650 דירות, שטח מוזיאון רמת גן יוכפל: עיריית ר"ג אישרה את תוכנית ההתחדשות של תדהר

במסגרת הפרויקט ייהרסו 201 דירות ב-17 מבנים ישנים, וייבנו בין היתר שני מגדלים בני 42 קומות. 7,000 מ"ר יוקצו לשטחי ציבור, כולל הכפלת שטחו של המוזיאון העירוני, ו-1,200 מ"ר למסחר ברחבת המוזיאון. סגן ראש העיר: "יהפוך לאחד המוזיאונים הגדולים והאייקוניים בישראל"

שיתוף הכתבה
מוזיאון רמת גן (הראל גלבוע) מוזיאון רמת גן (הראל גלבוע)

הוועדה המקומית ברמת גן החליטה בשבוע שעבר להמליץ לוועדה מחוזית על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי של תדהרהתחדשות עירונית , הכוללת 648 דירות וכ-7,000 מ"ר שטחי ציבור, שיכללו בין השאר את הכפלת שטחו של מוזיאון רמת גן. כך חשף סגן ראש העיר רועי ברזילי בשבוע שעבר ברשתות החברתיות.

הפרויקט הוא בשטח 14 דונם וגבולותיו הם הרחובות הצלע, סוקולוב, העמל ומבוא העמל בשכונת נחלת גנים. במסגרת הפרויקט ייהרסו 201 דירות ב-17 מבנים ישנים. במקומן ייבנו 648 דירות, מתוכן 50 קטנות ושטחן הממוצע יגדל מ-79 מ"ר (פלדלת) ל-102 מ"ר, בשני מגדלים של 42 קומות ובשני בניינים של עד 9 קומות. הפרויקט יכלול 1,200 מ"ר מסחר ברחבת המוזיאון. שני מבנים בשטח של כ-4,200 מ"ר יוקצו לטובת מוזיאון רמת גן (לעומת כ-2,300 מ"ר כרגע) ותתווסף כיכר עירונית בדופן הדרומית שלו. את התוכנית ערכה אדריכלית אורית מילבאור. 

צוות התכנון החליט להצטרף כמגיש והמליץ לאשר את התוכנית בשינויים הבאים: להפחית את כמות מבני המגורים המוצעים לאורך רחוב העמל לכל הפחות במבנה אחד, עבור פינוי השטח לצורכי ציבור; היקף הרחבת שטחי הציבור התוספתיים, ייעודם ותצורתם בעקבות פינוי מבנה מרקמי ייקבעו בכפוף לבדיקה ואישור של אגף התכנון ובהלימה לצרכים הפרוגרמתיים ולשיקולים תכנוניים; יצירת חניון ציבורי לבאי המוזיאון; הקו הכחול יכלול את מגרש המוזיאון, לטובת הרחבת הזכויות הציבוריות ובכפוף לאישור ועדת השימור.

"לבקשתי, הסכימה החברה היזמית לצרף את שטחו של המוזיאון לשטח התוכנית על מנת לאפשר תוספת קומות ושטחי תצוגה ותערוכות שיביאו את המוזיאון להפוך לאחד המוזיאונים הגדולים והאייקוניים בישראל", כתב סגן ראש העיר ברזילי. "כל הכבוד לחברת תדהר שהצליחה להרים את המהלך בהתאם לתכנית האב, למשרד אורית מילבאוור אדריכלים שהוביל תוכנית חכמה בתכנון איכותי וכמובן גם לאגף התכנון, שיחד השביחו את התכנית".

תוכנית זו מצטרפת לתוכנית של מצלאוי שגם עליה המליצה הוועדה המקומית רמת גן בשבוע שעבר, אף היא ברחובות הצלע והעמל, לבניית כ-200 דירות ו-200 אלף מ"ר תעסוקה. גם במקרה זה הצטרפה העירייה כמגישה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמת גןתדהרהוועדה המקומית ברמת גןעיריית רמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...