התחדשות במגזר החרדי: רוב לקידום פרוייקט בן כ-300 יח"ד בקריית שמואל בחיפה

בכנס שערכה החברה לפיתוח והתחדשות עירונית חתמו רוב בעלי הדירות במתחם בן 84 יח"ד ותיקות ברחוב שטרן על הסכם לקידום פרוייקט. הבנייה עד 15 קומות, ולכל בעלי הדירות הקיימות הובטחה מרפסת סוכה

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרוייקט (כנען שנהב אדריכלים)הדמיית הפרוייקט (כנען שנהב אדריכלים)

בכנס שנערך בשבוע שעבר במתחם ותיק בשכונת קריית שמואל בחיפה, חתמו רוב בעלי הדירות המתגוררים בבניינים הישנים ברחוב שטרן על הסכם עם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית. ההסכם כולל תכנון וקידום פרויקט פינוי-בינוי במתחם הכולל חמישה בניינים ו-84 יחידות דיור, כאשר מרבית הדיירים משתייכים למגזר החרדי.

על פי התכנון החדש, ייבנו 292 יחידות דיור בחמישה בניינים, שארבעה מהם יהיו בגובה 9 קומות והאחר בגובה 15 קומות, כאשר לכל דירה תהיה מרפסת סוכה. בנוסף, יפותח שטח ציבורי פתוח ויוקמו שני גני ילדים.

מודל הפינוי-בינוי של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, שאותה הקימו האדריכל גיל שנהב, עו"ד יריב בר דיין ואיש השיווק ניר שמול, כולל סיוע בתכנון וביצוע הפרויקט, תוך מתן מענה בתחומים חברתיים, כלכליים, אדריכליים והנדסיים. החברה מקדמת את התב"ע עם ועבור בעלי הדירות ורק לאחר אישור התב"ע עורכים מכרז לבחירת יזמים.

עו"ד שבות רענן, מנהלת סניף צפון בחברה, ציינה כי האתגר המרכזי היה בהתאמת התכנון לצרכים ההלכתיים והקהילתיים של המגזר החרדי. השיתוף פעולה עם המכון המדעי-טכנולוגי להלכה והמעורבות של רב הקהילה, הרב הכרמי, סייעו במציאת הפתרונות ההלכתיים ובשמירה על המרקם הקהילתי.

בתהליך ליוו את בעלי הדירות גם נציגי מנהלת ההתחדשות העירונית בעיריית חיפה. עו"ד רענן הדגישה כי המלחמה בצפון מחדדת את הצורך בהתחדשות עירונית למתן ביטחון אישי לתושבים המתגוררים בבניינים ישנים ללא ממ"ד.

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, שהוקמה לפני יותר מעשור, אישרה עד היום 9 תב"עות לפינוי-בינוי, הייתה שותפה לאכלוס כ-1,200 דירות חדשות ומקדמת עשרות פרויקטים נוספים. החברה, שמייצגת כ-2,500 משפחות ברחבי הארץ, הרחיבה את פעילותה גם לירושלים ולמחוז צפון, ובקרוב תוקם שלוחה נוספת במרחב הדרומי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיפההחברה לפיתוח התחדשות עירוניתשבות רענןהמגזר החרדי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...