עסקת השכירות הגדולה אי פעם מסעירה את הענף: "מבטאת את עוצמת המשק, הביקוש למשרדים בת"א - יותר מההיצע"

אתמול פורסם כי גוגל שוכרת 60 אלף מ"ר במגדל ToHa2 לעשור תמורת כ-1.15 מיליארד שקל, ובענף לא נותרו אדישים לעסקת הענק. בכירים מספרים כי למרות המלחמה - ישנו ביקוש גובר לבנייני משרדים מתקדמים. מנכ"ל מבנה נדל"ן: "חווים התעוררות בסגמנט הזה". משנה למנכ"ל מליסרון: "הכלכלה הישראלית ממשיכה להראות את חוסנה במציאות המורכבת"

שיתוף הכתבה
שי וינברג, עופר זיו, עוזי לוי, על רקע הדמיית פרוייקט ToHa בת"א (רמי זרנגר, דורון סהר, עופר חן, viewpoint)שי וינברג, עופר זיו, עוזי לוי, על רקע הדמיית פרוייקט ToHa בת"א (רמי זרנגר, דורון סהר, עופר חן, viewpoint)

עסקת השכירות בהיקף הגדול ביותר בתולדות ישראל, שנחשפה אתמול, במסגרתה גוגל תשכור 60 אלף מ"ר במגדל ToHa2, שבבעלות גב ים ואמות בתל אביב, תמורת 115 מיליון שקל לשנה. עוררה תגובות רבות בשוק הנדל"ן. בכירים בענף מצביעים על כך שהעסקה, שהחלה להתגבש לפני כשנה וחצי, מצביעה על ביקושים ערים למשרדים חדשים, ומהווה אינדיקציה לחוסן והתחזקות של שוק המשרדים הישראלי, גם בימי אי ודאות ומשבר. 

עוזי לוי, מנכ"ל מבנה נדל"ן, מסביר כי שוק המשרדים בישראל הינו שוק חזק שכבר ידע משברים, עליות וירידות. "גם על רקע הימים המורכבים ואי הודאות במשק, אנחנו ממשיכים לקדם עסקאות שכירות משמעותיות בבנייני המשרדים אותם אנו בונים, הן בתל אביב והן במעטפת שלה ובפריפריה הקרובה.

"לאחר תקופה שקטה יחסית, בחודשים האחרונים אנו חווים התעוררות בסגמנט הזה וביקוש גובר לבנייני משרדים מתקדמים. אנו מזהים את הצורך גם בקרב חברות בינלאומית וחברות טכנולוגיה וגם על ידי חברות גדולות בתעשיה המקומית אשר רוצות להבטיח לעובדים שלהן מקום עבודה איכותי, עם נגישות מיטבית וניהול ברמה הגבוהה ביותר".

גם עופר זיו, מנכ"ל ויתניה  מציין שענף הנדל"ן פועל במחזוריות, וגם לאחר משברים או תקופות שפל כמו הקורונה או המלחמה כעת, הוא יציב יותר מכפי שנדמה ובעתיד הקרוב גם ישתפר בהדרגה. "העסקה הגדולה שעליה חתמה גוגל מבטאת הלכה למעשה את עוצמת המשק הישראלי, את הצורך המובהק גם של חברות בינלאומיות למקם את משרדיהן בפריים לוקיישן ובמשרדי טריפל A בגוש דן. גם בימים אלה אנחנו ממשיכים לראות ביקושים יציבים ואף ניתן לומר שבבניינים ברמה גבוהה בתל אביב ובסביבתה אין די שטחים פנויים וישנו יותר ביקוש מהיצע".

הדמיית פרוייקט ToHa בתל אביב (viewpoint)הדמיית פרוייקט ToHa בתל אביב (viewpoint)

"אנחנו מאמינים גדולים בענף הנדל"ן המקומי ובהזדמנויות הרבות שהוא מציע", מוסיף זיו, "ואנו למודי תקופות קשות ומשברים ובסופן תמיד הענף קם, מתאושש, הביקושים חוזרים ודמי השכירות חוזרים לעלות בהדרגה״.

שי וינברג, משנה למנכ"ל מליסרון ומנכ"ל פעילות ייזום נדל"ן ומשרדים, ציין כי "הכלכלה הישראלית ממשיכה להראות את חוסנה במציאות המורכבת של תקופת המלחמה. הציבור בישראל ממשיך לעשות כל שניתן על מנת לקיים שגרה לצד מלחמה ואנו  רואים התעוררות של שוק שכירות המשרדים. פרויקט לנדמרק המשותף לנו ולאפי נכסים במרכזה של תל אביב הוא דוגמא לפרויקט שעבר את כל התקופות המורכבות, קורונה, משבר בהייטק ומלחמה, ועדיין נמצא בהיקפי שכירות של למעלה מ-90% כבר ממש בסמוך לפתיחתו". 

היקף התמורות בעסקת הענק: 1.15 מיליארד שקלים 

ההסכם, שהיקף התמורות בו, לפני הצמדה למדד, צפוי לעמוד על 1.15 מיליארדי שקלים, נחשב להסכם השכירות בהיקף הגדול ביותר שנחתם אי פעם בישראל. על פי ההסכם תשכור ענקית הטכנולוגיה הישראלית מידי החברות 60 אלף מ"ר בקומותיו העליונות של חלקו השני של הפרוייקט, מגדל ToHa2, לתקופה בת עשר שנים, וזאת בתמורה לדמי שכירות בסך של 115 מיליון שקלים בשנה, הצמודים למדד חודש מאי 24. תקופת השכירות צפויה להתחיל ברבעון הראשון של שנת 2027, ולגוגל תינתן זכות יציאה חד פעמית בחלוף 5 שנים מתחילת השכירות.

פרוייקט ToHa נבנה במגרש הממוקם מצפון-מזרח למחלף השלום, ותחום על ידי הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך שלום בתל אביב, הוא מתחם בן שני מגדלים המשתרע על 17 דונם, המאופיין בעיצוב אייקוני דמוי יהלום, שתוכנן בשיתוף פעולה בין משרדי האדריכלים של רון ארד וישר אדריכלים.  המגדל הראשון אוכלס בסוף 2018 ומתנשא לגובה 29 קומות, ושטחו כ-55 אלף מטרים רבועים.

המגדל השני, שלגביו נחתמה העסקה, מצוי עדיין בהליכי בנייה ומתוכנן להתנשא לגובה של 77 קומות, ושטחו כ-130 אלף מ"ר. עוד כולל המתחם ארבע קומות של חניון תת-קרקעי, ובהן מקום לחניית 950 מכוניות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםויתניהעוזי לויגוגלToHaגב יםאמותעופר זיו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...