375 דירות ועשרות אלפי מ"ר למסחר ותעסוקה: אזור התעשייה תלפיות בי-ם יהפוך לרובע תוסס

הוועדה המקומית י-ם אישרה שתי תוכניות של רמ"י והרשות לפיתוח י-ם ברובע תלפיות המתחדש. מתחם משרד הרישוי יפונה וייבנו מבנה בן 30 קומות בעירוב שימושים ומבנה בן 19 קומות שישמש את משטרת ישראל ומשרדי ממשלה. בנוסף ייבנו מוסדות חינוך, קהילה, דת ורווחה. 115 יח"ד יוצעו להשכרה לתקופה של 20 שנה לפחות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית שתחליף את מתחם משרד הרישוי בתלפיות (אורבך הלוי אדריכלים)הדמיה של התוכנית שתחליף את מתחם משרד הרישוי בתלפיות (אורבך הלוי אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה לאחרונה שתי תוכניות משמעותיות, הכוללות בניית מתחמי מגורים בעירוב שימושים ברובע תלפיות המתחדש בבירה. התוכניות, שיעברו כעת לאישורה של הוועדה המחוזית, כוללות תוספת של מאות יחידות דיור חדשות לצד הקמת מבני ציבור רחבי ידיים, שטחי מסחר ותעסוקה ועוד. בסך הכל מתוכננות לקום כ-375 דירות חדשות, כ-24 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה, ועוד עשרות אלפי מ"ר למבני ציבור. 

אחת התוכניות שאותן ממליצה הוועדה המקומית להפקיד בוועדה המחוזית מציעה הקמת מתחם מגורים איכותי בעירוב שימושים הכולל שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר, בין הרחובות משה ברעם, פייר קניג, האומן והתעשייה. במסגרת התוכנית, המשתרעת על שטח של כ-17 דונם, מוצע לפנות את מתחם משרד הרישוי, ולהקים מבנה מגורים בן 30 קומות הכולל 217 יחידות דיור, מתוכן 6 קומות מסד לטובת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-13.5 אלף מ"ר.

התוכנית מציעה גם הקמת מבנה בן 19 קומות אשר מיועד לשימוש משטרת ישראל ומשרדי ממשלה וכן הקצאת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-10.2 אלף מ"ר. בנוסף, מוצע במסגרת התוכנית להקצות שטחים בהיקף של כ-14 אלף מ"ר לטובת מבני ומוסדות ציבור, לצורך הקמת בית ספר, מעון יום, גני ילדים, מועדון נוער, מתחם ספורט ובית כנסת. 

מיקום התוכנית שתחליף את מתחם משרד הרישוי בתלפיות (אורבך הלוי אדריכלים)מיקום התוכנית שתחליף את מתחם משרד הרישוי בתלפיות (אורבך הלוי אדריכלים)

מגישת התוכנית והיזמית היא הרשות לפיתוח ירושלים והחשב הכללי במשרד האוצר. עורך התוכנית הוא אדריכל אורי הלוי ממשרד אורבך הלוי אדריכלים. 

115 דירות להשכרה ל-20 שנה לפחות 

תוכנית שנייה שאותה הוועדה המקומית החליטה להמליץ למתן תוקף היא תוכנית המציעה הקמת מתחם מגורים איכותי בעירוב שימושים הכולל שטחים ציבוריים ומסחריים, בין הרחובות פייר קניג ויעקב בן דב, בצמידות לתוואי העתידי של הרכבת הקלה. במסגרת התוכנית, המתפרסת על שטח של כ-16 דונם, מוצע להקים מבנה מגורים בן 14 קומות הכולל 42 יחידות דיור וכן מבנה מגורים בן 29 קומות ובו 115 יחידות דיור אשר יוצעו להשכרה לתקופה של 20 שנה לפחות.

בנוסף, התוכנית מציעה להקצות שטחים בהיקף של כ-35 אלף מ"ר לטובת מבני ומוסדות ציבור, לצורך הקמת בית ספר יסודי, וכן מבנים נוספים לצורכי חינוך, תרבות, קהילה, חברה, רווחה ודת. מגישת התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). עורך התוכנית הוא אדריכל עדו אלונים ממשרד אלונים גורביץ' אדריכלים בוני ערים. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אזור התעשייה הוותיק בתלפיות, שבו פועלים כיום מוסכים, בתי מלאכה וחנויות, עומד לשנות את פניו בשנים הקרובות ולהפוך לרובע תוסס חדשני ומודרני של עסקים, מגורים ותרבות. זאת, לצד מהפכה תחבורתית שצפויה לעבור תלפיות, הכוללת, בין היתר, הקמת הקו הכחול וחיבור קווי הרכבת הקלה העתידיים לקווי הרכבת הבינעירוניים. כל אלה יהפכו את רובע תלפיות המתחדש למוקד משיכה לתושבים, עסקים וחברות – שיתרום רבות לפיתוחה ולשגשוגה הכלכלי של ירושלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםהוועדה המקומית ירושליםתלפיותרמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...