התאחדות הקבלנים בעקבות עליית מחירי הדירות: "הממשלה נכשלה, זו מדרגה בדרך להרעה נוספת בענף"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, תקף את הממשלה בחריפות בעקבות עליית מחירי הדיור ב-0.9% נוספים, כפי שעלה מנתוני הלמ"ס. "האורות האדומים ממשיכים להידלק בענף הבנייה והתשתיות. הממשלה גוררת את שוק הדיור לקצב עליה דו ספרתי של מחירי הדירות החדשות"

שיתוף הכתבה
ראול סרוגו, קרדיט: כפיר סיוןראול סרוגו, קרדיט: כפיר סיון

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, תקף היום (ה') את הממשלה בעקבות עלית מחירי הדיור  ב-0.9% נוספים,  כפי שעלה ממדד מחירי הדירות שפרסמה אמש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). "הממשלה שנכשלה בטיפול במשבר בענף גוררת עכשיו את שוק הדיור לקצב עליה דו ספרתי של מחירי הדירות החדשות ולהמשך פגיעה בחלשים ביותר, ששוכרים דירות שהזינוק בהוצאה שלהם היווה הפעם כמעט 20% מעליית מדד המחירים לצרכן", טען סרוגו. 

לדבריו, "האורות האדומים ממשיכים להידלק בענף הבנייה והתשתיות. הממשלה היתה צריכה מזמן לספק את העובדים שאנחנו צריכים ואינם פה בשל החלטותיה, ולספק תמריצים מרחיקי לכת ליזמים וקבלנים, כדי שיצאו לבנות בכל מקום שיוכלו. הבשורות הממש רעות הן, שזו רק מדרגה בדרך להרעה נוספת בענף ובמצב לקוחותיו. אנחנו יכולים לדווח על המשך חזרה מאסיבית של רוכשים לשוק, לאחר ישיבתם על הגדר בחודשים הראשונים למלחמה. הם כנראה חלק קטן מאלה שיחזרו לשוק בקרוב, לאחר שיבינו את משמעות השיתוק של רוב התחלות הבנייה".

עוד הזהיר סרוגו כי "ככל שהממשלה לא תתערב כאן ועכשיו בצעדים מרחיבים, שמעודדים את הקבלנים לבנות יותר, אנו עלולים לשוב לראות עליות מחירים כמו אלה של שנת 2022 ויותר שהשוק מתנהג כעת בדומה לה. התוצאה 'כתובה על החול' במגרשים שבהם הבנייה לא יוצאת לדרך".

ממדד מחירי הדירות שפרסמה אמש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), עולה כי מחירי הדירות עלו ב-0.9% נוספים. שינוי המחירים עולה מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר – מרץ 2024 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר – פברואר 2024. בהשוואה לתקופה המקבילה של השנה שעברה (פברואר-מרץ 2023), מדובר בעליית מחיר שנתית של 1.1%.

בעוד שעליית מחירי הדירות עשויה לעודד את היזמים, הרי שהנתונים שפורסמו כוללים גם בשורה מדאיגה מבחינתם, והיא עלייה של 0.8% במדד המחירים לצרכן, נתון אשר מביא את רמת האינפלציה השנתית ל-2.8%. עליית האינפלציה צפויה להשפיע על בנק ישראל שלא להפחית את הריבית, אשר עומדת כיום על 4.5%, וייתכן כי אף תשפיע עליו לייקר אותה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורראול סרוגוהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...