סקר בקרב משקיעי נדל"ן: כ-50% סבורים כי השקעה בנכסים למגורים באזורי העימות היא כדאית

מסקר מקיף שביצע מזרחי טפחות באמצעות גיאוקרטוגרפיה בקרב מי שהביע כוונה לרכוש דירה להשקעה. 44% מעריכים כי בעוד כשנה המצב בישראל יהיה טוב יותר, ו-29% סבורים שגרוע יותר. עוד עולה כי 37% מהמשקיעים שוקלים רכישת נכס במדינה זרה, כאשר יוון היא האפשרות הכי פופולרית מבחינתם

שיתוף הכתבה
משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, על רקע לימסול (אבשלום ששוני)משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, על רקע לימסול (אבשלום ששוני)

37% מהמשקיעים הישראלים הפוטנציאליים שוקלים לרכוש נכס להשקעה מחוץ לישראל, בעוד ש-41% כלל לא שקלו מהלך מן הסוג הזה. כך עולה מסקר שבוצע על ידי בנק מזרחי טפחות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה , אשר בחן לראשונה כ-1,000 משיבים מעל גיל 21 מציבור המשקיעים בישראל.

ציבור הנסקרים כלל את מי שגרים בדירה שבבעלותם ויש ברשותם דירה נוספת להשקעה, או מי שגרים בדירה שבבעלותם ואין להם דירה נוספת להשקעה אך הם שוקלים או שקלו לקנות דירה נוספת להשקעה, או מי שגרים בדירה בשכירות ויש בבעלותם דירה אחת אך הם גם שוקלים לקנות דירה נוספת להשקעה, או מי שגרים בדירה בשכירות ויש בבעלותם יותר מנכס אחד למגורים להשקעה. כמו כן בוצע מחקר בקרב 1,000 משיבים בגיל 21 ומעלה מהציבור הכללי, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. 

כמו כן עלה כי 22% מהמשקיעים שקלו להשקיע בנכסים במדינות זרות, אך החליטו לבסוף להשאיר את הכסף בארץ. מהמחקר בקרב משקיעים פוטנציאלים בשוק הנדל"ן, עולה כי 82% מהישראלים שיש ברשותם נכס להשקעה – מחזיקים בנכסים רק בישראל. 11% משקיעים רק בנכסים בחו"ל, ורק 7% משקיעים גם בארץ וגם בחו"ל. עם זאת, 37% מהמשקיעים שוקלים לרכוש נכס להשקעה מחוץ לישראל, בעוד ש-41% כלל לא שקלו מהלך מן הסוג הזה.

למרות הקשיים, רוב המשקיעים הישראלים מעדיפים את ישראל. 67% הסכימו עם הקביעה כי "תמיד ניתן למצוא הזדמנויות להשקעה בנדל"ן בישראל". עם זאת, 46% מהמשקיעים סבורים כי המלחמה פגעה באפשרויות ההשקעה בישראל. 28% נותרו אופטימיים וסבורים כי יש אופציות חדשות שבהן אפשר להשקיע בגלל המלחמה, ו-27% סבורים ששום דבר לא השתנה בתחום הזה בגלל המלחמה.

42% מהמשקיעים שוקלים לרכוש ביוון, 34% בקפריסין 

52% מהמשקיעים הפוטנציאליים טוענים כי השקעה בחו"ל נועדה לאזן סיכונים בשל המצב בישראל. 48% התנגדו לקביעה הזו. לשאלה האם קניית נכס בחו"ל היא הכנה למעבר, רוב המשקיעים הישראלים שללו את האפשרות הזו: 64% מהמשקיעים דחו את הטענה כי בכוונתם לעבור לגור בנכס שבו הם משקיעים מחוץ לישראל, ורק 36% העלו את האפשרות הזו כאפשרות רלוונטית.

 42% שוקלים לרכוש דירה או נכס ביוון, 34% בקפריסין ו-20% שוקלים לקנות בית במזרח אירופה. 30% דווקא מרחיקים ושוקלים להשקיע בארצות הברית, 26% במערב אירופה, ורק כ-5% מעוניינים בנכס במזרח הרחוק. רוב המשקיעים לא יעזבו את הארץ גם אם המצב הכלכלי או הביטחוני יחמירו. 

לשאלה מה מוביל את המשקיעים  להשקיע את כספם דווקא בנדל"ן למגורים בישראל, השיבו 41%  כי נכס ישראלי מאפשר להם יותר שליטה על ניהול הנכס, 17% אמרו כי הם מכירים טוב יותר את השוק המקומי. 20% אמרו כי הם חשים בטוחים יותר להשקיע בארץ, ואילו 18% הודיעו כי השקעה בישראל היא גם מעשה ציוני מבחינתם.  

