מיוספטל דרך ת"א עד סגולה: הממשלה אישרה את קו המטרו M2

אורך הקו M2 כ-25 ק"מ והוא יקשר בין מרכז המטרופולין לחלקו המזרחי. התוואי מתחיל בצפון חולון ועובר דרך דרום ומרכז ת"א, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה בפ"ת. שני הקווים האחרים של המטרו, M1 ו-M3, כבר אושרו בעבר. מנכ"ל מנהל התכנון: "יום היסטורי, אין עתיד לגוש דן בלי המטרו"

שיתוף הכתבה
מטרו בגוש דן (יח"צ)מטרו בגוש דן (יח"צ)

הממשלה אישרה היום (ד') את קו מטרו M2 - אחד משלושת קווי המטרו במטרופולין גוש דן - פרויקט התשתית הגדול ביותר שנעשה בישראל שעלותו נעמדת בכ-150 מיליארד שקל. אורך הקו M2 כ-25  ק"מ והוא מקשר בין מרכז המטרופולין לחלקו המזרחי. בסך הכל כולל המטרו שלושה קווים, כשהשניים האחרים, M1 ו-M3 כבר אושרו בממשלה. 

התוואי מתחיל במחלף יוספטל שבצפון חולון ועובר דרך דרום ומרכז תל אביב, ממשיך דרך גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה בפתח תקוה. הקו ישרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שירות למוקדים כמו בית החולים וולפסון, מרכז העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן. 

הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - שני קווי מטרו: השלום (M1), וכפר גנים (M3); תחנות של רכבת ישראל: השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן  וכפר גנים. 

ב-18 בפברואר 2023, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון לאשר את הקו. משמעות רבה ניתנה בהחלטה למעבר התוואי בבני ברק והצורך של האוכלוסייה המקומית בתחבורה ציבורית איכותית יחד עם שמירה על אופייה הייחודי של העיר. לאור חתימת הסכם בין חב' נת"ע לעיריית בני ברק בוטל התוואי החלופי לתוואי בני ברק העובר בתחום רמת גן, כך שיעבור בעיר.  אישור זה מצטרף למקטע המרכזי M1 שאושר ב-2022 מגלילות עד חולון. ב-2021 אישרה הממשלה גם את קו M3 העובר בין היתר בבת ים, קריית אונו, פתח תקווה ונתב"ג. 

קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח וצפויים להיות מענה  נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן: "אני מברך על אישור קו מטרו M2. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים".  

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "מדובר ביום היסטורי. מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע : "נת"ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בהחלטה הבעת אמון במקצועיותה של נת"ע ובניסיונה המקצועי הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינלאומיות שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נת"עהמטרו של גוש דןמטרוותמ"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...