נדל"ן בקצרה: ביה"כ הגדול בת"א ישודרג, הכשרת היישוב מגייסת בפולין ומינויים חדשים במכלול

הוועדה המקומית ת"א אישרה תוכנית לשיפוץ בית הכנסת ההיסטורי באלנבי, זרוע הפארקים הלוגיסטיים שבשליטת הכשרת הישוב גייסה 300 מיליון יורו בבורסת ורשה, מינויים חדשים במכלול מימון נדל"ן, וכוכב הזהב בבטיחות לי.ח דמרי

שיתוף הכתבה
הדמיה של רחבת בית הכנסת הגדול באלנבי, תל אביב (טריפל די הדמיות)הדמיה של רחבת בית הכנסת הגדול באלנבי, תל אביב (טריפל די הדמיות)

בית הכנסת הגדול באלנבי ישופץ 

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה לאחרונה למתן תוקף את תכנית תא/מק/4987, שמטרתה לשדרג את מרחב בית הכנסת הגדול בעיר. התכנית, בתכנון וביצוע קרן תל אביב, כוללת כיכר עירונית לרווחת התושבים והמבקרים בעיר. שיקום הרחבה מתבצע כחלק מפרויקט שימור בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי, המבוצע על ידי קרן תל אביב בשותפות עם קרן דרהי.

הדמיה של רחבת בית הכנסת הגדול באלנבי, תל אביב (טריפל די הדמיות)הדמיה של רחבת בית הכנסת הגדול באלנבי, תל אביב (טריפל די הדמיות)

בית הכנסת הגדול הינו מבנה אייקוני ומרשים, תוכנן ע"י האדריכלים מגידוביץ והרשקוביץ ונבנה ב-1922 בסגנון אקלקטי, בשנות ה-70 נוסף למבנה אגף חדש באופן ש"ציפה/ כיסה" את המבנה המקורי ושיווה לו מראה קובייתי. המבנה בעל ערכים היסטוריים, עירוניים, אדריכליים, תרבותיים וקהילתיים. מאז הקמתו שימש כמרכז תרבותי וקהילתי לתושבי העיר ולמבקריה.

התכנית החדשה שואפת לפתח ולפתוח את הרחבה ולהחזירה לשימוש הציבור הרחב והיא כוללת: קביעת שטח כיכר עירוני- הקצאת שטח של לפחות 1,000 מטרים מרובעים לכיכר עירונית חדשה עם זיקת הנאה לציבור, התאמת התכנון למצב הקיים ולצרכים העירוניים העכשוויים, והקצאת שטח של לפחות 3,000 מטרים מרובעים לייעוד של מבנים ומוסדות ציבור.

זרוע הפארקים הלוגיסטיים של הכשרת הישוב מגייסת בפולין

MLP, זרוע הפארקים הלוגיסטיים שבשליטת חברת הכשרת הישוב, השלימה בהצלחה גיוס ראשון של 300 מיליון יורו (למעלה מ-1.2 מיליארד שקל) בבורסת ורשה באמצעות הנפקת אגרות חוב לפירעון בשנת 2029, הנושאות ריבית קבועה של 6.125%. להנפקה, בהובלת Citi ו-Santander, התקבלו ביקושים גבוהים מאד. אגרות החוב הוקצו לכ-125 משקיעים, בעיקר מנהלי נכסים גדולים, וכן קרנות פנסיה וביטוח. 

פארק לוגיסטי של MLP (באדיבות MLP והכשרת הישוב)פארק לוגיסטי של MLP (באדיבות MLP והכשרת הישוב)

MLP מתכננת להאיץ את התרחבותה בשוק הגרמני, במטרה ששווי הנכסים בגרמניה יהווה לפחות 30% מתוך סך תיק הנכסים עד 2028, לעומת כ-16% היום.  אגרות החוב ייסחרו בבורסה בלוקסמבורג. שווי השוק של MLP הנסחרת בבורסה בוורשה עומד כיום על כ-2.1 מיליארד זלוטי (כ-2 מיליארד שקל), והמניה נסחרת בצמוד לרמות השיא.