68% מהמשקיעים השיבו כי יישארו בישראל גם אם המצב הכלכלי יהיה מאוד רע, בעוד ש-32% מהמשקיעים חושבים אחרת. ומה יקרה אם המצב הביטחוני יחמיר? 73% אומרים כי לא יעזבו את הארץ, ורק 27% עשויים לעשות כן. ההסבר לכך הוא כי כי 66% לא מאמינים שמצבם ישתפר אם יהגרו מכאן. 82% ציינו שהם נחושים להישאר במדינה ולהיאבק למען הערכים שהם מאמינים בהם. 85% סבורים שאנשים מוכשרים יכולים להצליח בישראל – בכל מצב, ולמרות המצב.

למרות המלחמה, חושבים שהמחירים ימשיכו להעלות. מעלות-תרשיחא (שלמה שרביט, ויקימדיה)למרות המלחמה, חושבים שהמחירים ימשיכו להעלות. מעלות-תרשיחא (שלמה שרביט, ויקימדיה)

למרות המלחמה, המשקיעים סבורים כי המחירים ימשיכו לעלות. 89% ממשתתפי המחקר ציינו כי הם מאמינים שמחירי הנכסים יעלו בעתיד. 65% מהמשקיעים מאמינים כי לאחר המלחמה – המחירים ימשיכו לעלות. 86% מהמשקיעים סבורים כי זו העת להשקיע בנדל"ן – משום שהמחירים ימשיכו לעלות ממילא.

רוב המשקיעים הישראלים סבורים כי בשוק המקומי עדיין יש הזדמנויות טובות להשקעה: 63% מאמינים כי גם כיום יש הזדמנויות טובות בישראל, ורק 37% סבורים כי מי שלא השקיע עד עכשיו  - פספס את רכבת ההזדמנויות של שוק הנדל"ן. לשאלה עבור מי הם רוכשים את הנכסים שבהם הם משקיעים, 83% השיבו כי הם משקיעים כדי שיוכלו להוריש נכסים לילדיהם.

ל-51% מהנשאלים מקרב כלל הציבור יש ממ"ד 

מהממצאים בקרב הציבור הכללי עולה כי 48% סבורים כי האזור הבטוח ביותר בישראל הוא אזור המרכז, ולעומתם 52% סבורים שזו טענה לא נכונה. עם זאת, הציבור לא ממהר להעתיק את מגוריו לאזורי העימות בצפון ובדרום: רק 31% אמרו שיהיו מוכנים לעבור לאזורים אלה לעומת קרוב ל-70% שלא יעשו את המעבר. 50% מהמשקיעים סבורים כי השקעה בקרקעות ובנכסים למגורים באזורי העימות היא השקעה עתידית כדאית אבל 62% מהמשקיעים ציינו שלא היו קונים נכס ביישוב שנפגע במהלך המלחמה. 

בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)

לגבי ממ"דים ומקלטים, שהפכו לדרישה עיקרית בעקבות מלחמת חרבות ברזל, 82% בקרב הציבור הכללי מצהירים כי לא היו קונים בית ללא ממ"ד. 51% מהישראלים חיים כבר כיום בדירות עם ממ"ד בתוך הדירה ולעוד 7% יש ממ"ד קומתי (סה"כ 58% חיים עם ממ"ד צמוד), ול-29% יש מקלט בבניין. ל-9% יש מקלט ציבורי נגיש. ועדיין, 14% מהישראלים לא מוגנים בשום דרך.

הישראלים אומרים כי לא שינו דעתם לגבי האזורים שבהם היו רוצים לרכוש דירה: 37% נושאים עיניים לחיפה ולאזור הכרמל, 25% לירושלים והסביבה, 25% רוצים לגור בגליל התחתון, 21% מתעניינים באזור הנגב, 20% בגליל העליון, 17% ברמת הגולן, 13% ביישובי עוטף עזה, 12% ביו"ש, ו-12% מוכנים לגור ביישובי קו העימות בצפון. 

מקומות עבודה אטרקטיביים ומתגמלים לא היו משכנעים את רוב הישראלים לעבור לאזורי עימות: 69% אמרו כי לא היו עוברים לגור בדרום או בצפון, ורק 31% היו שוקלים את המעבר. 64% מהישראלים סבורים כי זוג צעיר שלא משופע במזומנים מהבית מהבית, יוכל להקים את ביתו הראשון רק באזורים מסוכנים, שם המחירים נוחים יותר, לכאורה.

38% מהשוכרים משלמים בין 2,000 ל-4,000 שקל על שכר דירה ו-29% משלמים בין 4,000 ל-6,000 שקל. 72% מצהירים כי אין בכוונתם לפעול להוצאת דרכון זר. 63% הצהירו כי לא יעזבו את ישראל גם אם המצב הכלכלי יהיה רע מאוד. 72% הדגישו: לא נעזוב את הארץ גם אם המצב הביטחוני יחמיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק מזרחיגיאוקרטוגרפיהדירות להשקעההשקעה בנדל"ן בחו"למשקיעיםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...