ההתעוררות הגיעה לשוק המשכנתאות: נתון מאי הוא הגבוה מאז אוגוסט 2022

היקף המשכנתאות הגיע בחודש למאי ל-7.78 מיליארד שקל, עלייה של 33% מחודש אפריל (בו חל פסח) ושל 26% מחודש מרץ. עלייה גם בסכום המשכנתאות בריבית משתנה ובהיקף המשכנתאות בריבית קבועה. בהתאחדות יועצי המשכנתאות מצננים את ההתלהבות: "מדובר בחוסר אמון של הציבור בהנהגה וברגולציה, שמביא רבים להאמין שהמחירים יזנקו בקרוב"

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

היקף המשכנתאות הגיע בחודש למאי ל-7.78 מיליארד שקל, ההיקף הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2022, אז עמד היקף המשכנתאות על 9.63 מיליארד שקל. לעומת החודש הקודם לו, מדובר בעלייה של 33% מ-5.91 מיליארד שקל, אך יש לזכור שמדובר בחודש אפריל שבו חל חג הפסח. לעומת מרץ השנה חלה עלייה של 26%, מ-6.23 מיליארד שקל.

לעומת מאי בשנה שעברה מדובר בעלייה של 19.5%, אז עמד היקף המשכנתאות על 6.51 מיליארד שקל. סכום המשכנתאות בריבית משתנה הסתכם במאי השנה ב-4.18 מיליארד שקל לעומת 3.23 מיליארד שקל באפריל, עלייה של כמעט 30% ולעומת 3.55 מיליארד שקל במאי בשנה שעברה, עלייה של כ-18%.

היקף המשכנתאות בריבית קבועה הסתכם ב-3.6 מיליארד שקל לעומת 2.67 מיליארד שקל בחודש הקודם, עלייה של כ-35%, ולעומת 2.95 מיליארד שקל במאי בשנה שעברה, עלייה של 22%.

היקף המשכנתאות הלא צמודות בחודש מאי היה 5.59 מיליארד שקל לעומת 4.26 מיליארד שקל באפריל, עלייה של 31%, ולעומת מאי בשנה שעברה - 4.34 מיליארד שקל, עלייה של כ-29%. היקף המשכנתאות הצמוד מדד היה במאי 2.18 מיליארד שקל לעומת 1.64 מיליארד שקל באפריל, עלייה של כ-33%, ולעומת 2.14 מיליארד שקל במאי בשנה שעברה, עלייה של כ-2% בלבד.

נזכיר כי גם על פי נתוני הלמ"ס כבר באפריל חלה עלייה של 78.4% בהיקף העסקאות לעומת אפריל אשתקד. בניכוי גורמים עונתיים כגון חגים, שיעור העלייה עומד על 30%.

"אין שום דבר חיובי בנתונים"

בהתאחדות יועצי המשכנתאות לא ממש התלהבו מהנתונים, ומסרו כי "אין שום דבר חיובי בנתונים החיוביים לכאורה של דוח בנק ישראל. ההפך, אל לנו להסתנוור מכמות הרכישות והעסקאות. מדובר בחוסר אמון של הציבור בהנהגה וברגולציה שלא משדרים תקווה. חוסר האמון מביא חלקים רבים בציבור להערכה כי בתקופה הקרובה מחירי הדירות יזנקו והסיכויים לרכוש דירה יפחתו באופן דרמטי.

"יועצי המשכנתאות חשים במגמה הזו כבר כמה חודשים וחשוב לציין בהקשר הזה את כמות העסקאות הגבוהה ביחס לעבר בפרויקטים הממשלתיים. גם במקרה הזה, זו התאוששות מדומה שקשורה להתקדמות בפרויקטים שהבשילו לחתימת חוזים בסמוך לפסח ובמאי ביצעו את המשכנתאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היקף המשכנתאותשוק הדיורלמ"סמשכנתאותחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...