נתן אלנתן: "החל מ-2025 לא יהיו הקלות בבנייה חדשה, זה מהלך דרמטי שישנה את המצב"

פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן 2024: יו"ר מטה התכנון הלאומי התייחס למהלך המתוכנן של ביטול ההקלות: "כשיש הקלות יש עררים, לכן ההליך ייקח פחות זמן ויהיה תואם לתוכנית". הודה: "יש תוכניות שייקחו הרבה שנים. בנתיבות למשל יש תוכנית של 20 אלף יח"ד, וברור שלא ניתן יהיה לבנות את הכל בזמן קצר"

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן (נאו מדיה)יו"ר מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן (נאו מדיה)

יו"ר מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, אמר היום (ב') במהלך ריאיון בפסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן , כי ביטול ההקלות בפרויקטים בבניה חדשה שייכנס לתוקף ב-2025, יהיה "צעד דרמטי שישנה את המצב". 

"אין ספק שביטול ההקלות יהיה צעד מאוד דרמתי. יזמים בנו על האפשרות שהשר יאריך את מועד ההקלות, אבל במקרה הזה יש לו סמכות לתוספות בניה ואין לו סמכות להאריך הקלות", אמר אלנתן. "בשורה התחתונה מה-1.1.25 לפרויקטים בבניה חדשה – לא יהיו הקלות. המהלך הזה ישנה את המצב. אין פרסום ואין מתנגדים. כשיש הקלות יש עררים, לכן ההליך ייקח פחות זמן ויהיה תואם לתוכנית".

"ביטול ההקלות לבד זה לא מספיק", ציין אלנתן, "בסופו של דבר התכנון הוא ההיצע – כשרמ"י רוצה לשווק קרקעות, צריך שהן יהיו מתוכננות והגידול שחל בתכנון משפיע על התחלות הבניה. אבל, צריך להבין שיש בעיות שלא נמצאות במגרש התכנון כמו בעיית כוח האדם או הריבית למשל שבעבר לא היתה פקטור. בסופו של דבר החסם העיקרי הוא הרישוי והוא מקבל מענה – ככל שנפתור את הבעיות של שלבי ההיתר ונקצר, כך ההיצע יגדל".

אלנתן התייחס לעבודה מול הרשויות המקומיות, "אנו משתדלים לעבוד בשיתוף פעולה עם הוועדות המקומיות, עם מהנדסי הערים. דוגמא היא הפרדה בין שטחים עיקריים לשירות ששם הגענו למתווה מוסכם. ככל שנצליח לפשט את התהליכים ויהיה שיתוף פעולה פורה בין השלטון המרכזי למקומי, נראה איזון ראוי בין תכנון לביצוע.

"עם זאת, אנחנו יודעים שישנן תוכניות שייקחו הרבה שנים. בנתיבות למשל יש תכנית של 20 אלף יח"ד שנמצאת בוותמ"ל וברור שלא ניתן יהיה לבנות את הכל בתוך זמן קצר, אבל אנחנו לא רוצים לתכנן בשלבים אלא לאשר הכל ביחד, לתכנן בראייה כוללת כדי שבתוך עשור ניתן יהיה לבצע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נתן אלנתןמטה התכנון הלאומיפסגת ההתחדשות העירונית 2024רמ"יהקלות ברישוי בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...