יו"ר הוועדה המחוזית ת"א: "לתמ"א 70 אסור לרדת לפרטי פרטים, כי כל תיקון יצטרך להגיע למועצה הארצית"

במהלך פאנל שעסק במהפכת המטרו והשפעתו על ההתחדשות העירונית, בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן, תקף ראש עיריית רעננה את נת"ע וטען להתעלמות מהרשויות המקומיות: "למה לבצע דברים מאחורי הגב?". סמנכ"לית התשתיות במנהל התכנון: "מעריכה שתמ"א 70 תאושר בתוך חצי שנה"

שיתוף הכתבה
"שווה לשקול לרדד מעט את התמ"א". ערן ניצן בפסגת ההתחדשות (נאו מדיה) "שווה לשקול לרדד מעט את התמ"א". ערן ניצן בפסגת ההתחדשות (נאו מדיה)

" נת"ע פעלה בבריונות בכל הנוגע לקביעת התחנות של המטרו ברעננה", כך אמר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, במהלך פאנל שעסק בהשפעת המטרו על עולם ההתחדשות העירונית שנערך אתמול (שני) במסגרת פסגת התחדשות עירונית של מרכז הנדל"ן . עוד הוסיף כי נת"ע לא התייעצה עם עיריית רעננה בנוגע למיקום הרצוי של התחנות וקבעה זאת בעצמה, וכי לא ברור למה נהגה כך כאשר ברור שראש העיר מכיר את צרכיה טוב יותר מאשר אנשי התכנון בנת"ע.

את הפאנל הנחה עו"ד זיו כספי, שותף מייסד של משרד עוה"ד גינדי, כספי ושות'. מלבד ברוידא השתתפו בו גם יעל סולומון, סמנכ"לית תשתיות במנהל התכנון, ערן ניצן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב; דקלה פרסיקו, סמנכ"לית תכנון בחברת ישראל קנדה ראם מגורים; ירון צוברי, מנהל חטיבת המגורים בקרסו; ושמאי המקרקעין ארז כהן.

הפאנל עסק בתמ"א 70 ובהשפעותיה על התכנון במטרופולין תל אביב, שלפי התוכנית אמור להיות תכנון מוטה תחבורה ציבורית וליצור פיתוח כלכלי סביב תחנות המטרו.

מימין: ערן ניצן, חיים ברוידא, דקלה פרסיקו (נאו מדיה) מימין: ערן ניצן, חיים ברוידא, דקלה פרסיקו (נאו מדיה)

ברוידא טען שישנו צורך בהידברות טובה יותר עם הרשויות המקומיות בכל הנוגע לתמ"א 70. "יש פה ראש עיר ואי אפשר לספר לי סיפורים שהתייעצו איתי. גם בנושא של תמ"א 70 אנחנו תקועים. דברו איתנו, למה לבצע דברים מאחורי הגב?". 

יו"ר הוועדה המחוזית ערן ניצן דיבר על הצורך שלא להפוך את תמ"א 70 לקונקרטית מדי, שכן הירידה לפרטי פרטים במסגרת התוכנית תגרום לכך שכל שינוי יצריך פנייה למועצה הארצית. "שווה לשקול לרדד מעט את התמ"א כדי לא לאלץ את היזמים לפגוש את המוסדות הארציים", אמר ניצן. "בסופו של יום המוסד הארצי יהפוך להיות כתובת לביטול טעויות ואנחנו לא רוצים לגיע לשם. כבר אין לנו את החסם התחבורתי והשמים הם הגבול ויש מקרים בודדים שמצאנו חיכוך עם התמ"א. לפעמים העיריות רוצות למתן ולהתיישר למינימום של התמ"א, ואנחנו יותר רדיקלים".

הפאנל על מהפכת המטרו בפסגת ההתחדשות של מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)הפאנל על מהפכת המטרו בפסגת ההתחדשות של מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)
 

יעל סולומון אמרה כי "הפרויקט כבר יצא לדרך. מעריכה שבתוך סדר גודל של חצי שנה תמ"א 70 תאושר". לדבריה, "הכוונה של תמ"א 70 היא כללי משחק, גם אם זה תמהילי מינימום. יש שונות גבוהה בין התחנות בין הרח"ק והתמהילים, וגם עכשיו שינינו בעקבות ההערות והביקורת, כדי להבין מה נכון ומה לא נכון בתב"ע. עדיין רוצים לשמור על רח"ק המינימום אבל עם כללי מסגרת שבעקבות ההערות השתנו מאוד". 

עו"ד זיו כספי דיבר על כך ששטחי התעסוקה שמחייבים יזמים על פי תמ"א 70 הפכו לנטל, משום שהם עלולים לפגוע בכדאיות הכלכלית של הפרויקט וזה מרתיע יזמים רבים. לכן, אמר, התכנון חייב לאפשר תמהיל גמיש של מגורים ותעסוקה. כמו כן אמר שהיטל ההשבחה שיוטל על איזורי המטרו מעלה את שאלת הכדאיות בפרויקטים הללו.

נציגי היזמים, פרסיקו וצוברי, אמרו שתמ"א 70 נותנת פתרונות שיהיו רלוונטיים לעוד 15 שנה, אבל לא נותנת פתרונות למצב הנוכחי. "במקום שהתוכנית תייצר פיתוח כלכלי באיזורי המטרו, היא מייצרת כרגע סטגנציה", אמרה פרסיקו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נת"עהמטרוהמטרו של גוש דןתמ"א 70פסגת ההתחדשות העירונית 2024עו"ד זיו כספיחיים ברוידאערן ניצןארז כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...