליה

התוכנית של רמ"י שאושרה ב-2019 כוללת 1,650 דירות במגדלים עד 40 קומות, 200 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר במגדלים עד 60 קומות ומרכז תחבורה משולב. תנועת הרכבים בשכונה תהיה בתת-הקרקע בלבד, והתוכנית כוללת גם שני גשרים להולכי רגל והסטת נחל גלילות

שיתוף הכתבה
הרצליה (Lev Tsimbler, ויקימדיה) הרצליה (Lev Tsimbler, ויקימדיה)

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, אישרה השבוע את תוכנית הבינוי ביוזמת רמ"י לשכונת קריית שחקים בהרצליה, המאפשרת בניית 1,650 יחידות דיור, תוכנית שקודמה בוותמ"ל. תנאי להיתר על פי התוכנית הוא אישור תוכנית הבינוי, שקובעת בין היתר הקמת מנהרה לרכבים באורך ק"מ, הקמת שני גשרי הולכי רגל ושבילי אופניים. קידום התוכנית התעכב בין היתר בשל מחלוקות תקציביות בין רמ"י לעירייה.  

שכונת קריית שחקים ממוקמת במרכז הרצליה, מצפון-מזרח למחלף שבעת הכוכבים, ותחומה במשולש בין שדרות שבעת הכוכבים מדרום, רח' בן ציון מיכאלי מצפון ותחנת הרכבת הצמודה לנתיבי אילון ממערב. 

התכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שאושרה ב-2019, קובעת זכויות בנייה ל-1,650 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-90 יח"ד/ דונם נטו ובהיקף של 165 אלף מ"ר למגורים וכ-200 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר, וכן שטחים נוספים למבני ציבור ולמרכז תחבורה משולב. 

לפי התכנית, מותרים מבני מגורים בגובה 35-40 קומות, מבני תעסוקה בני 16-60 קומות, מבנים למסחר בני 2 קומות ומבני ציבור בני 6 קומות. עוד נכללות בתכנית הוראות להקמת מרכז תחבורה שיכלול מסוף אוטובוסים, פתרונות חניה לבאים לתחנת הרכבת וקשר למטרו או לרכבת הקלה העתידיים ולמערכת אוטובוסים מהירה/קו מהיר לעיר, והוראות לפיתוח השטח כולל שטחים ציבוריים פתוחים ומעברים להולכי רגל. רוב שטח התכנית בבעלות רשות מקרקעי ישראל

על פי הנכתב בעקרונות תוכנית הבינוי וכן על פי התוכנית המאושרת, תנועת הרכבים בתוך השכונה תהיה בתת-הקרקע בלבד, ובמפלס הקרקע יתאפשרו חופש תנועה ונגישות מרבית להולכי רגל. דרך המתחם עוברת שדרה ירוקה היוצרת רצף לינארי בין פארק גליל-ים מדרום ופארק הרצליה מצפון, ושדרה עירונית הקושרת בין שני מוקדים עירוניים: תחנת הרכבת ואיזור התעסוקה ממערב וקניון שבעת הכוכבים ממזרח באמצעות דופן מסחרית. המבנים במתחם בעלי קו בניין אפס ויוצרים אחידות ורציפות של חזיתות מסחריות כלפי צירי ההליכה. 

שני גשרים להולכי רגל והסטת נחל גלילות

לפי תוכנית הבינוי, בתת הקרקע תיבנה מנהרת רכב באורך של כקילומטר לרבות שש כניסות/יציאות מהכבישים ההיקפיים לתוכנית, כולל מעברים תת -קרקעיים מתחת לכבישים, וממנהרה זו תהיה הגישה למרתפי חניה. כמו כן ימוקמו בתת-הקרקע של המגרשים הפרטיים חדרים טכניים, פריקה וטעינה ואצירת אשפה. התכנית התקפה מאפשרת הקמת חניות תת-קרקעיות פרטיות מתחת לשטחים הציבוריים "ככל שהעירייה תחליט לאפשר בניה ושימוש לחניות פרטיות מתחת לשטחים ציבוריים, תכנית הבינוי תעודכן בהתאם".

עוד נכתב כי מפלס הקרקע במתחם כולל רחבות ציבוריות, כיכרות ומעברים בזיקת הנאה וכן חזיתות פעילות והמשכיות במפלס הרחוב. כמו כן שבילי אופניים מתוכננים בהיקף המתחם וכן לאורך השדרה הירוקה ומערבה ממנה לכיוון מרכז התחבורה המשולב. עבודות פיתוח שטחי הציבור הפתוחים כוללות הקמת שני גשרי הולכי רגל מעל רחוב שבעת הכוכבים ומעל רחוב בן ציון מיכאלי, הסטת נחל גלילות בתחום התכנית בהתאם לתכנית התקפה והעתקת תשתיות.

בשכונה, על פי תוכנית הבינוי, גם מוקצית קרקע עבור מבנים ומוסדות ציבור וקומות עבור מבנה ציבורי מעל מתחם התחבורה המשולב. יתר השטחים הציבוריים משולבים במבני המגורים והתעסוקה כשטחי ציבור מבונים. גני ילדים משולבים ייבנו בקומה השניה ומעלה. התמ"ל כוללת גם הטמעה של תחנת הרכבת בתוך המתחם במקום התחנה הקיימת ממערב, וכן רמפת כניסה לרכבים ישירות מנתיבי איילון, אך שני הנושאים הללו עדיין מחייבים תיאום עם רכבת ישראל, ופניות אליה לתיאום טרם נענו. תכנית הבינוי הוכנה על ידי הוועדה המקומית בתיאום עם מחלקות מינהל ההנדסה, מינהל התפעול והחברה לפיתוח הרצליה. 

ועדת המשנה אישרה את התוכנית פה אחד למעט תיקונים טכניים וקביעת סעיף גמיש ברמת המגרש לשינויים לא מהותיים על ידי מהנדסת העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית הרצליהרמ"יסיטי טקותמ"להרצליהקריית שחקים

 
מחפש...