MLP, המוחזקת ב-41.3% על ידי הכשרת הישוב, דיווחה לאחרונה על תוצאות חזקות לרבעון השני של 2024, והציגה רווח נקי של כ-61.5 מיליון אירו (כ-257 מיליון שקל). הכשרת הישוב פועלת בתחום ייזום והשכרת נכסים מניבים בישראל ובפולין - שטחי מסחר, משרדים ופארקים לוגיסטיים; בתחום התחדשות עירונית בישראל; ובתחום ייזום למגורים בפולין. מנכ"ל החברה הוא עופר נמרודי.

מינויים חדשים במכלול מימון נדל"ן 

מכלול מימון נדל"ן, העוסקת בתחום המימון החוץ-בנקאי בענף הנדל"ן בישראל, הודיעה על שני מינויים בכירים להנהלה הבכירה בחברה: נתי ולדמן מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי ורויטל טרבלסי לתפקיד סמנכ"לית ניהול סיכונים.

נתי ולדמן, בעלת ניסיון של למעלה מ-12 שנה בתחום הפיננסים והנדל"ן, תוביל את תחום הפיתוח העסקי במכלול. במסגרת תפקידה, היא תנהל את ייזום, פיתוח וניהול הסינדיקציה של מימון פרויקטים נדל"ניים רחבי היקף. לפני הצטרפותה למכלול, כיהנה ולדמן בתפקידים בכירים בבנק ירושלים.

נתי ולדמן (מכלול מימון)נתי ולדמן (מכלול מימון)

רויטל טרבלסי, שמגיעה עם יותר מ-20 שנות ניסיון בבנק הפועלים, תישא באחריות על ניהול הסיכונים של כלל חברות הקבוצה, תוך ניהול ובניית תהליכים רוחביים ובקרות. ניסיונה כולל ניהול פרויקטי נדל"ן מורכבים וניהול מימון מגוון פרויקטים בתחום הנדל"ן.

 רויטל טרבלסי (מכלול מימון) רויטל טרבלסי (מכלול מימון)

כוכב זהב בבטיחות לדמרי

לפני כשבוע וחצי הוענק לחברת י.ח דמרי כוכב הזהב בבטיחות על ידי נציגי "צומת-בטיחות", הגוף המנהל את תוכנית הבטיחות ובכך הפכה דמרי לחברה הראשונה בישראל במעמד זה. מטה הבטיחות בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ הקים את תכנית הכוכבים לפני כחמש שנים ומאז מעניק כוכבי בטיחות לחברות העוברות הכשרה מיוחדת, הניתנת ע"י צוות מיוחד של טייסים בעבר ובהווה ומשלבת סדנאות תאורטיות והכשרות באתרי הבנייה. 

מימין: המהנדס מתי רביבי, היזם יגאל דמרי, חיר חמוד, ממונה בטיחות י.ח דמרי וצ'יקו בן אריה, מהנדס חברת י.ח דמרי (סול ארט צלמים)מימין: המהנדס מתי רביבי, היזם יגאל דמרי, חיר חמוד, ממונה בטיחות י.ח דמרי וצ'יקו בן אריה, מהנדס חברת י.ח דמרי (סול ארט צלמים)

תכנית "כוכבי בטיחות" ממצבת עצמה כמדד להשקעה בבטיחות ולקיום מאמצים למניעתן של תאונות. ככל שלחברת בניה יש יותר "כוכבי בטיחות" כך היא תזכה להעדפה בתהליכי מכרז ממשלתיים. דמרי החלה השתתפותה בתוכנית בדיוק לפני שלוש שנים, בספטמבר 2021, ותוך פחות מחצי שנה לאחר מכן, כבר קיבלה את הכוכב הראשון בבטיחות.

בחודש מרץ 2024, קיבלה את הכוכבים הרביעי והחמישי ביחד. כעת מוענק לה כוכב הזהב, הודות לתרומתה ותמיכתה בצירוף קבלני המשנה איתם עובדת החברה לתוכנית הכוכבים, וכן הודות לסיועה בהעמדת תשתית והדרכה לצורך הכשרת אותם קבלנים .   


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מכלולמכלול מימוןמינויים בענף הנדל"ןי.ח דמריהכשרת היישוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...