מגדלים של 40 קומות, מאות דירות ו-100 אלף מ"ר תעסוקה: התוכנית של רכבת ישראל למתחם תחנת מלחה בי-ם מגיעה למחוזית
הוועדה המחוזית תדון בשבוע הבא בהפקדת התוכנית של רכבת ישראל והמרכז לפיתוח י-ם, שתכלול 100 אלף מ"ר תעסוקה, 450 יח"ד ו-230 חדרי מלון, בצמוד למרכז תחבורה גדול שיכלול רכבת, רכבת קלה ואוטובוסים
תחנת הרכבת מלחה בירושלים ((חזקי מוזס - עין הנץ, ויקימדיה)
הוועדה המחוזית ירושלים תדון ביום שני הקרוב בהפקדת תוכנית רכבת ישראל והחברה לפיתוח ירושלים להקמת מתחם ענק שיכלול תעסוקה, משרדים, מסחר מלונאות ודיור במתחם רכבת מלחה בדרום ירושלים, מעל ובצמידות למרכז הסעה המונית. תחנת רכבת מלחה נסגרה במרץ 2020 עקב הקורונה ומאז לא נפתחה מחדש.
התוכנית מתפרסת על כ-50 דונם ומוצעים בה 450 יחידות דיור, 230 חדרי מלון על 9,600 מ"ר, יותר מ-100 אלף מ"ר לתעסוקה, 3,000 מ"ר למסחר ו-3,350 מ"ר למבני ציבור. גובה המבנים יהיה עד 40 קומות, כולל מגדל לתעסוקה, מלונאות ומבני ציבור; מגדל למסחר, אולמות לכנסים ושמחות ותעסוקה; ושטח לתחנת הרכבת ולשירותיה הנלווים הכוללים מסחר.
התוכנית משנה את ייעוד הקרקע של חלק מאזור שטח לתחנת רכבת ומסילות ברזל לייעוד למרכז תחבורה עם מסחר בקומת קרקע לצד תעסוקה ואולמות, דיור מיוחד ומלונאות בקומות עליונות, מבני ציבור וכן חניה בקומות מרתף.
מתחם תחנת הרכבת מלחה ממוקם בשער העיר הדרום מערבי - מדרום לדרך יצחק מודעי ומצפון לעמק נחל רפאים, ממערב לכביש מס' 50 דרך בגין וממזרח לצומת הוואלג'ה. והוא מתוכנן להוות מוקד תחבורתי ועירוני גדול. מטרתה של תוכנית זו היא למקם בשטח תחנת הרכבת ומסילת הברזל הקיימות ובסביבתן שימושים מעורבים, אשר יקבלו שירות מתחנת רכבת, תחנת רכבת קלה, תחנות אוטובוסים, ויוספו להן חניון אוטובוסים וחניון חנה וסע כחלק ממרכז תחבורה.
התכנון הנופי כולל רחבות ישיבה, אזורים מגוננים ומוצלים, צירי הליכה וכיכר מרכזית. התוכנית גם תאפשר קישוריות בציר הליכה צפון-דרום, מאזור הגן הטכנולוגי ותחנת הרכבת הקלה, לכיוון תחנת רכבת ישראל ופארק עמק רפאים מדרום.
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות