תמורת כ-55 מיליון שקל: מניבים רוכשת מריאליטי 25% נוספים ממגדל ארמון בחיפה

לאחר שכבר רכשה בינואר מחצית מהנכס תמורת כ-109 מיליון שקל, מניבים רוכשת כעת 25% נוספים. ה-NOI  השנתי הנוסף הצפוי לחברה מוערך בכ-3.55 מלש"ח ומשקף תשואה של כ-6.85% ביחס לתמורה. שיעור התפוסה במגדל ארמון שבשכונת הדר עומד כיום על 97%

שיתוף הכתבה
דן מנחם (קרדיט טל גבעוני)דן מנחם (קרדיט טל גבעוני)

מניבים רוכשת מקרן ריאליטי 25% נוספים מ"מגדל ארמון" בחיפה, בתמורה לכ-54.5 מיליון שקל, כך על פי הודעת מניבים הבוקר (א') לבורסה לניירות ערך. מדובר בעסקת המשך לעסקה שנחתמה בינואר האחרון, במסגרתה רכשה מניבים 50% מהנכס בתמורה כוללת של כ-109 מיליון שקל; לפי שווי של כ-218 מיליון שקל.

ה-NOI השנתי הצפוי למניבים מהממכר הנוסף מוערך בכ-3.55 מיליון ש"ח ומשקף תשואה של כ-6.85% ביחס לתמורה בסך של 51,875 אלף ש"ח, ובנוסף תהיה זכאית החברה להכנסה נוספת של כ-300 אלף ש"ח בשנה בגין התשלום שישולם בגין עבודות התאמה לשוכר.

נכון ליום 31 במרץ 2024, שיעור התפוסה במגדל ארמון עמד על 97%. להערכת מניבים, ה-NOI השנתי מהשכרת מלוא שטחי המגדל הינו כ-14.2 מיליון שקל, ומשקף תשואה של כ-6.85% ביחס לשווי הנכס (לא כולל התמורה המשולמת למניבים בגין השקעה בעבודות התאמה שבוצעו לשוכר ספציפי). 

מגדל ארמון ממוקם בשכונת הדר בחיפה, והוא בנוי על קרקע בשטח של כ-3.5 דונם. המגדל, שנרכש על ידי ריאליטי בשנת 2020 בתמורה לכ-105 מיליון שקל, כולל 18 קומות מעל 6 קומות מרתפי חניה, בשטח עילי להשכרה של כ-16,000 מ"ר (14,600 מ"ר שטחי משרדים ו-1,400 מ"ר שטחי מסחר) וכ-410 מקומות חניה. המגדל נרכש עם שיעור תפוסה של פחות מ- 30% ובשלוש השנים האחרונות איכלסה את המגדל בשוכרים כגון מנהל הדיור הממשלתי, קופות חולים ועוד.

את ריאליטי יצגו בעסקה עו"ד קארין פריד ועו"ד שירן חן ממשרד הרצוג פוקס נאמן ואת מניבים יצגו עו"ד יפית פלסנפלד ועו"ד לידור סייג ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן .  

השותפים בקרן ריאליטי: אסף ורדי אוהד רוזן ודן מנחם (טל גבעוני)

עופר אברם, מנכ"ל מניבים קרן הריט החדשה: "אנו שמחים לעדכן הבוקר על עסקת המשך לעסקה עליה דיווחנו בינואר ושהושלמה בחודש מרץ האחרון, במסגרתה רכשנו 25% נוספים מהזכויות במגדל ארמון בחיפה. התמורה בעסקה מבוססת על נוסחת התמחור שגיבשנו עם ריאליטי בעסקה הקודמת – ולרשותנו עדיין עומדת אופציה שתאפשר לנו להגיע לבעלות מלאה על הנכס. מגדל ארמון הוא נכס יציב, עם שוכרים חזקים מאוד – בעיקר מהמגזרים הממשלתי והציבורי.

"המחיר בעסקה משקף תשואה של כ-6.85%, התואמת את אסטרטגיית ההשקעה של החברה, לאיתור נכסים ברמת סיכון נמוכה, עם רמות מחיר למ"ר נמוכות, המניבים תשואה טובה ויציבה לאורך זמן. גם לאחר השלמת הרכישה הנוכחית, ובין היתר לאור גיוס ההון האחרון שביצענו באפריל, אנחנו ממשיכים להחזיק בהיקף מזומנים משמעותי שיאפשר לנו לבצע עיסקאות רכישה נוספות תוך ניצול הזדמנויות שתואמות את אסטרטגיית ההשקעה שלנו, כאמור".

לדברי דן מנחם, שותף בקבוצת ריאליטי: "מגדל הארמון הוא אחת מעסקאות ההשבחה הבולטות של קרן ריאליטי . מדובר בנכס שהיה 'פיל לבן' לאורך שני עשורים, ונרכש לפני כארבע  שנים במצב לא מיטבי כאשר פחות מ-30% מהמבנה היה מאוכלס. מאז רכישתו, פעלה הקרן להשבחתו כולל השקעה בשיפוץ המבנה והובילה להכנסת שוכרי עוגן יציבים מהשורה הראשונה מהמגזר הציבורי והפרטי. לצד זאת, הובילה הקרן פעילות אימפקט  בשיתוף עם הקהילה המקומית והעירייה, התומכת בתפיסה העירונית של שכונת הדר כמרכז העיר והפיכת רחוב הנביאים לציר מסחרי ראשי המחבר בין כרמל לעיר תחתית. הפעילות משכה למעלה את השכונה כולה, זוהי התחדשות עירונית אמיתית". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מניביםקרן ריאליטיחיפהמגדל ארמון בחיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...