עד 110 מלש"ח: רני צים חתם עם בית הזהב על הסכם שעשוי לדלל ב-25% את שליטתו בחברת מרכזי הקניות

רני צים, המחזיק ב-54% ממניות רני צים מרכזי קניות, חתם על הסכם מחייב עם בית הזהב להם ימכור 9% מהמניות תמורת כ-36 מלש"ח, כולל אופציה שלפיו בית הזהב תרכוש 16% נוספים. בית הזהב עוסקת בנדל"ן מניב ובעיקר בהפעלה של נדל"ן לגיל השלישי כגון דיור מוגן ובתי אבות

שיתוף הכתבה
יו"ר רני צים מרכזי קניות רני צים ומנכ"ל בית הזהב גולן רובינשטיין (טל שובל)יו"ר רני צים מרכזי קניות רני צים ומנכ"ל בית הזהב גולן רובינשטיין (טל שובל)

רני צים , המחזיק ב-54% ממניות רני צים מרכזי קניות, חתם על הסכם מחייב עם בית הזהב (יונל כהן ונורית מור 15.26%, אודי רובינשטיין 15.26%) בניהולו של גולן רובינשטיין, שידלל את שליטתו בחברה. החברות דיווחו כי חתמו  אתמול (ד') על הסכם למכירת 9% מהמניות לבית הזהב תמורת 36.3 מיליון שקל וזאת בתוך שני ימי עסקים בלבד. כמו כן נחתם על הסכם אופציה בתנאים מתלים שלפיו בית הזהב תרכוש 16% נוספים, 25% בסך הכול מהמניות, ותהפוך עם רני צים לבעלת שליטה משותפת.

אם האופציה תמומש על ידי בית הזהב, תשלם בית הזהב לרני צים תמורה שבין 110 מיליון שקל (3.026 שקלים  למניה) לבין 125 מיליון שקל (3.438 שקלים למניה) עבור 25% מהמניות כולל האופציה, ועבור מימוש האופציה 73.6 מיליון שקל. 

אם בית הזהב תממש את האופציה, ואם שווי השוק הממוצע למניה של רני צים במועד הבדיקה - לכל המאוחר הדוחות הכספיים של דצמבר 2025, יעלה על סך של 4.13 שקלים למניה, תשלם בית הזהב  לרני צים, תוספת תמורה עבור המניות הנמכרות ומניות האופציה, בסך של עד כ-0.41 שקלים למניה. ככל שההון העצמי למניה במועד הבדיקה יעמוד על 6.53 שקלים לפחות, ישולם הסך של 0.41 שקל לכל מניה כאמור, וככל שהגידול בהון העצמי למניה יהיה נמוך יותר, ישולם חלק יחסי בהתאמה.

התנאים למימוש האופציה הם שהצדדים יסכימו על נוסח הסכם בעלי מניות, אשר ייצור שליטה משותפת שלהם ברני צים; יתקבל אישורם של גורמים מממנים של בית הזהב  ושל רני צים , שנדרש לצורך מימוש האופציה;  יתקבל אישור הממונה על התחרות. ככל שלא יתקיימו התנאים המתלים, עד ליום 2.10.2024 (עם זכות הארכה לכל צד עד ליום 3.11.2024 ), תפקע האופציה מאליה.

בית הזהב תהיה רשאית לממש את האופציה החל ממועד התקיימות אחרון התנאים המתלים, ועד למאוחר מבין המועדים הבאים:  7 ימי עסקים ממועד התקיימות אחרון התנאים המתלים; 7 ימי עסקים לאחר 30 באוקטובר 2024 ; ו-7 ימי עסקים לאחר כינוס האסיפה הכללית ואסיפות מחזיקי אגרות החוב.

אם לא  תמומש האופציה על ידי בית הזהב  תהיה לה זכות לחייב את רני צים  לרכוש ממנה את המניות הנמכרות (עד להחזקה של בית הזהב ב-4.9% מהון המניות של רני צים באותו המועד), ובלבד שתודיע על כך עד לסוף נובמבר 24. בתמורה תשלם רני צים לבית הזהב תמורה למניה כפי ששולמה על ידי בית הזהב עצמה בתוך 90 יום ממועד הודעת החברה.

