מנהל התכנון יפרסם בשבועות הקרובים מדריך לתוכניות העיצוב האדריכלי: "קיצור של עד 4 שנים בהוצאת היתר"

לדברי מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח, יוצג מדריך 'בינוי ופיתוח' שיציג פורמט סדור, מצומצם ובהיר לגבי ההנחיות שצריכות להיות כלולות בתוכנית בינוי. מדובר, לדבריו, בקיצור של שנה עד ארבע שנים בהליך הוצאת היתר הבנייה, שכן לפי מינהל התכנון, קיים כיום בלבול רב בשלב הביניים, בין שלב התוכנית לשלב ההיתר, מה שגורם לעיכובים משמעותיים בהליך הרישוי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (פוטו מרסלו)מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (פוטו מרסלו)

ארבעה חודשים לאחר שחשף מרכז הנדל"ן את הטיוטה לצמצום הוראות תוכניות הבינוי, המוכרות בציבור כתוכניות עיצוב אדריכלי, חשף אמש (יום ד') מנכ"ל מנהל התכנון , רפי אלמליח, בשיחה עם הילה ציאון בכנס ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, כי מנהל התכנון יציג בשבועות הקרובים מדריך 'בינוי ופיתוח' שיציג פורמט סדור, מצומצם ובהיר לגבי ההנחיות שצריכות להיות כלולות בתוכנית בינוי.

מדובר, לדבריו, בקיצור של שנה עד ארבע שנים בהליך הוצאת היתר הבנייה שכן לפי מנהל התכנון כיום, קיים בלבול רב בשלב הביניים, בין שלב התוכנית לשלב ההיתר, דבר שגורם לעיכובים משמעותיים בהליך הרישוי.

"אנחנו נמצאים היום במצב משביע רצון עם תוכניות מאושרות, אך הוצאת ההיתרים והביצוע לוקחים הרבה מאוד זמן. כחלק מהמהלך לצמצום הזמן להוצאת היתר, קידמנו מספר צעדים כשהמרכזי בהם הוא ביטול הקלות הבנייה שייכנס לתוקף כבר בשנה הקרובה. לאחר פגישות שקיימנו עם איגוד מהנדסי ואדריכלי הרשויות המקומיות ועם התאחדות הקבלנים, נפרסם בשבועות הקרובים תדריך לתוכנית בינוי ופיתוח שיגדיר בדיוק מה צריכה לכלול תוכנית בינוי. זאת בשורה גדולה לקבלנים ובעיה שהבטחנו לטפל בה". אמר אלמליח.

נציין כי תחילה התנגדו ראשי השלטון המקומי ומהנדסי הערים לתוכנית, בשל טענות לחוסר שיתוף ולפגיעה במה שלדעתם הוא שלב הכרחי בתכנון, אך ביולי דיווחנו על צעדי פשרה בין מהנדסי הערים למנהל התכנון. 

בנוסף, אלמליח התייחס לשיקום הצפון. "קידמנו מהלכים שונים בצפון הארץ לשיקום האזור וזה עוד לפני שקמה מנהלת שאמורה לקחת לידיה את המושכות. איתרנו שטחים בהם אפשר לייצר פתרונות למפונים, בעיקר ביישובים כפריים. באמצעות קראווילות יבילות או מתחמים שיכילו מבנים בבניה מודולרית שיכולים אחר כך לשמש תושבים אחרים שיוכלו להגר לצפון, כאשר המפונים ישובו לבתיהם. הצורך הזה של מנהלת הוא גדול. ראינו בדרום שכשנכנסה לפעילות מנהלת תקומה היא ריכזה את כל המהלכים וחייבים להקים את זה גם בצפון. יש לנו כבר את הסמכויות לתת לה, כבר הכנו תוכניות". 

"אם מסתכלים על מחירי הדיור, בצפון ובדרום המחירים לא יורדים", הוסיף אלמליח. "האזורים האלה בסוף ישובו אליהם, אין לנו ארץ אחרת, אבל זה לא יקרה בימים הקרובים לצערי". בנוגע לסיום תמ"א 38 אמר אלמליח, "התוכניות של התחדשות עירונית ברמה מתחמית הן יותר נכונות בגיבוי של חלופת שקד שנותנת פיתרונות לקידום תוכנית יחד עם היתר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתכניות עיצוב אדריכליותרפי אלמליח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...