אחרי כ-200 התנגדויות שהוגשו: אושרה התוכנית להקמת ה"בורג' חליפה" בירושלים

הוועדה המחוזית י-ם אישרה את התוכנית של אם.או אפשטיין, בשדרות הרצל בין שכונת קריית היובל ובית וגן, במסגרתה יקום מגדל בן 40 קומות עם 240 דירות, 11 אלף מ"ר למלונאות, 300 מ"ר למסחר ו-4,000 מ"ר עבור מבנה שישמש כמוזיאון ומרכז תרבות. הוועדה קבעה כי הבינוי יונמך בכ-30 מטרים ביחס לתוכנית המופקדת

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בירושלים (משרד האדריכלים AS+GG)הדמיה של התוכנית בירושלים (משרד האדריכלים AS+GG)

הוועדה המחוזית ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, אישרה למתן תוקף ביום ראשון האחרון את תוכנית מתחם אפשטיין בירושלים. התוכנית כוללת הקמת מגדל בן 40 קומות שנודע בכינוי "בורג' חליפה" (גורד השחקים הגבוה בעולם הנמצא בדובאי), שישלב מגורים, מסחר ותעסוקה, מלונאות וכן דיור להשכרה.

התוכנית, אליה הוגשו כ-200 התנגדויות, הינה על שטח של כ-7 דונם, והיא ממוקמת בשדרות הרצל, בין שכונת קריית היובל ובית וגן בצמידות לציר הרכבת הקלה, תחנת הרכבת הקלה וחניון חנה-וסע. התוכנית הינה ביוזמת חברת אם.או אפשטיין בע"מ ונערכה על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי אדריאן סמית' וגורדון גיל אדריכלים.

התוכנית כוללת הקמת מגדל בן 40 קומות (ממפלס הרחוב) מעורב שימושים ובו כ-240 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-50 דירות יוקצו לטובת דירות קטנות בגודל של עד 55 מ"ר וכ-50 יח"ד יוקצו לטובת השכרה ארוכת טווח למשך 12 שנים לפחות. בנוסף, התוכנית כוללת כ-11,000 מ"ר עבור שטחי מלונאות, כ-300 מ"ר עבור שטחי מסחר וכן כ-4,000 מ"ר עבור מבנה ציבור שישמש לטובת מוזיאון, מרכז תרבות וכד'.

הדמיה של התוכנית בירושלים (משרד האדריכלים AS+GG)הדמיה של התוכנית בירושלים (משרד האדריכלים AS+GG)

הוועדה המחוזית קבעה כי החלופה של מבנה אחד מעורב שימושים בן כ-40 קומות, הינה החלופה הטובה ביותר מתוך חלופות נוספות שהוצגו לוועדה שכללו שני מגדלים בני 25 קומות. כמו כן, קבעה הוועדה כי הבינוי יונמך בכ-30 מטרים ביחס לתוכנית המופקדת, וכן קבעה כי 8 קומות וכ-50 יחידות דיור מתוך הבינוי יוקצו לטובת השכרה ארוכת טווח. חשוב לציין, כי על אף טענות שנשמעו במהלך ההליך התכנוני על פגיעה בזיכרון של הר הרצל ויד ושם, ארגון יד לבנים וכן יד ושם לא הגישו התנגדויות לתוכנית.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכנית התואמת מדיניות הוועדה של בינוי העיר פנימה בסמוך לצירי הרכבת הקלה, וזאת כדי לשמור על השטחים הפתוחים וכדי לתת מענה לזוגות הצעירים בעיר". 

הדמיה של התוכנית בירושלים (משרד האדריכלים AS+GG)הדמיה של התוכנית בירושלים (משרד האדריכלים AS+GG)

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי: "התוכנית מציגה איכות אדריכלית יוצאת דופן, הממשיכה את תנופת ההתחדשות בירושלים, ותאפשר לנו לשפר את התכנון וליצור מרחבים עירוניים מוצלחים. כל אלה יאפשרו לנו להתמודד עם משימות הפיתוח המורכבות של העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית ירושליםירושליםקריית היובלמגדלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...