עוד לפני הפיגוע בחולון: המשטרה עצרה 19 שב"חים ומעסיקים באתרי בנייה בת"א ובהרצליה

במסגרת פעילות אכיפה שביצעה בשבוע שעבר המשטרה יחד עם מתנדבים באתרי בנייה ובאתרי שיפוץ דירות בהרצליה, בצפון ת"א ובגלילות, נעצרו שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) מיו"ש, חלקם עם תעודות מזויפות. עוד נעצרו מעסיקיהם, לגביהם נבחנת אכיפה מנהלית לסגירת העסקים. הבוקר ביצע שב"ח פיגוע בחולון

שוטרי מרחב ירקון ומתנדבי כיתת כוננות (משטרת ישראל)שוטרי מרחב ירקון ומתנדבי כיתת כוננות (משטרת ישראל)

19 שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) ומעסיקים נעצרו בשבוע שעבר באתרי בנייה ובאתרי שיפוץ דירות בהרצליה, בצפון תל אביב ובגלילות. זאת במסגרת מבצע שביצעו שוטרי מרחב ירקון במחוז ת"א, בשיתוף פעולה עם צוותי ביטחון פנים ומתנדבי כיתות כוננות באתרי שיפוץ דירות ובאתרי בנייה שנחשדו בהעסקת או הלנת שוהים בלתי חוקיים.

במסגרת פעילות אכיפה שביצעה בשבוע שעבר תחנת גלילות בעסקים במתחם סינמה סיטי גלילות, בקניון שבעת הכוכבים, ובאתר בנייה ברחוב המגינים בהרצליה, עצרו השוטרים לחקירה 10 תושבי יהודה ושומרון, ללא אישורי שהייה, כשחלקם אף החזיקו בתיעוד מזויף, ואת מעסיקם. במסגרת פעילות אכיפה שביצעה תחנת תל אביב צפון בדירות בשיפוצים ברחובות מוטה גור, קהילת ורשה והדף היומי, עצרו השוטרים לחקירה 5 תושבי יהודה ושומרון, ללא אישורי שהייה, ואת מעסיקיהם. בשלב זה נמשכת החקירה בעניין המעסיקים ונבחנת אכיפה מנהלית לסגירת העסקים. 

ממשטרת ישראל נמסר: " קבלנים ואזרחים המעסיקים תושבי שטחים ללא היתר שהייה ועבודה, מסכנים הן את עצמם והן את הציבור הישראלי כולו, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הפלילי. משטרת ישראל מבצעת כל העת מבצעי אכיפה רחבי היקף לאיתור ומעצר שוהים בלתי חוקיים, מעסיקים, מסיעים ומלינים. פעילות המשטרה נועדה בראש ובראשונה לצמצם את פעילות הפח״ע כמו גם את הפעילות הפלילית".

"הקבלנים הגיעו לפת לחם ואין מנוס מלהעסיק שב"חים"

מאז פרצה  מלחמת חרבות ברזל, לפני כ-10 חודשים, שרוי ענף הבנייה במצוקת כח אדם קשה בשל האיסור על פועלים מיהודה ושומרון להמשיך לעבוד באתרי בנייה בישראל. זאת לאחר שעד ה-7.10 העסיק הענף כ-100 אלף פועלים פלסטינים, שהוו רוב מכריע מקרב העוסקים בעבודות הבנייה ה"רטובות" (טפסנות, ברזלנות, טיח וריצוף). במיוחד נפגע מכך ענף השיפוצים שההסתמכות בו על פועלים מיו"ש היתה גדולה במיוחד, ואלה הוו בו כ-90% מהמועסקים. בעקבות מצוקה זו, התרבו המקרים של העסקה לא חוקית של פלסטינים, השוהים בישראל ללא אישור.

בדיון שנערך בנושא בוועדה לעובדים זרים של הכנסת, אמרו נציגי הקבלנים כי קבלנים רבים נאלצים לעבור על החוק ולהעסיק שב"חים על מנת לשרוד כלכלית. לדברי מאיר שמש, נציג התאחדות קבלני הפיגומים, בדיון "אלפי שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) נכנסים לעבוד בארץ. הקבלנים הגיעו לפת לחם ואין מנוס מלהעסיק שב"חים. משלמים שכר בכסף שחור, והמדינה מפסידה מכך".

אלא שלמגמה זו יש גם מחיר בטחוני כבד, שכן בעוד שלגופי הביטחון יש אפשרות לפקח על פלסטינים הנכנסים לעבוד בישראל כחוק, במקרה של שב"חים איש כמובן אינו פונה לקבל את אישורם. הבוקר (א') קיבלנו תזכורת טראגית לסכנה שבהעסקת שב"חים, עם פיגוע שביצע בחולון מחבל תושב הכפר סלפית שבשומרון. נכון לכתיבת שורות אלו ידוע על שני נרצחים בפיגוע - אשה בת 66 וגבר בן 80, ושני פצועים באורח קשה ובינוני.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שב"חיםאתרי בנייההרצליהגלילות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...