"כבר ב-2010 החברה שמה רגל בעולם ההתחדשות. תוך 13-14 שנה הגענו למספרים פנומנליים, אנחנו בצמיחה מטורפת"
מיכל גליק, סמנכ"לית שיווק בקרסו נדל"ן, התארחה בפודקאסט נדל"ן בראש צעיר וסיפרה איך הגיעה לעולם הנדל"ן במקרה אחרי שעבדה במשרד פרסום, איך החברה הצליחה לראות רחוק בתחום המרכזים המסחריים השכונתיים, ואיזה טיפ היא נותנת לצעירים בתחום: "להיות סקרנים, להתחבר לאנשים טובים ורציניים, ולהביא ידע מכל מיני תחומים"
מיכל גליק, נדל"ן בראש צעיר (לני בן בשט)
מיכל גליק, סמנכ"לית שיווק בקרסו נדל"ן, התארחה בפודקאסט נדל"ן בראש צעיר. היא סיפרה לעו״ד גניר שמעון, בעלים של משרד גניר ושות׳ - משרד עורכי דין, למה התואר האקדמי היה חשוב בשבילה, מדוע היא חושבת שחייבים להמשיך ללמוד ולהיות סקרנים כל הזמן, איך הגיעה לעבוד בקרסו ללא ידע מוקדם בעולם הנדל"ן, ואיך נותנים ערך מוסף לפרויקט נדל"ן.
לצפייה:
להאזנה:
גליק נשאלה על החשיבות שהיא רואה בלימודים האקדמיים, וסיפרה על תחילת הדרך שלה: "אחרי הצבא הלכתי ללמוד הנדסת סביבה בטכניון, וגרתי בחיפה כמה שנים. נדל"ן בכלל לא היה בכיוון שלי, רציתי להיות בהתחלה מהנדסת מזון. היה מאוד מעניין בלימודים, וסביבת הלימודים בטכניון הייתה מרתקת מבחינתי. השילוב של עבודה, לימודים וחיים סטודנטיאליים היה לי מאוד מהנה. במבט לאחור, היום בהחלט אפשר לצבור ניסיון וידע גם בלי המסגרות הקלאסיות של האקדמיה, אבל לי זה מאוד תרם. זה הכניס אותי למסגרת.
"גם היום אני ממשיכה ללמוד כל הזמן, ויש היום הרבה מאוד מקורות ידע ברמה מאוד גבוהה, גם בלי תואר. הלימודים לא סגרו את הפינה, זה דורש ממך להיות כל הזמן בתהליך של למידה. בנאדם רציני צריך לדאוג לעצמו לידע מבוסס אמיתי, ומאוד קשה היום לברור את הדברים אם אתה בא חסר ידע והשכלה. בעיקר לא להיות יהירים מדי, ניסיון וותיקות הם דברים בעלי ערך, אני לומדת את זה כל יום.
"אחרי התואר עבדתי בתור תקציבאית במשרד הפרסום מקאן אריקסון, הייתי שם 5-6 שנים, זה היה בית ספר נהדר ששיפר לי את תחושת המסוגלות, איך לפרק תהליכים. התחברתי גם לאנשים, לתוצרים ולגאוות היחידה. עשיתי תואר שני במנהל עסקים. הרגשתי שאם אני רוצה להיות מנהלת שיווק טובה, אני צריכה לקבל רקע תיאורטי מספיק רחב. להמשיך להיות סקרן זה דבר מאוד חשוב, ולא רק ללמוד תוך כדי תנועה אלא גם להביא משהו עמוק יותר".
גליק סיפרה על תחילת הדרך שלה בקרסו: "הגעתי לנדל"ן מתוך סקרנות. שאלו אותי אם אני מכירה מישהו שרוצה לעבוד בחברת קרסו , ושאלתי 'מה זה קרסו?' הצעתי את עצמי ואני זוכרת שחברה אמרה לי שזה קטן עליי, ולא ללכת על זה, גם כי הם היו רק בהתחלה. התחלתי לקרוא עליהם והם בעיקר עשו התחדשות עירונית , והיו די חלוצים בזה, וגיליתי שהתחום הזה רחב ושאני לא יודעת בו כלום וזה הכי מדליק אותי, שיש מה ללמוד ואיך להתקדם. ראיתי שאני יכולה להביא ערך, ויש פה עולם שלם שאני יכולה לעוף בו. הבנתי שהתוכניות שלהם מאוד גדולות וזה הספיק לי לרצות לעבוד איתם".
