במחיר קרקע של כ-420 מלש"ח: רותם שני רכשה אופציה להקמת מתחם משרדים ומגורים בבת ים

הסכם נחתם מול בעלים פרטיים של כ-11 דונם ברחוב יוספטל, שבהם זכויות להקמת מגדל משרדם בן 47 קומות, 285 דירות במגדל מגורים בן 39 קומות ומבנה נוסף, ו-12 אלף מ"ר מסחר. היקף ההכנסות המוערך ע"י החברה: כ-2.18 מיליארד ש"ח

שיתוף הכתבה
דידי ידידיה ואבי טוריסקי, בעלי השליטה ברותם שני, על רקע בת ים (רותם שני, שאטרסטוק)דידי ידידיה ואבי טוריסקי, בעלי השליטה ברותם שני, על רקע בת ים (רותם שני, שאטרסטוק)

יזמית הנדל"ן רותם שני , שבשליטת דידי ידידיה ואבי טוריסקי, התקשרה אתמול (ג') בהסכם אופציה עם בעלים פרטיים לרכישת זכויות בקרקע בשטח של כ-11 דונם במרכז בת ים, הממוקמת במתחם שבין שדרות יוספטל והרחובות ניסנבאום, אהוד קינמון והחרושת בבת-ים. ככל שתתממש האופציה צפויות התמורות להגיע לכ-420 מיליון שקל. כך עולה מהודעת החברה הבוקר לבורסה.

על פי תוכנית מתחם בנימיני המאושרת במתחם, ניתן לבנות בו שני מגדלי מגורים האחד בן 39 קומות והשני בן 7 קומות, ובהם 285 דירות, וכן מגדל משרדים בן 47 קומות בשטח בנוי של כ-76 אלף מ"ר. עוד כוללת התוכנית שטחי מסחר בשטח בנוי כולל של כ-12 אלפי מ"ר, ומבנה ציבור בשטח בנוי כולל של כ-2.7 אלפי מ"ר. כיום המקרקעין בנויים בחלקם ועליהם מבני תעשייה ישנים המושכרים לשוכרים בלתי מוגנים.

על פי ההסכם יעניקו הבעלים לחברה אופציה לרכישת מלוא זכויות הבעלים במקרקעין. בכפוף למימוש האופציה, בכוונת החברה לפעול להקמת פרויקט משולב למגורים, תעסוקה ומסחר, בהתאם לזכויות הבניה הקיימות כיום בקרקע. תקופת מימוש האופציה נקבעה על 24 חודשים, למעט מקרה של חדלות פירעון, אז תפקע האופציה אוטומטית. על פי ההסכם, בתקופה זו  רותם שני תישא בעלויות קידום הפרויקט להוצאת היתר, ותפקיד בנאמנות 10 מיליון שקל לשם כך. מועד מימוש האופציה נקבע ל-24 ימים לאחר שתשלם החברה את האגרות וההיטלים לרשות המקומית במסגרת הנפקת ההיתר.

תנאי הסכם קובעים כי ככל שהאופציה תמומש, ההחברה תרכוש 50% מזכויות הבעלים במקרקעין כנגד תשלום במזומן בסך של 211 מיליון ש"ח בתוספת הפרשי הצמדה ובתוספת מע"מ, בשני תשלומים לא שווים. בד בבד עם התשלום במזומן, החברה תרכוש מהבעלים את יתרת 50% מזכויותיהם, תמורת תשלום בסכום השווה לגבוה מהבאים:  210 מיליון ש"ח בתוספת הפרשי הצמדה  ובתוספת מע"מ כדין;  או החלק היחסי  מכל התקבולים (ללא מע"מ) בגין הפרויקט ובניכוי עלויות שלא יעלו על שיעור של 4.5% מסך התקבולים ובתוספת מע"מ. עבור האופציה שילמה רותם שני 1.5 מיליון שקל ובמקרה של מימושה תשלם 1.5 מיליון שקל נוספים.

בהודעתה לבורסה מעריכה רותם שני כי מועד תחילת הביצוע המשוער לפרויקט הינו עד שנה לאחר מועד מימוש האופציה, וכי מועד סיום הבנייה המשוער הינו כ-5 שנים לאחר תחילת הביצוע המשוער. "בהתאם להערכות ראשוניות של החברה, היקף ההכנסות הצפוי של הפרויקט הינו כ-2.18 מיליארד ש"ח (כולל מע"מ). הערכות המבוססות, בין היתר, על ההנחה כי מחיר הדירות בפרויקט יעמוד על כ-33 אלף ש"ח (כולל מע"מ) למ"ר ממוצע, כ-12.5 אלף ש"ח למ"ר ממוצע (לא כולל מע"מ) תעסוקה, וכ-25 אלף ש"ח למ"ר ממוצע מסחר (לא כולל מע"מ).


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רותם שניבת יםעסקת מקרקעיןהסכם אופציה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...