1,200 דירות ואלפי מ"ר למסחר: עיריית י-ם ממליצה על שורת תוכניות התחדשות ברחבי העיר

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבירה המליצה לוועדה המחוזית לאשר מספר תוכניות, כולל ל-520 דירות בפסגת זאב, כ-300 בגוננים, 180 ברמת אשכול ו-180 בשתי תוכניות בקטמון הישנה. ראש עיריית י-ם: "העיר ממשיכה בתנופה חסרת תקדים"

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית ברחוב סן מרטין בשכונת גוננים (מילוסלבסקי אדריכלים)הדמיה של התוכנית ברחוב סן מרטין בשכונת גוננים (מילוסלבסקי אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים המליצה לוועדה המחוזית לאשר שורה של תוכניות משמעותיות להתחדשות עירונית ברחבי העיר, במסגרתן צפויות להיבנות כ-1,200 יחידות דיור לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ועוד. התוכניות בין היתר בפסגת זאב, גוננים, רמת אשכול ו-קטמון הישנה.  

בפסגת זאב, ברחוב דוד, המליצה הוועדה המקומית להקים 3 מבני מגורים בני 22 קומות וביניהם 4 בניינים של 10 קומות. במסגרת התוכנית, המשתרעת על כ-15 דונם, מוצע לבנות 520 יחידות דיור, כאשר 60% מתוכן תיועדנה להשכרה או לדיור מוגן. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת שטחי מסחר ותעסוקה בשטח של כ-3,900 מ"ר וכן מבני ציבור בהיקף של כ-1,700 מ"ר, ובהם מבני תרבות ורווחה, בית כנסת ומשרדי עירייה. מגישת התוכנית היא חברת בית ירושלמי ועורך התוכנית הוא אדריכל רנדי אפשטיין ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים. 

כמו כן, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה החליטה גם להמליץ לאשר מתן תוקף לתוכנית התחדשות עירונית בשכונת גוננים (הקטמונים), הכוללת פינוי 2 מבני מגורים בני 4 קומות ברחוב סן מרטין 6-4, והקמת 2 מבני מגורים בני 18 ו-30 קומות מעל חניון תת-קרקעי. במסגרת הפרויקט, שיתפרס על פני כ-7.3 דונמים, מוצע להגדיל את היצע הדירות בשטח התוכנית – מ-65 יח"ד קיימות ל-308 יח"ד חדשות. בנוסף, הפרויקט צפוי לכלול בקומת הקרקע שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-2,300 מ"ר, וכן יוקצו בשטח התוכנית כ-10,500 מ"ר עבור מבני ציבור, הכוללים בית ספר, מעונות יום, גני ילדים, בתי כנסת ועוד. מגישת התוכנית היא חברת כרמים-קרתא ועורך התוכנית הוא גיא מילוסלבסקי ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים .

שכונת הקטמונים (גוננים) במבט אווירי (חגי אגמון שניר, ויקימדיה)שכונת הקטמונים (גוננים) במבט אווירי (חגי אגמון שניר, ויקימדיה)

תוכנית נוספת שאותה ממליצה הוועדה המקומית להפקיד מציעה התחדשות עירונית בשכונת רמת אשכול, במסגרתה מוצע להרוס מבנה מגורים בן 5 קומות ברחוב פארן 4, ולהקים במקומו 3 מבני מגורים חדשים בני 11 קומות מעל חניון תת-קרקעי. במסגרת הפרויקט, שיתפרס על פני כ-4.2 דונמים, מוצע להגדיל את היצע יחידות הדיור בשטח התוכנית – מ-63 יח"ד קיימות ל-181 יח"ד חדשות. התוכנית, הממוקמת סמוך למרכז המסחרי של השכונה, תכלול בקומת הקרקע שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-4,000 מ"ר, וכן יוקצה שטח של כ-450 מ"ר לטובת מבני ציבור. מגישת התוכנית היא חברת קפיטל גולד ועורכי התוכנית היא  קימל אשכולות אדריכלים. 

בנוסף, הוועדה המקומית החליטה גם להמליץ להפקיד תוכנית המציעה התחדשות עירונית בשכונת קטמון הישנה, במסגרתה מוצע להרוס מבנה מגורים בן 5 קומות ברחוב כ"ט בנובמבר 28, ולהקים במקומו 2 מבני מגורים חדשים בני 11-10 קומות מעל חניון תת-קרקעי. במסגרת הפרויקט, שיתפרס על פני כ-2.4 דונמים, מוצע להגדיל את היצע יחידות הדיור בשטח התוכנית – מ-40 יחידות דיור קיימות ל-96 יחידות דיור חדשות. כמו כן, מוצע להקים בשטח התוכנית גן ילדים.

זאת ועוד, הוועדה המקומית ממליצה לאשר מתן תוקף לתוכנית התחדשות עירונית נוספת בשכונה, הכוללת פינוי מבנה מגורים ישן בן 5 קומות ברחוב רחל אמנו 48-46, והקמת מבנה מגורים חדש בן 8 קומות מעל חניון תת-קרקעי. במסגרת הפרויקט, שישתרע על שטח של כ-2 דונמים, מוצע להגדיל את היצע הדירות בשטח התוכנית – מ-35 יח"ד קיימות ל-80 יח"ד חדשות. בנוסף, התוכנית כוללת הקמת גן ילדים בשטח של 130 מ"ר וכן חזית מסחרית. מגישת התוכנית היא חברת בית ירושלמי. עורך התוכניות אדריכל קרלוס הוא פרוס ממשרד פרוס אדריכלים. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים, בירת ההתחדשות העירונית של ישראל ממשיכה בתנופה חסרת תקדים. אלפי יחידות דיור חדשות, תשתיות משודרגות ושטחים ציבוריים ירוקים נבנים בכל רחבי העיר, כחלק ממהפכת הבינוי והפיתוח שאנו מובילים. אנו משקיעים משאבים רבים ותשומת לב בפיתוח שכונותיה של ירושלים, תוך שמירה על צביונה הייחודי ועל אופייה ההיסטורי, במטרה להפוך את ירושלים לעיר מודרנית, ירוקה ונגישה לכולם, עיר שתושביה יוכלו ליהנות מאיכות חיים גבוהה וממגורים מתקדמים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםגונניםהוועדה המקומית ירושליםפסגת זאבבית ירושלמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...