גם לרני צים זכות לחייב את בית הזהב  למכור לה חזרה חלק מהמניות הנמכרות אשר לא תעלה על כמות אשר תביא את בית הזהב להחזקה של 4.9% מהון המניות של רני צים באותו מועד, וזאת כנגד תשלום התמורה למניה כפי ששולמה על ידי  בית הזהב לרני צים, צמודת מדד ובתוספת ריבית שנתית בשיעור של 5.18%, וזאת עד  ליום 15.12.2024.

העסקה הזו מגיעה לאחר שנכשל רני צים בהלהעביר את החברה, אף היא בשליטתו, לפסגות תמורת 250 מיליון שקל. כמו כן צעד זה מצטרף לכמה צעדים אסטרטגיים של רני צים שנעשו לאחרונה, בהם  הכנסת דורסל כשותפה במרכז מסחרי במעלות  השבוע,  ומכירת המרכז המסחרי בירכא ביולי תמורת 97 מיליון שקל.

חברת ' רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה מונה 12 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם, ירכא, גני תקווה, טירה, טייבה, ים המלח (נרכש לאחרונה), שלב הראשון בכפר סבא בשווי כולל של מעל ל-1.6 מיליארד שקל.

כמו כן, החברה מתפעלת ומקימה מתקני PV בנכסי החברה בהיקף של כ-5  מגה וואט. רני צים , המכהן כיו"ר הדירקטוריון, הינו יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל. קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים, ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן (חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית).

בית הזהב בע''מ הינה חברה העוסקת בנדל"ן מניב בישראל ובעולם אשר התמקדה בהפעלה של נדל"ן לגיל השלישי כגון דיור מוגן ובתי אבות לצד נדל"ן מניב אחר. 

"צים מרכזי קניות - לקראת קפיצת מדרגה משמעותית" 

רני צים , יו"ר רני צים מרכזי קניות: "בהמשך להחלטתי להקטין את היקף ההתחייבויות האישיות שלי, בחרתי להכניס שותף אסטרטגי, חזק ומוערך לחברת רני צים מרכזי קניות, מה שיאפשר לי גם להתמקד ולקדם את תכניותיה העסקיות המשמעותיות של החברה בשנים הקרובות, הכוללות גם הגדלה משמעותית של פורטפוליו הנכסים שלה.

"חברת בית הזהב, מביאה עימה ידע ונסיון רב, שישלימו את היכולות של רני צים מרכזי קניות, ואני משוכנע שהחברה ומנהליה יהיו שותפים מצויינים לדרכנו וליישום האסטרטגיה ארוכת טווח של החברה. רני צים מרכזי קניות נמצאת לקראת קפיצת מדרגה משמעותית מאוד בהיקפי פעילותה בשנים הבאות, והצטרפותה של בית הזהב תהווה מכפיל כוח שיתמוך משמעותית במימוש הפוטנציאל הרב הקיים בה".

גולן רובינשטין, מנכ"ל בית הזהב ומבעלי השליטה בה: "פעילותה של רני צים בתחום נדלן מניב תפעולי משיק לפעילות רבת-השנים של בית הזהב. בשנה החולפת בית הזהב מימשה את חלקה בנכסי בתי האבות באנגליה ואת בית הדיור המוגן שבעת הכוכבים בהרצליה פיתוח בהיקף של כ- 750 מיליון שקל לאחר השבחתם במשך עשור ויצירת ערך מוסף ורווח גדול.

"המימושים השאירו קופת מזומנים נרחבת לאיתור הזדמנויות עסקיות עם ערך מוסף ופוטנציאל רווחיות גבוה וההשקעה ברני צים מרכזי קניות היא דוגמא מצוינת. העסקה מביעה אמון ביזמות העסקית של רני צים מרכזי קניות ויכולתה לאיתור קרקעות, להשבחה, לבניה ולאכלוס מלא ושגשוג הפרויקט וכן במשק ובשוק הון בישראל. כניסתה של בית הזהב תאפשר ביתר שאת את מימוש הפוטנציאל הגלום ברני צים מרכזי קניות״. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםרני צים מרכזי קניותבית הזהבדיור מוגן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...