"כבר ב-2010 קרסו החליטה לשים רגל בעולם ההתחדשות העירונית, אמנם זה היה אז תמ"א 1, אבל היא הבינה איך עובדים עם בעלי קרקע. הם ראו מאוד רחוק, גם בתחום המרכזים המסחריים-שכונתיים הם ראו לאן זה הולך, השקעה סולידית של החברה שמביאה תזרים. תוך 13-14 שנה החברה הגיעה למספרים פנומנליים"
על קרסו נדל"ן: "כבר ב-2010 קרסו החליטה לשים רגל בעולם ההתחדשות העירונית, אמנם זה היה אז תמ"א 1, אבל היא הבינה איך עובדים עם בעלי קרקע. הם ראו מאוד רחוק, גם בתחום המרכזים המסחריים-שכונתיים הם ראו לאן זה הולך, השקעה סולידית של החברה שמביאה תזרים. תוך 13-14 שנה החברה הגיעה למספרים פנומנליים, אנחנו בצמיחה מטורפת וזה הצדיק שנקים מחלקת שיווק.
ב-2013 הייתי מנהלת תקשורת שיווקית, ואז היה פרויקט מגורים אחד לחברה, בגן המושבות, החברה יצרה שכונה יש מאין, ממש יצרה מוצר אמיתי של דירות למגורים בדגש על משפחות עם ילדים. יצרה דירות עם מועדון ילדים של 2,000 מ"ר, מאובזר, מתנ"ס מתקדם דאז לילדים, ונתנה פתרון הוליסטי למשפחות עם ילדים. שלא יצטרכו ללכת למקום אחר מחוץ לשכונה, כמו קומונה קטנה של משפחות. היא שמה את זה בפרונט, ולא רק בעטיפה אלא גם יצקה תוכן".
"בהתחלה צחקו על השם אומאמי"
לדבריה, "מה שכה מעניין בענף הזה, שאתה משפיע ממש על חיים של אנשים, פיזית ונפשית, לא כקלישאה. ב-2008 השקנו את אומאמי, מתחם המגורים, הבישול והאירוח. בהתחלה צחקו על השם הזה. הצעת הערך התבססה על נתונים מאוד ברורים: שקל ראשון של כל דירה בישראל בשדרוגים הוא על מטבח, 80% ממשקי הבית בארץ אוהבים לבשל או לארח או גם וגם, הדרך הכי בסיסית להגיד 'אני אוהב אותך' זה לבשל לך ארוחה.
"ב-2008 השקנו את אומאמי, מתחם המגורים, הבישול והאירוח. בהתחלה צחקו על השם הזה. הצעת הערך התבססה על נתונים מאוד ברורים: שקל ראשון של כל דירה בישראל בשדרוגים הוא על מטבח, 80% ממשקי הבית בארץ אוהבים לבשל או לארח או גם וגם, הדרך הכי בסיסית להגיד 'אני אוהב אותך' זה לבשל לך ארוחה"
"אז יש כאן הזדמנות ליצוק ערך: לתכנן מטבח עם מקסימום מקומות אחסון בדירה, שייבנה תוך כדי שאתה מתכנן את כל הדירה, המטבח והסלון הוגדרו תוך כדי תכנון הפנים. נתנו אפשרות לאנשים להוסיף מקפיאים במחסנים כי אין מקום אחסון בתוך הבית. באומאמי יש 13 דונם של שטח פרטי פתוח שכולו עשבי תיבול וצמחייה אכילה. חדר יין, שלכל אחד יש בו תא פרטי. השכונה הזו התפתחה בקצב מדהים, היא הייתה מנותקת מקריית אונו, אבל הצלחנו לבסס אותה ועל היום הראשון גם להצדיק את המחיר שגבינו".
הטיפ הכי טוב בשביל צעירים בתחום: "להיות סקרנים, להתחבר לאנשים טובים ורציניים, ולהביא ידע מכל מיני תחומים. עולם הנדל"ן נוגע בהמון תחומים: תכנון עירוני, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, כלכלה, טכנולוגיה. ואתה כל הזמן צריך להסתכל קדימה, להבין דפוסים, להבין באילו מצוקות וקשיים אנשים נתקלים, לקיים הבטחות, אמון זה הדבר הכי חשוב. ראיה רב תחומית מאוד עוזרת לי ולאנשים סביבי, גם בתחום המכירות גרידא, גם בתכנון ועיצוב. אנשים שכל הזמן מעשירים את עצמם בכל מיני תחומים".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות