"בזמן שהטרקטור חבט בבניין, ראיתי מספר דיירים ותיקים ממש בוכים"

מדור 'הפנים שמאחורי ההתחדשות העירונית', עם ניב רום, מנכ"ל קבוצת כנען, המספר על האלמנט החברתי שהוביל אותו לעסוק בהתחדשות עירונית, על המורכבות הרגשית של הריסת בניין מגורים בן עשרות שנים, ועל הצעד שהממשלה חייבת לעשות כדי להאיץ את מימוש ההתחדשות ברחבי ישראל. "התחום מתפתח, אך לצערי יש עדיין בעיה גדולה בעניין לוחות זמנים. כולי תקווה שלאור המצב שנקלענו אליו בשנה האחרונה הקברניטים יבינו שחשוב לזרז תהליכים", אומר רום

שיתוף הכתבה
ניב רום ( צילום: באדיבות המשרד) | ברקע: פרויקט עלמא, קריית אונו קרדיט 3ddesign ניב רום ( צילום: באדיבות המשרד) | ברקע: פרויקט עלמא, קריית אונו קרדיט 3ddesign

מה גרם לך להתחיל לעסוק בהתחדשות עירונית?

מגיל צעיר עסקתי גם בנדל"ן וגם בתור מדריך נוער וקהילה. התחדשות עירונית היא שילוב נדיר של יזמות נדלן שמשלבת אירוע חברתי ואפשרות אמיתית שניתנת לשכבות החלשות יותר מבחינה סוציו-אקונומית להשתדרג ולשנות להם את החיים, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה חברתית והן מבחינת הביטחון האישי מטילים, טרור ורעידות אדמה.
 

חוויה משמעותית שזכורה לך מתחילת דרכך?

החוויה הכי משמעותית קרתה באירוע שהפקנו לטובת הריסת 48 דירות ברמת גן ובניית מגדלים חדשים. בזמן שהטרקטור חבט בבניין ראיתי מספר דיירים ותיקים ממש בוכים. תוך כדי שיחה הבנתי שמצד אחד הם עצובים על הרס אזור המחייה שלהם והמקום בו הם גדלו ומצד שני ברגשות מעורבים הם מתרגשים לקראת השדרוג העצום שמצפה להם בעתיד. בפינוי בינוי יש המון רגש ובסוף זה מאוד מתגמל.
 

הדבר הכי חשוב שכל מי שניגש לפרויקט התחדשות צריך לדעת

צריך לדעת שזה מצריך סבלנות, כסף ומקצוענות. בלי שלושת אלה לא ניתן ליזום וליישם התחדשות עירונית .
 

מקרה שלמדת ממנו

למדתי שמכל דייר, גם מהמובילים, גם מהוותיקים, גם מהסרבנים ועוד סוגים רבים של דיירים, ניתן ללמוד הרבה על צרכים, השקפות עולם וחוכמת המונים שיכולה להועיל בעיקר בצמתים של קבלת החלטות או פתרונות להתקדמות בפרויקט. מכל מלמדי השכלתי.
 

מהו הדבר שהממשלה חייבת לעשות מחר כדי להאיץ התחדשות עירונית ?

לייצר טמפלט אחיד לקידום מתחמי פינוי בינוי שמבוסס על עקרונות ברורים שמייצרים גם ודאות כלכלית וגם אחידות בתמורות וברווחיות הפרויקט. חובה לקצר לוחות זמנים!
 

הפרויקט שאתה הכי גאה בו, ולמה?

פרויקט עלמא בקריית אונו. פינינו שם 232 משפחות ואנו נמצאים בשלבי בנייה במתחם של 765 דירות ועוד כ 6,000 מ"ר מסחר ומשרדים. פרויקט מאוד יפה, איכותי ובמיקום מנצח.
 

אתגר שפגשת בו לאורך תהליך קבלת היתר לפרויקט

פתרון מגבלת גובה שהיה לנו בקרית אונו על ידי רשות שדות התעופה. לשמחתי עם השקעה כספית גדולה, יצירתיות מקצוענות ועקשנות פתרנו את הבעיה והיינו הראשונים בארץ שפרצו את מגבלת הגובה.
 

מה הן התכונות הדרושות ליזם בתחום?

המון אנושיות. בסוף מדובר בבתים של אנשים, בכל רכושם. חייבים להיות זמינים ולדבר עם כולם בגובה העיניים. הדיירים הם בעלי הקרקע והם מוסרים לי לביצוע את היקר להם מכל (בהיבט הכלכלי כמובן).
 

מהם סימני האזהרה שיכולים לגרום לך לא להתקרב לעסקה?

חריגות בנייה, חוסר אחדות במתחם, מתחם שלא מצליח לגבש נציגות ומתחמים שהשתלטו עליהם גורמים בעייתיים.
 

איך תחום ההתחדשות העירונית השתנה לאורך השנים?

התחום הולך ומתפתח, לצערי עדיין יש בעיה גדולה בעניין לוחות הזמנים אבל כולי תקווה שלאור המצב שנקלענו אליו בשנה האחרונה יבינו הקברניטים שחשוב לזרז תהליכים.

 

ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך בענף הנדל"ן

אני אספן של מכונות כתיבה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפנים מאחורי ההתחדשות העירוניתקבוצת כנעןניב רום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...