אופקים עולה לגובה: אושרה להפקדה תוכנית ל-5,800 דירות בבניינים עד 16 קומות

הוותמ"ל אישרה את התוכנית של רמ"י ועיריית אופקים להרחבת שכונת אפיקי נחל בעיר, שתכלול גם 90 אלף מ"ר למסחר, תעסוקה ומלונאות. בנוסף תוקם שדרה ראשית שתחבר בין נחל פטיש לנחל אופקים וגם אזור תעסוקה ומסחר. בסיום הבנייה תכלול השכונה 12 אלף יח"ד

שיתוף הכתבה
יו"ר הוותמ"ל נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)יו"ר הוותמ"ל נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל), בראשות נתן אלנתן, אישרה היום (ד') להפקדה את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית אופקים, להרחבת שכונת המגורים 'אפיקי נחל' בעיר אופקים.

במסגרת התוכנית, המתפרסת על שטח של 1,640 דונם, ייבנו 5,800 יחידות דיור חדשות, מתוכן 5,050 יח"ד בבנייה רוויה בבניינים בני 4-16 קומות, ו-750 צמודי קרקע. זאת כתוספת ל-6,884 יח"ד שנבנו במסגרת התוכנית הצפונית של השכונה, שתכלול עם סיום הבנייה 12,000 יח"ד סה"כ. 

התוכנית כוללת גם 55,000 מ"ר שטחי מסחר תעסוקה ומלונאות, 34,000 מ"ר שטחי מסחר, 170,000 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור ו-140 דונם שטחים פתוחים. בנוסף, מתוכננת הקמת שדרה ראשית שלאורכה שטחים ציבוריים בנויים ופתוחים שתהווה ציר ראשי המחבר בין נחל פטיש מצפון-מזרח לנחל אופקים מדרום-מערב. בחלקה הדרום-מזרחי של התוכנית מתוכנן אזור תעסוקה ומסחר. התוכנית תוכננה על ידי צוות בהובלת אדריכל יעקב פישר ממשרד "פישר אלחנני אדריכלים בע"מ" ובניהול משרד יוליוס חיימוביץ'.

הדמיה של התוכנית באופקים (דרמן ורבקל אדריכלות)הדמיה של התוכנית באופקים (דרמן ורבקל אדריכלות)

יו"ר הוותמ"ל ומטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, אמר היום כי "מדובר בתוכנית חשובה במעלה המצטרפת לשורה של תוכניות המקודמות ביישובי עוטף ישראל, שתתרום לחיזוק הדרום ותמשוך אוכלוסייה חדשה. התוכנית קודמה הודות לשיתוף הפעולה עם רשות המקומית ורשות מקרקעי ישראל". 

מתכננת הוותמ"ל במנהל התכנון, אדריכלית סיגי בארי, אמרה כי "התוכנית באופקים מהווה השלמה חשובה לתנופת הפיתוח בעיר ותורמת לחיזוק יישובי הגבול. התוכנית מדגישה את החשיבות ביצירת מרחב ציבורי קהילתי לרווחת תושבי השכונה הן באמצעות הנגשת אתרי טבע ייחודיים העוטפים את השכונה והן בפריסה של שימושים ציבוריים הכוללים מרכז ספורט ונופש, שטחי מסחר תעסוקה ועוד". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית אופקיםותמ"לאפיקי נחל אופקיםרמ"יאופקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...