לאחר שהוכרעה המחלוקת לגבי מיקום התחנה בין הרצליה לרעננה - הושלם תכנון פרויקט המטרו של גוש דן

הוות"ל אישרה את מקטע M1 צפון, באורך 28 ק"מ, ובכך הושלם התכנון של פרויקט התחבורה הגדול והמורכב בתולדות ישראל. במקטע שאושר יהיו 20 תחנות, והוא יחבר את כפ"ס ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמה"ש. בין היתר הוחלט להסיט מעט צפונה את מיקום תחנת "רעננה מערב" שעמד במחלוקת בין עיריות רעננה, הרצליה ומנהל התכנון

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן ורפי אלמליח (רז רוגובסקי, לע"מ, נת"ע) נתן אלנתן ורפי אלמליח (רז רוגובסקי, לע"מ, נת"ע)

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות ראש מטה התכנון נתן אלנתן, אישרה היום (ב') למתן תוקף את המקטע האחרון בפרויקט המטרו של גוש דן - M1 צפון. בכך הושלם התכנון של פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. 

הוועדה, שבחנה את התוכנית ואת ההשגות שהוגשו לה, קיבלה החלטה לאשר את התוואי המוצע, תוך ביצוע מספר עדכונים, לרבות צמצום הריסת מבנים, צמצום ושינוי מיקום של אתרי התארגנות, וזאת על מנת להקטין ככל הניתן את הפגיעה בקניין. בתוך כך, הכריעה הועדה במספר סוגיות מרכזיות שנויות במחלוקת וביניהן מיקום תחנת "רעננה מערב" ומיקום הדפו.

בכל הנוגע למיקום תחנת "רעננה מערב", שהיתה מושא למחלוקות במשך שנים ארוכות, בין עיריות רעננה, הרצליה, ומינהל התכנון, הוחלט כי מיקום התחנה יוסט צפונה לעומת מיקומה המקורי, וכן כי יתווסף מסוע לכיוון בית החולים. "מיקום התחנה יוסט כדי לתת מענה הן לממשק עם תחנת הרכבת הכבדה הקיימת וכן לבית החולים 'לוינשטיין'", לשון ההודעה. בעבר היה ויכוח בין עיריית רעננה לעיריית הרצליה בנוגע למיקומה של תחנת הרכבת, בעוד שבהרצליה רצו שתחנת המטרו תמוקם בסמוך לתחנת הרכבת הכבדה "רעננה דרום", עיריית רעננה ביקשה למקם את תחנת המטרו סמוך לבית לוינטשיין.

נזכיר כי חוקרת מטעם הוות"ל בדקה את טענות הצדדים והחליטה להסיט את התחנה בכ-450 מטר ולמקמה באמצע הדרך. משיחה עם מנהל התכנון לא ברור האם ההחלטה שהתקבלה היום מתייחסת להחלטת החוקרת והנושא נמצא בבירור.  בכל הנוגע למיקום הדפו הכריעה הועדה וקבעה כי יש להשאירו הנוכחי בסמוך לכפר סבא, ולא  למקמו בסמוך לטירה, וזאת כדי למנוע עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו.

ההערכות: 2 מיליון נוסעים ביום

אורך מקטע M1 צפון כ-28 ק"מ, והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה מהירה ונוחה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן, ובכך להקל משמעותית על עומסי התנועה באזור. על פי הערכות מנהל התכנון , מערכת המטרו צפויה לייצר כ- 450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום).

מפת קווי המטרו המלאה (נת"ע)מפת קווי המטרו המלאה ( נת"ע )

מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת  בשלבי  ביצוע.  מדובר בנדבך  חשוב בשיפור התחבורה הציבורית בישראל,  שיאפשר למדינה להיות בשורה אחת עם  שאר מדינות המערב בהן קיימות מערכות מטרו מתקדמות.

יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן: "מדובר ביום היסטורי למדינת ישראל, שמצטרפת לשורה של מדינות עם מערכת הסעת המונים איכותית. מערכת המטרו של גוש דן תשנה את פני המטרופולין ותשפר משמעותית את חיי מיליוני תושבים. תכניות המטרו מהוות את הבסיס לפיתוח אורבני במטרופולין תל אביב". 

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "אחרי הרכבת הכבדה והרכבת הקלה, אנו מאשרים היום נדבך נוסף במערכת הסעת ההמונים - המטרו. נדבך זה ישלים רשת תחבורה מתקדמת ואיכותית שתפחית את עומסי התנועה במטרופולין תל אביב, תשפר את איכות חיי התושבים. לצד תכנון תוואי המטרו, אנו מקדמים מהלך משלים למרחב האורבני של תחנות המטרו (תמ"א 70) שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר ופנאי. אנו נתחיל את שלב התכנון המפורט שיקרב אותנו צעד נוסף לקראת הקמת המערכת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המטרוהמטרו של גוש דןות"לנת"ענתן אלנתן

 
מחפש...