ג''יי.טי.אל.וי, ב.ס.ר וחברות נוספות זכו במכרז ברובע הכניסה בירושלים בתמורה לכ־120 מלש"ח
ההצעה המשותפת והיחידה למתחם הבודד נמוכה ממחצית מחיר השומה, במתחם צפויים לקום 2 מגדלים בני 40 קומות לשימושים של מסחר, תעסוקה, מלונאות, תיירות תרבות ופנאי ו־376 דירות
עמיר בירם ונחשון קיויתי והדמיה של רובע הכניסה לירושלים (אייל יצהר, יח"צ ועדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי)
הצעה אחת הוגשה למכרז רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) במתחם ברובע הכניסה לירושלים ממערב הכולל 2 מגדלים בני 40 קומות, 3 מבנים מרקמיים ושדרה מסחרית בייעוד עירוני מעורבת עם מסחר, תעסוקה, מלונאות, תיירות, תרבות ופנאי וכ-376 יח"ד. מתחם זה מהווה מכרז רביעי שרמ"י מקדמת ברובע.
במתחם הבודד שווק בהצלחה בשטח של 10,335 מ"ר זכתה שותפות של קרן ג'יי.טי.אל.וי, ב.ס.ר . הנדסה ופיתוח ויהודה רחמים חברה לבנין. הם זכו ברכישת זכויות חכירה בפרויקט תמורת כ-120 מיליון שקל נמוך מאוד ממחיר השומה - מעל 249 מיליון שקל, וכן לעומת מחיר מינימום של 113.48 מיליון שקל. סכום הזכייה נוסף להוצאות פיתוח בסכום 53.15 מיליון שקל. מדובר במתחם המחולק לשלושה מגרשים: 2,186 מ"ר, 1769 מ"מ ו-6,380 מ"ר.
שלושת המגרשים ממוקמים בין רחוב הרצל וגשר המיתרים למתחם בנייני האומה, בתחום תוכנית המתפרשת על שטח של כ-219 דונם. הפרויקט כולל בינוי בהיקף 1.2 מיליון מ"ר של בניה חדשה, 650,000 מ"ר לתעסוקה, 200,000 מ"ר מלונאות, 100,000 מ"ר לשימושי ציבור ותרבות, 100,000 מ"ר למגורים, 72,000 מ"ר מסחר, 70,000 מ"ר מגורים להשכרה, ו 25,000 מ"ר דיור מוגן.
פרויקט רובע הכניסה לירושלים הוא מיזם משותף של רשות מקרקעי ישראל , משרד האוצר, משרד התחבורה, עיריית ירושלים וחברת "עדן" - החברה העירונית לפיתוח כלכלי. הרובע יפותח כרובע עסקים חדש בלב המרכז התחבורתי המשולב עם מרחב ציבורי. בלב הפרויקט ממוקם מתחם בנייני האומה, אשר עתיד לעבור שדרוג ופיתוח ולהפוך למרכז הכנסים הגדול במזרח התיכון, להערכת רמ"י. בימים אלו נבנים ברובע מגדלי קריית הממשלה המחוזית, שאליהם יצטרף עוגן ציבורי משמעותי נוסף – היכלי המשפט והפרקליטות, העתידים לאכלס את כלל בתי המשפט הפזורים כיום בירושלים. ביין הפרויקטים הפועלים ברובע מידטאון ירושלים בבעלות קנדה ישראל, מתחם בליליוס (של חברת בליליוס),מתחם K של אלייד ואמות השקעות
על פי אתר הפרויקט הוא צפוי להכיל 60 אלף מקומות עבודה, 350 אלף הולכי רגל ולקצר את זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב ל-32 דקות. הכניסה לירושלים מהווה עורק התחבורה העיקרי לכניסה אליה ויציאה ממנה, ומתאפיינת בתנועה רבה של כלי רכב פרטיים ותחבורה ציבורית. תוכניות פיתוח בכניסה לעיר יצאו לדרך במקביל, כבר בשנת 2008: רובע הכניסה לעיר מכביש; הדרך אל בנייני האומה עד קריית הלאום (; ושדרות מנחם בגין, החוצות את העיר מצפון לדרום.
המכרז לשלושת המגרשים פורסם באוגוסט השנה. לאחר שיווקים מוצלחים בשלושת המכרזים הקודמים מדובר במכרז פחות מוצלח, שבו הוגשה רק הצעה אחת נמוכה בהרבה ממחיר השומה.
המתחמים ייבנו בלב המרכז התחבורה המשולב בישראל הכולל את תחנת הרכבת המהירה, תחנת האוטובוסים המרכזית, שלושת קווי רכבת קלה, שבילי אופניים וחניון ציבורי תת קרקעי עם 1,300 מקומות חנייה. המרחב הציבורי בפרויקט ישודרג אף הוא ותוכנן על ידי משרד האדריכלים TOPOTEK1 מברלין. בימים אלו עתידים לקבל היתרי בנייה שני מתחמים: הראשון הינו מגדל מרום הממוקם מערבית ובצמוד לתחנת נבון, מגדל משרדים בן 40 קומות בתכנונו של האדריכל הניו יורקי איאן באדר. המתחם השני הוא מתחם The Capital של שותפות אשטרום -בליליוס, מגדל מגורים בן 34 קומות ומגדל משרדים בן 30 קומות בתכנון משרד יסקי מור סיון .
ברובע ייבנו כ 20 מגדלים בני 18-40 קומות. לאחרונה קיבל הפרויקט תו תקן בינלאומי לבנייה ירוקה LEED ND, לדברי רמ"י, זוהי הפעם הראשונה בישראל שתקן זה מתקבל עבור תכנון של שכונה או רובע.
מכרז זה יוצא לדרך לאחר שיווק של שלושה מתחמים ברובע – מתחם K, שבו זכתה קבוצת אמות – אלייד (מתוכנן כיום ע"י משרד רון ארד) מתחם שערי צדק הישן (מתוכנן ע"י משרד ברעלי לויצקי כסיף דה לה פונטיין) שבו זכתה חברת קנדה ישראל ומתחם הרכב הצפוני (J) שבו זכתה קבוצת צביאלי (ומתוכנן ע"י האדריכל משה צור)
לדברי יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל : "מימוש פרויקט רובע הכניסה לירושלים יהווה מנוף חשוב לעיר, יספק כ-60,000 מקומות עבודה חדשים ויעניק כניסה מרשימה, בתכנון רב תחומי מתקדם התואמת לתקופה, לצרכי התושבים והמבקרים ולחשיבותה של העיר כבירת ישראל".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות