אושרה תוכנית ההתחדשות לשכונת גורדון בהרצליה: 425 דירות ייבנו במקום 120

הוועדה המקומית אישרה את התוכנית במזרח העיר שיזמה ומימנה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. עוד ייבנו במסגרתה 1,200 מ"ר של שטחי מסחר, בית ספר חדש, מבנה חדש לתנועת הצופים, בתי כנסת וגני ילדים

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בשכונת גורדון (HQ אדריכלים)הדמיה של הפרויקט בשכונת גורדון (HQ אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה החליטה בשבוע שעבר לאשר למתן תוקף את תוכנית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית הרצליה לחידוש שכונת גורדון בעיר. התכנית שאושרה להפקדה ביולי 2022 עברה מספר שינויים לפני האישור למתן תוקף. במסגרת התוכנית יפונו 120 יחידות דיור קיימות, וייבנו 425 יחידות דיור חדשות במקומן, במבנים של 6 עד 9 קומות.

התכנית החדשה מתפרשת על שטח של כ-43 דונם בין הרחובות ארלוזורוב מצפון, בית"ר בדרום ודרך ירושלים במזרח. מלבד מבני המגורים מתוכננים להיבנות במסגרתה שטחי מסחר בהיקף שלכ-1,200 מ"ר ו-16 דונם ייועדו למבני ציבור ולשטחים ציבוריים פתוחים. הכנת התכנית מומנה ע"י הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בתקציב של כ-1.5 מיליון שקלים. עורכי התכנית הם משרד HQ אדריכלים.

מטעמן של הרשות להתחדשות ועיריית הרצליה נמסר כי "במסגרת ההקצאה למבני הציבור, מתוכננת בנייה של בית ספר חדש, מבנה חדש ושטחי חוץ לשבט הצופים הפועל בשכונה, בתי כנסת, גני ילדים ומעונות יום. כמו כן, התכנית תייצר חיבורים וכניסות חדשות לשכונה בשילוב הסדרה של מערך הרחובות, על ידי הרחבת דרכים ומדרכות ומתן אפשרות לסלילת שבילי אופניים ונטיעת עצים, תוך שימת דגש על שמירת הערכים הנופיים בשכונה ושילוב העצים הבוגרים הקיימים בתכנון המוצע".
 

"ניתן דגש לשדרוג המרחב הציבורי"

מנהל אגף התכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית גורי נדלר: "תכנית ההתחדשות למתחם גורדון בהרצליה מצליחה לתת מענה לחידוש מבני שיכון ישנים תוך שמירה על קנה מידה מקומי ומאפייני השכונה הקיימים. בתכנית ניתן דגש על שדרוג המרחב הציבורי בשכונה, ובכלל זה יצירת שטחים לבית ספר חדש, לשבט הצופים ולגני ילדים. תכנית זו מצטרפת למספר תכניות התחדשות המקודמות בעיר, בשיתוף פעולה מצוין בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לעיריית הרצליה, שיביאו לשיפור איכות החיים ואיכות המרחב של תושבי האזורים הוותיקים בעיר".

יריב פישר, ראש עיריית הרצליה: "זוהי בשורה של ממש לתושבי שכונת גורדון ולעיר הרצליה כולה. הפרויקט רחב ההיקף יצור תמהיל חכם של מגורים ואזורי שירות, מסחר, חינוך ופנאי לנוחות התושבים, ישדרג את איכות המגורים במקום ויהפוך את האזור כולו לאטרקטיבי, מודרני ומזמין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהרצליהועדה מקומית הרצליהעיריית הרצליה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...