עיריית הרצליה נגד הוות"ל: "החלטה מוזרה, בניגוד מוחלט למגמה בעולם ולהיגיון"

בעקבות ההחלטה להסיט את תחנת המטרו המיועדת בכ-400 מטר ממיקומה המקורי בסמוך לתחנת הרכבת רעננה דרום, הסמוכה לשכונות בצפון הרצליה, הודיעה עיריית הרצליה כי תגיש התנגדויות: "פער מהותי בהבנת תחזית הצמיחה של העיר". הוות"ל: "ההכרעה - לאחר שיוגשו המלצות החוקרת שמונתה בנושא"

שיתוף הכתבה
מטרו בגוש דן (יח"צ)מטרו בגוש דן (יח"צ)

עיריית הרצליה הודיעה כי בשבועות הקרובים היא תגיש התנגדויות לוות"ל (וועדה לתשתיות לאומיות) בעקבות החלטתה של הועדה להסיט את תחנת המטרו המיועדת בכ-400 מטר ממיקומה המקורי בסמוך לתחנת הרכבת רעננה דרום, הסמוכה לצפון הרצליה ולשכונות מרכזיות בעיר כגון יד התשעה, הרצליה הירוקה, גן רש"ל ונווה עמל, לאזור מתחם הקניות ברעננה, מדרום מערב לבית לוינשטיין. 

על פי נימוקי החוקרת מטעם הוות"ל מיקום התחנה החדשה נועד להנגיש אותה למטופלי בית לוינשטיין, אולם לטענת עיריית הרצלייה "בפועל המיקום המוצע רחוק מבית לוינשטיין בכ-450 מטר, ונדרש להוסיף מסוע תת קרקעי, וממנו צעידה נוספת. זאת ועוד, הרחקת התחנה מהרכבת 'הכבדה' לא נותנת מענה לבאי בית לוינשטיין שיגיעו באמצעותה, שלא יוכלו להשתמש במסוע".

עוד טוענים בעיריית הרצלייה כי החלטת הוות"ל "מנוגדת למגמה המיושמת בכל העולם, לפיה ממקמים את מגוון תחנות התחבורה הציבורית במרכז אחד, שמאפשר לאזרחים תחלופה נוחה ומהירה בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים (מעבר מרכבת, למטרו, לאוטובוס, לאופניים שיתופיים וכיוצא בזה).

"בנוסף, השינוי אינו לוקח בחשבון את תחזית הצמיחה המתוכננת והקיימת בצפון העיר הרצליה ומעיד על פער מהותי בהבנת תחזית ופוטנציאל הצמיחה של העיר, ונגישות של הפרויקטים המתוכננים באזור כולו, בהם שכונת יד התשעה, שהוכרזה לאחרונה על ידי עיריית הרצליה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כמיועדת להתחדשות עירונית רחבה שתוסיף עוד אלפי יחידות דיור".

ראש העיר הרצלייה, יריב פישר, אמר: "תמוה מאוד שבחרו להרחיק את תחנת המטרו מתחנת הרכבת, בניגוד מוחלט למגמה העולמית, להיגיון הבריא ולתנאי השטח שמאפשרים את הצבת התחנה במיקום המקורי שנקבע. בכוונתו להפעיל את כל אמצעי הלחץ העומדים לרשותנו כדי לשנות את ההחלטה המוזרה הזאת ולהשיב את המתווה המקורי על כנו". 

מעיירת רעננה נמסר בתגובה כי מדובר בהחלטה של הוות"ל ולכן יש לפנות אליהם.

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר כי "הוות"ל אימצה את החלטת החוקרת להסיט את התחנה ולהוסיף מעבר לבית לוינשטין .
שינוי זה פורסם להתנגדויות והשגות, אשר ידונו בפני החוקרת. ההכרעה בנושא מיקום התחנה תתבצע ע"י הוות"ל לאחר שיוגשו המלצות החוקרת בנושא".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליההמטרורעננהות"למנהל התכנוןעיריית רעננה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...