בזכות מגדל לנדמארק ועליית שווי הנכסים: אפי נכסים הגדילה את ההכנסות וחזרה לרווח

החברה סיימה את הרבעון השני של 24' עם רווח מיוחס לבעלים של 73 מלש"ח לעומת 59 מלש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח במחצית הראשונה של 24' הסתכם בכ-132 מלש"ח לעומת הפסד של כ-22 מלש"ח אשתקד. הגידול נובע ברובו מהשלמת פרויקטים, בעיקר לנדמארק בת"א

שיתוף הכתבה
אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים (אירנה קוסטינסקי)אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים (אירנה קוסטינסקי)

אפי נכסים , בשליטת ביג מרכזי קניות , סיימה את הרבעון השני של 2024 עם רווח מיוחס לבעלים של 73 מיליון שקל לעומת רווח של 59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-24%. כך דיווחה החברה השבוע לגבי תוצאותיה הכספית לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2024.  

הרווח במחצית הראשונה של 24' הסתכם בכ-132 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-22 מיליון שקל אשתקד אשר נבע מהפחתת שווי של חלק מנכסי החברה. ה- NOI (חלק החברה) הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-251.1 מיליון שקל לעומת כ-200.1 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ- 26%. במחצית הראשונה של השנה הסתכם ה- NOI (חלק החברה) בכ- 474 מיליון  שקל לעומת כ- 378 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-25%.

הגידול נובע בעיקר מהשלמת פרויקטים (בעיקר פרויקט לנדמארק בתל אביב) ומשיפור בביצועי הפרויקטים השונים. באפריל השנה קיבל מגדל A בפרויקט לנדמארק, המיועד ברובו להשכרה לפייסבוק, טופס אכלוס. המגדל הוא בן 39 קומות וכולל 116 דירות, 126 אלף מ"ר תעסוקה, 7,000 מ"ר מסחר ו-7,500 מבני ציבור. השווי ההוגן של המגדל הוערך בסוף השנה ב-3.45 מיליארד שקל. הבעלים הנוסף במגדל הוא מליסרון

החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה וטרם הניבו באופן מלא במחצית הראשונה של השנה, צפוי ה- NOI להגיע לקצב שנתי של כ-1.1 מיליארד שקל. החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה-NOI השנתי להגיע לכ-1.3 מיליארד שקל, להערכתה.

"ה-FFO צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-509 מיליון שקל" 

ה-FFO ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-107.5 מיליון שקל לעומת כ-80.4 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ- 34%. במחצית הראשונה של השנה הסתכם ה- FFO בכ-203 מיליון שקל לעומת כ-159.5 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ- 27%. הקצב השנתי של ה-FFO על בסיס הרבעון השני עומד על כ-430 מיליון שקל. הגידול לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע כאמור מאכלוס פרויקטים, עליה בתפוסות ועליית שער האירו ביחס לשקל אשר קוזזה משמעותית כתוצאה מהעלייה בהוצאות המימון של החברה.

החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה, וטרם הניבו באופן מלא במחצית הראשונה של השנה, צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-509 מיליון שקל. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ- 641 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-6.74 מיליארד שקל

אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "תוצאות הרבעון מהוות אבן דרך חשובה בהתפתחותה של החברה. לראשונה הקצב השנתי של ה-NOI חצה את רף המיליארד שקל הודות להמשך צמיחה דו ספרתית בפרמטרים התפעוליים ברבעון השני, והקצב השנתי של ה-FFO חצה את רף ה-400 מיליון שקל. הגידול המשמעותי של למעלה מ-26% ב-NOI ושל 33% ב- FFO נובע בעיקר מעליה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים ובראשם פרויקט לנדמארק בתל אביב, ואנו צופים שמגמה זו תימשך גם ברבעונים הבאים, כאשר בנוסף לפרויקט לנדמארק, השלימה החברה מספר פרויקטים נוספים בבלגרד, פראג ובוורשה.

"תרומתם של נכסים אלה החלה להשפיע באופן חלקי במחצית הראשונה של השנה והיא צפויה לבוא לידי ביטוי באופן משמעותי יותר בהמשך ברבעונים הבאים. חרף אי הוודאות המקומית והגלובלית, אנו מציגים ביצועים טובים הודות לתיק הנכסים האיכותי, המפוזר והמגוון של החברה, ואנו פועלים לשמור על מגמה חיובית זו גם בעתיד". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפי נכסיםאבי ברזיליביג מרכזי קניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...