במקום משרדי בנק דיסקונט: עיריית ת"א מקדמת בניית מגדל בן 40 קומות על יהודה הלוי

התוכנית ברחובות יהודה הלוי ולילינבלום כוללת הריסת 3 בניינים ותיקים, מהם אחד המשמש למשרדי דיסקונט, והקמת מגדל שיכלול 15 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה לצד 41 דירות ושטחי ציבור. אגף מרקמי בן 6.5 קומות יוקם על לילינבלום

שיתוף הכתבה
בנק דיסקונט בתל אביב (שאטרסטוק)בנק דיסקונט בתל אביב (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, צפויה לדון מחר (ד') בהפקדת תוכנית הכוללת את הריסת המבנה שבו ממוקמים כיום משרדי בנק דיסקונט ברחוב יהודה הלוי במרכז העיר, יחד עם שני מבנים סמוכים לטובת הקמת מגדל בן 40 קומות, בייעוד משרדים, מסחר, מגורים ושטחי ציבור.

שטח המגרש שבו מקודמת התוכנית הוא כ-2 דונם, והוא תחום על ידי רחוב יהודה הלוי מדרום, ועל ידי רחוב לילינבום מצפון. יזמי התוכנית הם בעלי הקרקע: בית לילינבלום 46, בית פני ובצלאל ירושלמי, חברת המודיעין העסקי תשע שז"ר ושורת בעלים פרטיים. מתכנן המגדל הוא משרד ישר אדריכלים . המגרש הוא חלק ממע"ר רוטשילד וממוקם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום, שבעתיד תשמש גם כתחנה לקו הסגול.

סך שטחי הבניה המתוכננים במסגרת התוכנית עומד על כ-22.7 אלף מ"ר, בהם זכויות בנייה של 41 דירות מגורים, מתוכן 15% בשכר דירה מופחת, שטחי מסחר ותעסוקה 15,777 מ"ר ברוטו לפחות. מתוך שטח זה השטח למסחר לא יעלה על 1,250 מ"ר, ושטחים למבנים ומוסדות ציבור יעמדו על 2,480 מ"ר ברוטו. 

בשטח התכנית קיימים היום 3 מבנים בעלי 4 קומות - יהודה הלוי 41 המשמש למשרדי בנק דיסקונט, יהודה הלוי 43 המשמש למשרדים ומסחר, ולילינבלום 46 המשמש למגורים עם מסחר בקומת הקרקע. בשטח זה מבקשת התוכנית להקים מגדל בגובה של עד 40 קומות, אשר יפנה לרחוב יהודה הלוי, לצד אגף מרקמי בגובה של 6.5 קומות שיפנה לרחוב לילינבלום, והקמתם של שטחים ציבוריים בנויים שיתאפשרו באגף המרקמי או במגדל תוך אפשרות לחיבור בין השטחים הציבוריים הבנויים בין שני האגפים.

נוסף על כך קובעת התכנית הוראות להרחבת רצועת הדרך ברחוב יהודה הלוי וקובעת זיקת הנאה לטובת הציבור למעבר בין רחוב יהודה הלוי ללילנבלום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביבהוועדה המקומית תל אביבבנק דיסקונטמע"ר רוטשילד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...