תמורת כ-205 מיליון שקל: ריאליטי רכשה 40 דונם בצפון בהרצליה

קבוצת ריאליטי הודיעה כי רכשה במכרז פרטי קרקע גדולה בשכונת נחלת עדה - חלק ממתחם עליו צפויה לחול תכנית המאפשרת פיתוח עתידי להקמת 12 אלף יח"ד ו-350 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
מימין: אוהד רוזן, אסף ורדי ודן מנחם (טל גבעוני, צחי קיבנשטיין)מימין: אוהד רוזן, אסף ורדי ודן מנחם (טל גבעוני, צחי קיבנשטיין)

קבוצת ריאליטי הודיעה היום (ג') על רכישת חטיבת קרקע, במכרז פרטי בשכונת נחלת עדה בצפון הרצליה, תמורת 205.5 מיליון שקל. הקרקע משתרעת על שטח של כ-40 דונם והיא חלק ממתחם עליו צפויה לחול תכנית תמ"ל 3006 (פיתוח הרובע הצפוני בהרצליה) וכן תכנית של מחוז תל אביב ותמ"א 70, המאפשרת פיתוח עתידי להקמת 12,000 יח"ד, 300 אלף מ"ר לתעסוקה, 44 אלף מ"ר למסחר וכן שטחי ציבור.

הקרקע ממוקמת בקרבת אוניברסיטת רייכמן, שדה התעופה שעתיד להיסגר ובצמוד לתחנת המטרו המתוכננת בכנפי נשרים וגישה לצירי תנועה מרכזיים - נתיבי איילון וכביש 531. 

מוכרת הקרקע היא ״קהילת ציון אמריקאית״, חברה בפירוק, שמפרקה הוא הכונס הרשמי, וחברת הניהול מטעמו שהובילה את הליך המכר, היא "השתתפויות בנכסים בישראל". את המוכרת ייצגו עורכי הדין דור אבינרי, אור נבו ומאור זילכה ממשרד ליפא מאיר. הקרקע רשומה בטאבו על ידי "קהילת ציון אמריקאית" והיא המוכרת בעסקה, אך קרן היסוד היא הבעלים בגלל הסכמים היסטוריים בינם לבין "קהילת ציון אמריקאית". 

זוהי העסקה הראשונה של הקרן השבחת הנדל"ן החמישית של ריאליטי לאחר שגייסה כ-2 מיליארד שקל מגופים מוסדיים מובילים לרבות חברות ביטוח, בתי השקעות, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות ועוד. משקיעי העוגן בקרן החדשה כוללים את מגדל ביטוח, כלל ביטוח, מיטב דש , הראל ביטוח והשקעות, עמיתים קרנות פנסיה, קרנות ההשתלמות למורים, זרוע ההשקעות של בנק מזרחי - מזרחי אינווסט וקרן טיקהאו קפיטל הבינ"ל, לצד משקיעים פרטיים, קיבוצים, פאמילי אופיס, חברות פרטיות מובילות וגופי השקעה נוספים. 

הקרקע בהרצליה (צחי קיבנשטיין)הקרקע בהרצליה (צחי קיבנשטיין)

הקרן צפויה לבצע השקעות בהיקף של כ-4 מיליארד שקל בשנים הקרובות. בכוונת הקרן להשקיע בכ-20-30 פרויקטים בסקטורים שונים בענף הנדל"ן תוך התמקדות בפרויקטים בעירוב שימושים עם דגש על מגורים, ובפיזור גיאוגרפי נרחב בדגש על מרכז הארץ.

ריאליטי היא קבוצת קרנות השקעה בנדל"ן הגדולה בישראל שבראשה עומדים ד"ר מיכאל ורדי, אסף ורדי ואוהד רוזן. הקבוצה מנהלת מספר קרנות פרייבט אקוויטי ונכסים בהיקף כולל של למעלה מ-12 מיליארד שקל במספר קרנות השקעה וחוב. בשלוש השנים האחרונות ביצעה הקבוצה מספר אקזיטים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, ביניהם  מכירת זכויות במגדל ארמון בחיפה, מתחם אופיס באזור, מתחם התחיה בתל אביב, בית מרס ומתחם דיסקונט בדרום תל אביב, מרכז הקליטה במבשרת ציון וכן פרויקט תאומי הגלים בהרצליה פיתוח. 

לדברי דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "בשנה האחרונה פעלנו בסבלנות רבה לאיתור הזדמנויות בשוק והעסקה ממחישה את האסטרטגיה שמובילה הקרן, שהצטיידה במזומנים במטרה לנצל הזדמנויות ולפעול במהירות היכן שאחרים מתקשים בגלל סביבת הריבית הגבוהה והיעדר הנזילות. היתרון של הקרן בולט בשוק עוד יותר נוכח יכולתה שלה הקרן לבצע עסקאות גם ממקורותיה העצמיים וכן יכולתה לקבל מימון גם בעסקאות גדולות ומורכבות.

"השינויים המהירים בשוק הנדל"ן מאפשרים לנו להעצים את היתרון היחסי של הקרן ולפעול באופן בו אנו צופים שישיא תשואה עודפת למשקיעים. מתודולוגיית השקעה שפיתחנו לאורך השנים מסייעת להביא לפתרונות מול רשויות התכנון השונות והרשויות המקומיות ובסופו של תהליך אנו משביחים את הנכסים באופן שיטיב עם האוכלוסייה באזור, הרשות המקומית וכל בעלי העניין. אנו מאמינים מאוד בשוק הנדל"ן בישראל וממשיכים להשקיע בהתאם למדיניות אותה התווינו בקרן. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריאליטיריאליטי קרן השקעות בנדל"ןהרצליה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...