כלל תשקיע ב-ICR כ-260 מלש"ח ותחזיק ב-15% מהחברה

חברת ICR שבשליטת ישראל קנדה ו-ORC, התקשרה עם כלל ביטוח ופיננסים בהסכם להקצאה של 15% ממניותיה לכלל בתמורה לכ-260 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1.72 מיליארד ש"ח. העסקה משקפת הצפת ערך של כמיליארד שקל תוך 4 שנים, והשלמתה צפויה תוך 90 יום

שיתוף הכתבה
מנכ״ל ICR מורדי שבת ורז עודד, בעל השליטה ב-ORC (אמיר לוי, 3dvision, יח"צ)מנכ״ל ICR מורדי שבת ורז עודד, בעל השליטה ב-ORC (אמיר לוי, 3dvision, יח"צ)

חברת ICR שבשליטת ישראל קנדה (בה שולטים ברק רוזן ואסי טוכמאייר) ו-ORC (באמצעות ראם מגורים בשליטת רז עודד), התקשרה עם כלל ביטוח ופיננסים, בהסכם להקצאה של 15% ממניותיה לכלל, בתמורה לכ-260 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.72 מיליארד ש"ח (אחרי הכסף). כך דיווחה היום (ג') החברה האם ישראל קנדה לבורסה. תמורת ההשקעה תשמש גם לפירעון הלוואות בעלים שהועמדו ל-ICR (חלק ישראל קנדה כ-67 מיליון ש"ח). השלמת העסקה צפויה תוך 90 יום בהתקיים תנאים מתלים מקובלים. 

חברת ICR בניהולו של המנכ"ל מורדי שבת, הינה חברה יזמית הפועלת בתחום הנדל"ן למגורים. פעילות החברה מתרכזת בתחום ייזום הבנייה למגורים ברחבי הארץ ומתמחה ביזמות, התחדשות עירונית ובשיווק פרויקטי מגורים בהיקפים גדולים, לצד פרויקטי יוקרה ובוטיק, במגוון אזורים בארץ. 

ביולי 2020 הושלמה רכישת השליטה בחברה על ידי ישראל קנדה וראם בתמורה כוללת של כ-570 מיליון שקל, וכעת לאחר העסקה עם כלל, שוויה של החברה יעמוד על כ-1.72 מיליארד שקל, העסקה משקפת הצפת ערך של כמיליארד שקל תוך 4 שנים. בנוסף העסקה משקפת להשקעת ישראל קנדה ב-ICR שווי של 730 מיליון שקל לעומת הערך בספרים של כ-230 מיליון שקל נכון ל-31.3.24. לאחר השלמת העסקה ישראל קנדה תחזיק ב-42.5% מ-ICR וקבוצת ראם גם כן ב-42.5%.  

מטעם כלל ביטוח ופיננסים הובילו את העסקה חן קוטון, מנהל מחלקת השקעות ישירות, רז גולן, מנהל השקעות, וצחי דרוקר, סמנכ"ל בכיר, מנהל מטה ויועץ משפטי. את כלל ליוו בעסקה משרד עו"ד פישר בכר חן, עו"ד אברמי וול ועו"ד לירון כהן.

ICR מנהלת 7 פרויקטים בביצוע ו-7 פרויקטים בשיווק הכוללים כ-2,000 יח"ד. בנוסף, מקדמת החברה כ-50 פרויקטים בשלבי תכנון שונים ברחבי הארץ המהווים כ-15,000 יח"ד, כאשר כ-30 מתוכם בתחום ההתחדשות העירונית אשר כוללים כ-12,000 יח"ד למגורים.

ברק רוזן,  בעלים ומנכ"ל ישראל קנדה : "הנכסים האיכותיים בהם מחזיקה ישראל קנדה מאפשרים לנו להמשיך להציף ערך למשקיעים בחברות ובפרויקטים הגדולים והמשמעותיים שאנו מקימים.  אני רוצה להודות להנהלת כלל ביטוח על הבעת האמון בעסקי החברה, נכסיה האסטרטגיים ובהנהלתה, ומודה לרז עודד מנכ"ל ORC ויו"ר משותף ב- ICR, על העבודה המשותפת ועשייה פוריה ביחד".

רז עודד, בעל השליטה ומנכ"ל ORC: "השקעתה של כלל ב-ICR תסייע בחיזוק ההון של החברה ותשמש להוצאתם לפועל של פרויקטים גדולים ומשמעותיים בשנים הקרובות. אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה להנהלת כלל ביטוח על האמון הרב שהביעה בעסקי החברה, באיתנותה, וביכולותיה הניהוליות. בנוסף, אני מבקש להודות לשותפיי מישראל קנדה ברק רוזן ואסי טוכמאייר, על השותפות ההדוקה ועל העבודה המשותפת המסורה, שמביאה לתוצאות מרשימות ומחזקת מעמדנו בשוק וכמובן, להנהלת חברת ICR, שעושה לילות כימים להצלחת החברה, ולשותפינו בקבוצת ORC וראם". 

ברק בנסקי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו מברכים על חתימת העסקה עם חברת ICR. במהלך תהליך ההשקעה התרשמנו מאוד מאיכות הפרויקטים, הצמיחה והיקף הפעילות המגוון שחברת ICR מציגה, בהובלה של הנהלה מקצועית וחזקה. ההשקעה מביאה לידי ביטוי את האמון הרב שיש לנו בחברה, ובבעלות השליטה בה, ואנו בטוחים ביכולת החברה לנצל את כספי ההשקעה למימוש תוכניות צמיחה והתרחבות, שיביאו לרווחים משמעותיים". 

מורדי שבת, מנכ"ל ICR: "השותפות החדשה עם קבוצת כלל, כבעלת מניות בחברת ICR, מהווה הבעת אמון משמעותית בפעילות החברה, בהישגיה, במנהליה ובפוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה, ואנו מברכים על כך. מאז שינוי השליטה בסוף שנת 2020 וכניסת ההנהלה החדשה, החברה צמחה באופן משמעותי, שילשה את גודלה, והפכה לאחת מחברות הנדל"ן למגורים המובילות בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כללICRICR ישראל קנדהראם מגוריםמורדי שבתברק רוזן ואסי טוכמאייר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...