מונתה ועדת האיתור למנהל רשות המטרו

בראש הוועדה תעמוד מנכ"לית משרד התחבורה וייכללו בה נציגי נציבות שירות המדינה, האוצר ונציג ציבור. במקביל פורסם מכרז לתכנון וניהול עבודות קווי המטרו

שיתוף הכתבה
מטרו, גוש דן (יח"צ)מטרו, גוש דן (יח"צ)

הממשלה אישרה בישיבתה אמש (א', 26.6) את הרכב ועדת האיתור לבחירת מנהל רשות המטרו. בראש הועדה תעמוד מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, ויהיו חברים בה נציגי נציבות שירות המדינה, אגף התקציבים באוצר, החשב הכללי באוצר ונציג ציבור.

במקביל, הוועדה המנהלת של פרויקט המטרו אישרה לחברת נת"ע לפרסם את מכרז הניהול והתכנון של קווי המטרו - המכרז שבו ייבחרו חברות תכנון וניהול עבודות קווי המטרו לכל אחד משלושת קווי המטרו. ההיקף הכספי של המכרז נאמד במיליארדי שקלים.

המכרז כולל תכנון מפורט להעתקת תשתיות, ביצוע עבודות מנהור, הקמת תחנות תת קרקעיות והטמעת מערכות שונות לרשת קווי המטרו.

מדובר בצעד נוסף למימוש הפרויקט, אשר מצטרף לחוק המטרו שצפוי להיות מאושר בכנסת ונועד לספק תשתית לבניית רכבת תחתית בגוש דן.

מיזם המטרו כולל רשת של שלושה קווי מטרו, באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. קווים אלה צפויים לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום, לדברי האוצר.

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מברכים על צעד נוסף למימוש פרויקט המטרו בגוש דן, פרויקט התשתית הגדול ביותר במדינת ישראל. מימוש הפרויקט בהקדם צפוי לשנות את המרחב העירוני, התחבורתי בגוש דן ולהניב תועלת משמעותית למשק הישראלי כולו ".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי, הוסיפה: "עשינו היום עוד צעד משמעותי בקידום פרויקט המטרו החשוב שלנו, שיצא לדרך בקרוב מאוד. אני מברכת על הקמת ועדת האיתור לבחירת מנהלת מערך המטרו שאותה תוביל מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק, ובטוחה שהצעד שעשינו היום יקדם את התחבורה הישראלית לעבר הסעת המונים טובה, יעילה ומהירה.  משרד התחבורה בראשותי ימשיך לפעול למען אזרחיות ואזרחי ישראל כדי שהציבור כולו ייהנה מהפרוייקט הלאומי הכל כך חשוב הזה שיש לו חלק משמעותי בשחרור ישראל מהפקק".

המיזם כולל רשת של שלושה קווי מטרו, באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. קווים אלה צפויים לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום. "המטרו יצא לדרך! בשנה האחרונה הפכנו את הפרויקט מתיאוריה למציאות, אנחנו מתקדמים במכרזים לחברות התכנון והניהול ובמקביל בהקמת רשות המטרו. נמשיך בכל הכוח לקדם את הפרויקט התחבורתי הגדול והחשוב ביותר לרווחת הציבור הישראלי והמשק".

מנכ"ל נת"ע , חיים גליק: "מדובר במכרז שהוא קפיצת דרך מחזון למציאות, בדרך המהפכה התחבורתית  בגוש דן. נת"ע הביאה לאישור את קווי המטרו במהירות שיא, וכעת ערוכה להקמת המטרו, שיחד עם קווי הרכבת הקלה - עתידים לשנות את החיים במטרופולין תל אביב מן הקצה אל הקצה".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד התחבורההמטרואביגדור ליברמןמשרד האוצרנת"עחיים גליק

 
מחפש...