עלייה של יותר מ-10% בשנה: השכר הממוצע בענף הנדל"ן עמד ביוני על 15.3 אלש"ח

פי הודעת הלמ"ס השכר הממוצע בענף "פעילות בנדל"ן עלה ב-1.1% מהחודש הקודם. השכר בענף הבינוי עמד על ממוצע של כ-12.5 אלף שקל, עלייה של 3.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וירידה של 1.1% מהחודש הקודם

שיתוף הכתבה
פועלי בנייה, צילום ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)פועלי בנייה, צילום ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)

השכר הממוצע בענף "פעילות בנדל"ן" בחודש יוני 2024 עומד על 15,311 ש"ח, כך על פי הודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היום (ד'). מדובר בעלייה של 1.1% לעומת החודש הקודם ועלייה של 10.5% ביחס ליוני שעבר, שיעור עלייה כפול מאשר השכר הממוצע במשק שעלה ב-5.1% ועומד על 13,920 ש"ח. השכר בענף הבינוי עומד על 12,498 ש"ח, עלייה של 3.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וירידה של 1.1% לעומת החודש הקודם.

מספר המשרות בענף "פעילות הנדל"ן" עומד נכון ליוני על 32.4 אלף משרות לעומת 33 אלף בשנה שעברה, ירידה של 1.8%. מספר המשרות בענף הבינוי עמד ביוני האחרון על 207 אלף משרות לעומת 206.6 אלף משרות בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 0.2%.

המשק מחולק לענפים כלכליים על פי סיווג הלמ"ס. שני הענפים הבולטים בעולם הנדל"ן הם ענף "פעילות בנדל"ן" שכולל את תתי הענפים הבאים: "פעילות בנדל"ן בבעלות עצמית" הכולל קנייה, מכירה, השכרה ותפעול נדל"ן בבעלות עצמית כגון בנייני דירות ובתי מגורים, בניינים שאינם למגורים, כולל אולמות תצוגה ומרכזי קניות וקרקעות. תת ענף זה אינו כולל פיתוח מיזמי בנייה למכירה, חלוקת קרקעות לחלקות והשבחתן, הפעלת בתי מלון, אירוח כפרי (צימרים), הפעלת אתרי קמפינג והפעלת אכסניות עובדים או מעונות סטודנטים.

תת ענף שני הינו "פעילות בנדל"ן על בסיס עמלה או חוזה" הכולל סוכנים ומתווכים בתחום הנדל"ן, תיווך בקנייה, מכירה והשכרה של נדל"ן על בסיס עמלה או חוזה, ניהול נדל"ן על בסיס עמלה או חוזה ומתווכי דירות המשמשים כצד שלישי בעסקאות נדל"ן. תת ענף זה לא כולל שירותי שמאות, שירותים משפטיים ושירותי תמיכה משולבים לאחזקת מבנים. תת ענף שלישי הינו שירותי שמאות בתחום הנדל"ן ומתייחס לשירותי שמאות בלבד.

הענף הבולט השני בעולם הנדל"ן הוא ענף הבינוי כולל מספר רב של תתי ענפים. הבולטים שבהם: "עבודות בנייה כלליות ומיוחדות" -  המשמשות לבניית מבנים ובניינים ולעבודות הנדסה אזרחית, בכלל זה בניית מבנים ובניינים חדשים, בניית תוספות למבנים קיימים, שיפוץ ותיקון של מבנים קיימים, הקמת מבנים ובניינים טרומיים באתרי בנייה ובנייה של מבנים זמניים.

תת ענף נוסף הוא "בנייה כללית", המתייחס לבנייה של בנייני מגורים, בנייני משרדים, בנייני מסחר, מבנים ציבוריים, מבנים לשימוש חקלאי וכו', או עבודות הנדסה אזרחית כגון סלילת כבישים ורחובות, הקמת גשרים, כריית מנהרות, הנחת מסילות רכבת, בניית שדות תעופה, הקמת נמלים ומיזמי בנייה אחרים הקשורים למים, הקמת מערכות השקיה ומערכות ביוב, בניית מתקני תעשייה, הנחת קווי צינורות וקווי חשמל (עיליים ותחתיים), בניית מתקני ספורט וכדומה. ענף זה כולל גם שיפוץ של בניינים ומתקני תשתיות בתחום ההנדסה האזרחית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענף הנדל"ןמשכורותלמ"ספועלי בנייןענף הבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...