חג'ג' מזרזת את השתלטותה על נכסי סלינה ישראל על רקע הפסקת פעילות החברה והתפטרות מנהליה

כחלק מסילוק חובותיה של רשת המלונאות סלינה לקבוצת חג'ג', המוערכים בעשרות מיליוני שקלים, צפויה חג'ג' להיכנס לנעלי סלינה בכמה אתרים שמפעילות שתי החברות במשותף. עוד ביקשה החברה הקפאת הליכים בחברה בת של סלינה המפעילה אתרי נופש בקיבוצים

שיתוף הכתבה
צחי ועידו חג'ג' (קבוצת חג'ג')צחי ועידו חג'ג' (קבוצת חג'ג')

בעקבות הפסקת פעילות סלינה ישראל, התפטרות מנהליה וחובות החברה לקבוצת חג'ג' המוערכים בעשרות מיליוני שקלים, קבוצת חג'ג' מזרזת את צעדיה לסילוק חובותיה של סלינה כלפיה, כולל כניסה לנעלי סלינה בכמה אתרים שמפעילות במשותף שתי החברות ובקשה להקפאת הליכים בנוגע לחברה בת של סלינה המפעילה אתרי נופש בקיבוצים. כך דיווחה היום (ג') קבוצת חג'ג לבורסה.

על פי הדיווח של חג'ג', בתחילת חודש ספטמבר עודכנה החברה על ידי המייסדים של קבוצת סלינה, דניאל רודסבסקי ורפאל מוסרי, כי הם התפטרו מתפקידיהם בסלינה ישראל. חג'ג ציינה כי לא ידוע לה על מינוי של דירקטורים ובעלי תפקיד חדשים במקומם. עוד ציינה חג'ג כי ביום 12 בספטמבר 2024 הודיעה סלינה ישראל לחברת ראי, חברה בת של סלינה ישראל המפעילה מתחמים שונים שלה בקיבוצים, כי היא מפסיקה לאלתר את מתן שירותי הניהול לכל בתי המלון. החברה גם הפסיקה לענות ללקוחות ולהעסיק עובדים. גם מדיווח של גבאי מניבים מוקדם יותר השבוע עולה כי סלינה הפסיקה את פעילותה.

סלינה ישראל נכסה עוד לפני כן לקשיים תזרימיים ובקושי לתפקד באתרי הפעילות המשותפים לה ולחג'ג'. על פי דוח דיקטוריון חג'ג' מאוגוסט השנה, בסוף אוגוסט סלינה אנגליה, חברת האם של סלינה ישראל, דיווחה כי אדמיניסטרטורים אשר מונו לסלינה אנגליה, התקשרו בהסכם למכירת מרבית עסקיה והתאגידים התפעוליים בשליטת סלינה אנגליה, לחברת מלונאות בינלאומית ובמקביל החברה קיבלה מכתב מאת אותו רוכש ולפיו הוא רכש את הנכסים של סלינה אנגליה ובכוונתו לפעול להפעלתם של האתרים של סלינה.

לאור הפסקת הפעילות של סלינה אנגליה נכנסה גם סלינה ישראל לקשיים תזרימיים ותפקודיים, וחובה לחג'ג הסתכם ב-7 מיליון שקל. החובות נובעים מההסכם שנחתם בין השתיים בסוף 2021. בהסכם נקבע שחג'ג' תרכוש או תתאים עבור סלינה עד 30 מבנים שישמשו אותה כבתי מלון בהשקעה של כ-580 מיליון שקל, ובתמורה לתשלום דמי שכירות מצידה של סלינה והשתתפות ב-20% מרווחיה מהפעלת אותם בתי מלון. מהדיווחים של חג'ג עולה כי החובות הם  הן עבור הרכישות והן עבור ההתאמות. עם ההתחייבויות העתידיות מגיע החוב לכ-45 מיליון שקל.

בדיווח מאוגוסט ציינה חג'ג כי בכל הנוגע למסלול ההתאמות, שם עיקר חשיפתה של החברה להרעה במצבה של קבוצת סלינה, החברה בוחנת את האפשרות להיכנס בנעלי סלינה ישראל במרבית הפרויקטים (למעט פרויקט הרי ירושלים) ולהפעילם במקום סלינה ישראל, בין בדרך של שותפות עם השותפים הקודמים של סלינה ישראל באתרים ובין בדרך של כניסה בהסכמי השכירות של האתרים. 

