לאחר שהשלימה את רכישתה: אאורה בוחנת את הנפקת מגידו

באפריל רכשה אאורה את מגידו מרני צים תמורת 280 מיליון שקל - רכישה שהושלמה אתמול לאחר העברת התשלום הראשון. כעת מודיעה אאורה כי היא בוחנת הנפקה של מגידו כחברה ציבורית נפרדת

שיתוף הכתבה
מימין: יגאל קרני, מייסד מגידו, יעקב אטרקצ׳י, בעלים ומנכ״ל אאורה ורני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות (הוד בצר)מימין: יגאל קרני, מייסד מגידו, יעקב אטרקצ׳י, בעלים ומנכ״ל אאורה ורני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות (הוד בצר)

לאחר שהושלמה רכישת מגידו על ידי אאורה , האחרונה פרסמה היום (ה') כי היא בוחנת הנפקה של מגידו כחברה ציבורית נפרדת. זאת בהמשך להודעה לבורסה היום על השלמת העסקה. כזכור באפריל רכשה אאורה את מגידו מרני צים תמורת 280 מיליון שקל. העסקה הושלמה אתמול (ד') לאחר אישור הגורמים המממנים של מגידו ולאחר העברת התשלום הראשון על סך 160 מיליון שקל. 120 מיליון שקל נוספים ישולמו עד סוף אוקטובר.

עוד ציינה אאורה שעם העברת הבעלות והשליטה, היא תנהל את חברת מגידו והתאגידים הקשורים לפי שיקול דעתה הבלעדי. אחת האופציות במקרה זה היא הנפקה. לעת עתה דוחות מגידו יאוחדו באופן מלא לדוחות חברת אאורה החל מהרבעון השני של שנת 2024 ומגידו תישאר חברה בבעלות מלאה של אאורה. 

למגידו הון עצמי של 237 מיליון שקל, על פי הדיווח בהתאם לדוחותיה הכספיים של מגידו, נכון ליום 31 במרץ 2024. הרווח הנקי של מגידו לשלוש השנים האחרונות הסתכם בכ-105 מיליון שקל. מגידו מקדמת 18 פרויקטים בבנייה חדשה, בעיקר בפריפריה, בהיקף כ-3,000 יח"ד בשלבי תכנון וביצוע, מהם חלקה של חברת מגידו כ-2,400 יח"ד.

הפרויקטים נמצאים בין היתר בצפון הארץ - בחיפה, מעלות, טבריה וג׳יסר א-זרקא ובדרום הארץ - באופקים ובני עייש. נוסף על כך החברה פועלת בתחום ההתחדשות עירונית עם צבר של כ-3,900 יח״ד בחיפה, חדרה, כרמיאל, עפולה ואופקים. הפרויקטים כוללים גם כ-23,500 מ"ר בייעוד מסחר תעסוקה ותעשייה. כמו כן למגידו יחס הון למאזן של 32%, ומרבית הפרויקטים של מגידו מציגים רווחיות גולמית של כ-30%. להערכת אאורה , מחיר העסקה מהווה מחיר הזדמנותי ביחס להונה העצמי של חברת מגידו, וכן ביחס למחירי רכישת הקרקעות ששילמה חברת מגידו בגין הקרקעות הזמינות לבנייה בטווח הקצר והבינוני. 

יעקב אטרקצ׳י, מנכ״ל אאורה : ״הרכישה האסטרטגית של מגידו מייצרת באופן מיידי סינרגיות משמעותיות לאור כוונתנו לשלב את היכולות הפיננסיות, השיווקיות והמיתוגיות החזקות של אאורה עם היכולות יוצאות הדופן של מגידו בתחום הביצוע.למגידו 2,400 יח״ד שמרביתן בקרקעות ופרויקטים זמינים לבניה, שנרכשו במחירים היסטוריים ובקידומם טמון ערך רב. לצד זאת, מגידו בונה כבר היום מרכזים מסחריים שיצטרפו למרכזים המסחריים של אאורה כזרוע המניבה תזרים שוטף. בנוסף, למגידו פעילות התחדשות עירונית עם אלפי יח״ד באזורי הביקוש, שמשלימה ותשתלב היטב עם הפעילות המשמעותית של אאורה.

"כמו כן, יכולות הביצוע המצוינות של מגידו, תשולבנה בפרויקטים של אאורה , תאפשר לנו יכולת תמחור טובה יותר וגם תאפשר לנו להתמודד במכרזים של רמ״י. אנו משוכנעים שהרכישה מייצרת ערך רב לבעלי המניות שלנו כבר בטווח הזמן המיידי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהרני ציםמגידוהנפקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...