תוארך עד סוף 2024? המועצה הארצית תדון בהארכת תמ"א 38 בתל אביב, בת ים ובני ברק

הדיון יתקיים ביום ג' הקרוב, לאחר שהשבוע החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו לפנות למועצה הארצית לבדיקת אפשרות להארכת תמ"א 38 עד סוף 2024, וזאת על מנת לאפשר למי שכבר הוציאו תיק מידע להגיש בקשה להיתר. ללא שינוי במדיניות, צפויה תמ"א 38 לפוג בת"א, בת ים ובני ברק בסוף חודש זה

שיתוף הכתבה
רפי אלמליח ונתן אלנתן (אביגיל מתתוב, לע"מ)רפי אלמליח ונתן אלנתן (אביגיל מתתוב, לע"מ)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון בישיבתה ביום שלישי הקרוב (6.8) בהארכת תמ"א 38 בערים שטרם הגישו תוכנית התחדשות בניינית שתחליף את תמ"א 38, בהן תל אביב, בת ים ובני ברק. הדיון צפוי להתקיים לאחר שביום ג' השבוע החליטה הוועדה המקומית תל אביב-יפו רשמית על אי הארכת תמ"א 38 בעיר, אך לצד זאת החליטה לפנות למועצה הארצית בבקשה להארכה בת ארבעה חודשים, כלומר עד סוף שנת 2024, וזאת על מנת לאפשר למי שהוצא להם תיק מידע בתוקף, להגיש בקשה לקידום הפרויקט.

"בעקבות רצונה של העירייה להעניק מענה לתושבי העיר שהחלו בקידום פרויקטים של תמ"א 38 , נעשתה פנייה למינהל התכנון בבקשה לבחון אפשרות כי מבנים שהוצא להם תיק מידע בתוקף עד 1.8.24 ויסיימו את הגשת המסמכים עד סוף 2024 יוכלו להמשיך בתהליך", נכתב בהחלטת הוועדה המקומית.

כזכור, על פי המדיניות התקפה כעת, עיריות שלא הגישו תוכנית מחליפה לתמ"א 38, ושמועצת העיר שלהן לא קיבלה החלטה על הארכת תמ"א 38 עד היום (1.8), תמ"א 38 תפקע בתחומן בעוד ארבעה שבועות – ב-29.8. לעומת זאת, בערים שעמדו בתנאים אלה, תחול התמ"א עד ליום 18.05.2026 או עד מועד אישור התכנית המחליפה (לפי המוקדם).

במכתב ששלחו ביוני ראש מטה התכנון נתן אלנתן ומנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח אל כלל הוועדות המקומיות ומהנדסי הערים, לפני מספר חודשים, הזכירו כי על פי החלטות המועצה הארצית לתכנון ולבניה מועד פקיעתה המקורי של תמ"א 38 אמור היה לחול ב-29.2.24, אך הוארך בחצי שנה בעקבות הוראת שעה שנחקקה בעקבות המלחמה. ל-29.8.24. עם זאת, ברשויות אשר יגישו תוכניות מחליפות לתמ"א 38, כתוכניות שמאפשרות את חיזוק וחידוש הבניינים ברמת המגרש הבודד, וזאת עד ל-1.8, תמשיך תמ"א 38 לחול עד מאי 2026, או עד לאישורה של התוכנית החדשה, וזאת על מנת לשמור על רציפות תכנונית.

"יובהר כי אין כוונה לשנות מהחלטות המועצה הארצית ולתת ארכה נוספת לפקיעת התמ"א", נכתב. "לפיכך, רשות מקומית שבהתאם להחלטות המועצה, התמ"א טרם פקעה בתחומה, והיא מעוניינת שהתמ"א תמשיך לחול בתחומה גם אחרי יום 29.8.24, עליה לעמוד בתנאי שנקבע בהחלטת המועצה (הגשת תכנית) עד לתאריך 1.8.24. ככל שלא תעמוד בתנאי זה, תפקע התמ"א ביום 29.8.24".

בחודש יוני עיריית בני ברק מסרה לאתר מרכז הנדל"ן כי "עיריית בני ברק אינה מתכוונת להאריך את תכנית תמ"א 38 . במהלך השנה האחרונה נערכה עיריית בני ברק לקראת כניסתו לתוקף של תיקון 139  (חלופת שקד) לחוק התכנון והבנייה. בני ברק מסתמכת על החלופה התכנונית המוצעת (חלופת שקד), ואכן אין בכוונתה להאריך את תמא 38 במתכונתה. עיריית בני ברק עומדת בהצהרתה זו ואינה מתכוונת לבקש הארכה בדיון הקרוב".

אילו עיריית בת ים ציינה בחודש יוני כי ""בת ים מקבלת תכניות לפי תיקון 139 לחוק (חלופת שקד, נ"ב) שמהווה המשכיות מצוינת לתמ״א שהסתיימה". טרם התקבלה תגובתה אם תבקש הארכה כלשהי בדיון הקרוב.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייההוועדה המקומית תל אביבתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...