בהתייחס למסלול הרכישות - שם חשיפתה של החברה נמוכה יותר, שכן הנכסים הינם בבעלות החברה, החברה דיווחה שהיא בוחנת אפשרויות שונות ביחס לשלושת הנכסים במסלול זה, בין בדרך של שינוי ייעודם או מכירת הזכויות בהם ואו הפעלתם בעצמה.

היום על רקע החלטה זו דיווחה החברה על הפרויקטים שבהם תיכנס בנעלי סלינה או היא מנהלת משא ומתן לגביהם.  הפרויקט הראשון הוא בבית המגן בתל-אביב ברחוב שנקר, מערבית לנווה צדק ובסמוך לטיילת הרבט סמואל. חג'ג' הגיעה להסכמה עקרונית עם השותף של סלינה באתר זה, על כניסתו בנעלי סלינה וכי הצדדים יפעלו להפעיל אתר זה בין כמפעיל ובין בשותפות, כאשר בהתאם להסכמות בין הצדדים, מרבית כספי הרווחים הראשונים של האתר ישמשו להחזר החוב הקיים של החברה לרבות ריבית שסוכמה בהסכם עם סלינה.

הנכס השני הוא אתר אלמוג – ים המלח. שם  חג'ג הגיעה להסכמה עקרונית עם המשכיר על כניסת החברה בנעלי סלינה לצורך הפעלת האתר על ידי החברה ומחיקת החובות הקודמים של סלינה למשכיר. חג'ג' מצויה בימים אלה במו"מ על נוסח הסכם השכירות. במקביל חג'ג מקיימת משא ומתן מתקדם עם השותף, כמפעיל או כשותף להפעלת המלון, כאשר בהתאם להסכמות בין הצדדים, מרבית כספי הרווחים הראשונים של האתר ישמשו להחזר החוב הקיים של החברה לרבות ריבית שסוכמה בהסכם סלינה.

הנכס השלישי הוא אתר מצפה רמון - מלון אדמה של סמי אלקרינאוי. החברה מנהלת מו"מ עם הבעלים, כאשר החברה בוחנת את האפשרות של הפעלת אתר זה על ידי שותף, כמפעיל או כשותף כאשר גם במקרה זה בהתאם להסכמות בין הצדדים, מרבית כספי הרווחים הראשונים של האתר ישמשו להחזר החוב הקיים לרבות הריבית. אם לא תצליח חג'ג' להגיע להבנות עם המשכיר היא תשקול לפנות לבית משפט להקפאת הליכים.

בנוגע לעסקה הכוללת אתרי נופש במספר קיבוצים, אתמול הגישה חג'ג' בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב למתן צו לפתיחת הליכים ומינוי נאמן, כולל בקשה דחופה להקפאת הליכים ומינוי נאמן זמני, בקשר לחברת ר.א.י יזמות מכמורת בע"מ, שבשליטת (51%) סלינה ישראל,, אשר שוכרת ומפעילה בתי הארחה בקיבוצים פרוד, נתיב הל"ה, לוחמי הגיטאות וצאלים (הנכללים כולם במסלול ההתאמות), כדי שהנאמן ייטול לידיו את סמכויות הניהול של חברת ראי ויבחן את היכולת להמשיך בפעילותם המלונאית הסדירה של האתרים האמורים, תוך האפשרות של רכישת חברת ראי או הפעילות שלה, והפעלת אתרים אלה על ידי החברה. הסדרת היחסים והמשך השכירות עם משכירים, עובדים וספקים, כאשר החברה בוחנת את רכישת חברת ראי או את הפעילות שלה.

במסגרת הבקשה, חג'ג עתרה למתן סעדים זמניים במעמד צד אחד, בין היתר, על פי הוראות חוק חדלות פירעון. מטרת הסעדים המבוקשים, לדברי חג'ג, היא לשמור על המשך הפעלתם הסדירה של בתי האירוח תחת חברת ראי, תוך הסדרת חובותיה של חברת ראי והמשך פעילותה הסדירה וזאת לנוכח החשש כי חברת ראי תסולק על ידי משכירי הנכסים, או שפעילותה תיפסק לנוכח הקשיים במימונה ובפעילותה. עוד במסגרת הבקשה, החברה הביעה נכונות לממן את פעילות ראי בתקופת ההקפאה בכפוף לאישורה את תוכנית ההפעלה של חברת ראי שתוכן על ידי הנאמן ככל שיימצא על ידי החברה שיש היתכנות עסקית בהמשך הפעלת האתרים שנשכרו על ידה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'סלינהחובותבתי מלוןמלונאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...