480 דירות חדשות בדרך השלום: אושרה תוכנית פינוי-בינוי של יובלים

הוועדה המקומית ת"א דחתה כמעט את כל ההתנגדויות לתוכנית על גבול גבעתיים, שתכלול הריסת 180 יח"ד והקמת 6 מבנים כולל 2 מגדלים עד 19 קומות. כמו כן תיקבע חזית פעילה לדרך השלום ו-780 מ"ר מסחר בקרקע

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בדרך השלום תל אביב (אנדו סטודיו, משרד אדריכלים ברעלי לויצקי כסיף)הדמיה של הפרויקט בדרך השלום תל אביב (אנדו סטודיו, משרד אדריכלים ברעלי לויצקי כסיף)

הוועדה המקומית תל אביב, המשמשת כוועדה עצמאית, דחתה בשבוע שעבר את רוב ההתנגדויות ואישרה למתן תוקף לתוכנית ההתחדשות של קבוצת יובלים ל-480 יחידות דיור ברחובות דרך השלום (77-85) ועמישב (8-16) בתל אביב. למעשה קיבלה הוועדה חלקית רק התנגדות טכנית של קבוצת יובלים ואת דרישת מהנדס העיר אודי כרמלי, לפיר ארובה במבנים עם חזית מסחרית לטובת עסקי מסעדות ומזון. ארבע התנגדויות הוגשו לתוכנית המופקדת שאושרה באוגוסט בשנה שעברה, מלבד יובלים ומהנדס העיר, הגישו התנגדויות גם דיירים בנושאים שונים, בעיקר לגבי נושאי הסדרת התנועה והחניה.

התוכנית מתפרסת על שטח של כ-12 דונם בין דרך השלום ממערב, רחוב עמישב ממזרח, בתחום שכונת עממי ג' המצויה בתהליכים שונים של התחדשות, על גבול גבעתיים, בסמיכות לפארק וולפסון במרחק 300 מ"ר ממתווה הקו הסגול של הרכבת הקלה - דרך בגין-  ובקרבה לקו המטרו M2 המתוכנן במקטע הצפוי יותר של דרך השלום (מכיוון דרך עליית הנוער).

התוכנית מציעה התחדשות עירונית במתכונת של פינוי ובינוי באמצעות הריסת 5 מבני מגורים טוריים בני שלוש קומות על עמודים הכוללים יחדיו 180 יח"ד (36 בכל מבנה בשטח 63 מ"ר), והקמת שישה מבנים  - שני מגדלים עד 19 קומות וארבעה מבנים בבנייה מרקמית עד 9 קומות, הכוללים סה"כ כאמור עד 480 יח"ד. 15% מסך יחידות המגורים יהיו עבור דיור בהישג יד, השכרה במחיר מופחת של 40% מתחת למחיר השוק ל-25 שנה. כמו כן ייקבעו חזית פעילה לדרך השלום ו-780 מ"ר מסחר בקרקע, הקצאת שטח למבנים ומוסדות ציבור בשטח 10,555 מ"ר כולל במגרש בן 2 דונם , ויוגדרו שטחים בייעוד שטחים פתוחים פרטים עבור חניון למבנה ציבור ולמבני מגורים ומסחר. כמו כן תורחב זכות הדרך לאורך דרך השלום ורחוב עמישב.

שטח דירה ממוצע, עיקרי + ממ"ד יהיה 76 מ"ר. שטח מינימלי יהיה 40 מ"ר. לפחות 15% מיחידות דיור יהיו בשטח של עד 65 מ"ר. לפחות 30% מיחידות הדיור יהיו בשטח של 66-85 מ"ר, לפחות 20% מיחידות הדיור יהיו בשטח של 86-106 מ"ר ולפחות 10% מיחידות הדיור יהיו בשטח של מעל 106 מ"ר. 

את חלק מהדיירים  ייצג עו"ד רן ברא"ז, שותף מנהל בלוי טילר- נרדיה- הר צבי- ברא"ז ושות'. את חלק מהדיירים ייצג עו"ד מארק שיפמן, ממשרד שיפמן-שטרלינג ושות'. את היזם ייצג עו"ד אברהם ללום מפירמת עורכי הדין AL. 

לדברי נועם בנימיני מנכ"ל ושותף בחברת הפרויקט יובלים סיטי מקבוצת יובלים: "מדובר בפרויקט במיקום אסטרטגי בתל אביב שעובר מהפכת התחדשות עירונית , אותו אנו מקדמים בשיתוף פעולה עם רשויות התכנון והדיירים. הפרויקט יסייע לפיתוח וחידוש השכונה כולה וכן יציע מבנים איכותיים ומתקדמים עבור מגוון רוכשים, זוגות צעירים ומשפרי דיור המחפשים איכות חיים במיקום נגיש ונוח ובתכנון עירוני מודרני ונגיש".

ברא"ז, אשר מייצג 72 דיירים במתחם ציין כי "אנחנו שמחים מאוד על צליחת שלב נוסף וחשוב מאוד בתהליך. בעלי הדירות ממתינים בציפייה במשך תקופה של שנים להתחדשות המתחם, להריסת הבניינים ולהוצאת הפרויקט אל הפועל. כל אחד מהדיירים יקבל דירה חדשה, בתוספת שטח של 20 מ"ר ובתוספת מרפסת וחניה. הפרויקט יפיח רוח חיים באזור, ימשוך אוכלוסייה חדשה וצפוי לתרום לרווחת תושבי הסביבה כולה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית תל אביביובליםדרך השלום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...