כצפוי: בנק ישראל הותיר את רמת הריבית על 4.5%

בהתאם להערכות, הוועדה המוניטארית של בנק ישראל בראשותו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון החליטה היום (ד') להותיר את הריבית במשק בשיעורה הנוכחי - 4.5%, זו הפעם החמישית ברציפות. בהתייחס לשוק הדיור נכתב בהודעת הריבית: "המגבלות על פעילות ענף הבנייה נוכח המלחמה עדיין משמעותיות והפעילות בענף הבינוי מתאוששת באיטיות"

שיתוף הכתבה
נגיד בנק ישראל אמיר ירון (מארק ניימן, לע"מ)נגיד בנק ישראל אמיר ירון (מארק ניימן, לע"מ)

בהתאם להערכות, הוועדה המוניטארית של בנק ישראל בראשותו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון החליטה היום (ד') להותיר את הריבית במשק בשיעורה הנוכחי - 4.5%. 

כזכור, החל מאפריל 2022 החל בנק ישראל בסדרה של העלאות ריבית אשר הביאו אותה מרמתה האפסית באותה עת, של 0.1%, ועד לרמה של 4.75% מאמצע 2023 ועד סופה. בינואר 2024 ביצעה הוועדה המוניטארית הפחתה קלה של רבע אחוז, והעמידה את ריבית הבנק יל 4.5%. מאז לאורך חמש החלטות ריבית רצופות, נותרה ריבית הבנק בשיעור זה.

בהודעת הריבית שפרסם הבנק נכתב כי "מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' ובחודשים האחרונים בפרט, גברו אי הוודאות הגיאופוליטית והשפעותיה על המשק. אלו, לצד אי הוודאות הפיסקלית, משתקפות גם בפערי התשואות הגבוהים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ארה"ב ובמרווחי ה-CDS שקרובים לרמות שיא. האינפלציה נמצאת בחודשים האחרונים במגמת עליה ושוהה מעט מעל הגבול העליון של היעד. העלייה בקצב האינפלציה משקפת בעיקר את העלייה בקצב השינוי של מחירי הרכיבים הבלתי-סחירים".

לגבי שוק הדיור נכתב כי "נמשכת העלייה במחירי הדירות ובביצועי המשכנתאות. המגבלות על פעילות ענף הבנייה נוכח המלחמה עדיין משמעותיות והפעילות בענף הבינוי מתאוששת באיטיות".

נדב פסנדי, מנכ"ל אלדר משכנתאות, הגיב להחלטת הריבית ואמר כי "בנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5%, כצפוי, לנוכח האינפלציה והאי-יציבות הגיאופוליטית בעקבות המלחמה. בעוד שבשווקים הגלובליים נרשמת דווקא נטייה להורדת ריבית, בישראל הוחלט לשמור על יציבות לנוכח האתגרים הכלכליים והביטחוניים. בחודש שעבר נלקחו משכנתאות בהיקף של 9.07 מיליארד שקל והמשכנתא הממוצעת שנקלחה הגיעה לרמה של 1.013 מיליון שקל. כמו כן, 38% מהמשכנתאות שאושרו בחודש יולי נלקחו לרכישות דירה שמחירן גבוה מ-3 מיליון שקל, מה שמעיד כי שוק הנדל"ן נמצא במגמת התאוששות וממשיך לטפס.

"יחד עם זאת, לאחרונה התווספו שיקולים המונעים הורדת ריבית, כמו האינפלציה הגואה שעלתה ל-3.2% וקצב עליית המחירים בשוק הנדל"ן שממשיך להתגבר. ההחלטה של הנגיד להשאיר את אחוז הריבית משקפת גישה זהירה -מדובר במהלך שנועד לתמוך בצמיחה הכלכלית ובתנודתיות השוק. הערכתי היא כי לנוכח האינפלציה הגבוהה והסיכונים הגיאופוליטיים הרבים, ריבית בנק ישראל תישאר ברמתה הנוכחית עד סוף 2024, וכי הפחתת ריבית תתממש במהלך הרבעון הראשון של 2025, לקראת רבעון שני, כמובן בהנחה שהמצב הגיאופוליטי בישראל ישתפר או לכל הפחות לא תחול החמרה משמעותית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הריביתריבית בנק ישראלבנק ישראלנגיד בנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...