מבנה נפטרת מהנכסים הלא אסטרטגיים: מכרה מרכז קניות בקנדה ב-108 מיליון שקל

מבנה נדל"ן מכרה נכס בקנדה ברווח של כ-2.7 מיליון שקל, כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלה שכוללת מימוש נכסים בגובה 350 מיליון שקל, לשם צמיחת ה-FFO ב-50% ב-5 השנים הקרובות

שיתוף הכתבה
עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מבנה נדל"ן על רקע מרכז הקניות בקנדה (עופר חן, באדיבות מבנה נדל"ן) עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מבנה נדל"ן על רקע מרכז הקניות בקנדה (עופר חן, באדיבות מבנה נדל"ן)

מימוש ראשון למבנה נדל"ן במסגרת התוכנית האסטרטגית שעליה הכריזה אתמול: החברה מכרה את מלוא זכויותיה בנכס מסחרי בקנדה בשטח של כ-58 דונם בתמורה לסך כולל של כ-108 מיליון שקל (39.5 מיליון דולר קנדי). הנכס הנמכר הינו מרכז קניות ומשרדים על קרקע של כ-58 דונם ובשטח בנוי של כ-29 אלפי מ"ר בשם Sunnyside Mall בעיר בדפורד, במחוז נובה סקוטיה, בקנדה. 

שווי הנכס בספרי החברה ליום 31 במרץ 2024 הינו כ-100.5 מיליון שקל (כ-36.8 מיליון דולר קנדי) והחברה צפויה לרשום רווח מהמכירה בסך של כ-2.7 מיליון שקל (כמיליון דולר קנדי). התזרים נטו הצפוי לחברה מהמכירה נאמד בכ-103.2 מיליון שקל (כ-37.8 מיליון דולר קנדי). 

מדובר כאמור בשלב ראשון באסטרטגיית החברה לחמש השנים הקרובות שפרסמה אתמול. במסגרתה ציינה החברה כי בכוונתה לממש ב-350 מיליון שקל את יתרת הנכסים שלה, בעיקר חו"ל  אך גם בישראל ובעיקר נכסים שאינם אסטרטגיים לחברה וללא פוטנציאל השבחה , לרבות נכסי משרדים CLASS B.  אתמול עם פרסום האסטרטגיה ציין עוזי לוי, מנכ"ל הקבוצה כי התוכנית צפויה להגדיל את ה-FFO של החברה בשיעור של למעלה מ-50% לסך המתקרב למיליארד שקל תוך חמש שנים, בין השאר באמצעות מימוש נכסים שאינם אסטרטגיים.

פרט למימוש נכסים, כוללת האסטרטגיה החדשה גם פעולות הגדלת הנכסים המניבים הכוללים כ-1.65 מיליון מ"ר שטחים מניבים ב-17%. כך שב-5 השנים הקרובות באמצעות הקמה, תכנון ושדרוג נכסים, יגדל תיק הנכסים המניבים של החברה בכ-4 מיליארד שקל. מבנה מתייחסת בתוכנית האסטרטגית גם לכוונתה לנצל את הנזילות הגבוהה של החברה לצורך הרחבת פעילותה בתחומי הליבה של החברה – מסחר, תעשיה, לוגיסטיקה ודאטה סנטרים (מרכזי נתונים) על ידי ניצול הזדמנויות בשוק הנדל"ן.

בנוסף מתייחסת התוכנית לחיזוק השדרה הניהולית של החברה. בהקשר זה, עדכנה החברה בחודשים האחרונים על שלושה מינויים משמעותיים: יובל מגור מונה לתפקיד סמנכ"ל תפעול ותחזוקה, צחי דוד (לשעבר הממונה על תקצבי הנדל"ן במשרד האוצר) מונה לסמנכ"ל תכנון, השבחה ופיתוח עסקי, איתי וקנין מונה לסמנכ"ל כספים ואלכס מיינסטר מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה. במסגרת התוכנית האסטרטגית, שפורסמה אתמול, עדכנה החברה על מינוי נוסף: גדעון אקשטיין שימונה לסמנכ"ל ההנדסה. עוד היא ציינה שתפעל לשדרוג התשתיות והטכנולוגיה.

במסגרת התכנית האסטרטגית שפרסמה החברה היא עדכנה כי היא צופה צמיחה של  60%-65% ב-NOI שלה לרמה של 1.25-1.3 מיליארד שקל, ובמקביל גידול של 49%-58% ב-FFO שלה עד לרמה של 900-950 מיליון שקל. כמו כן מציינת החברה, כי גלום רווח יזמי בסך של כ-419 מיליון שקל בפרויקטים השונים שהיא מקימה בתחום המגורים. באשר לחלוקת רווחים, ציינה החברה בתוכניתה כי בכוונתה לחלק מדי שנה עד 50% מה-FFO השנתי של החברה, וזאת בהתחשב בכך שעל פי החלטתה בתוכנית, יחס המינוף (חוב ל-CAP נטו) של החברה לא יעלה על 50%. 

עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מבנה נדל"ן מסר אתמול כי מדובר בתוכנית אסטרטגית לחמש השנים הקרובות. "קבוצת מבנה היא מחברות הנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל, בעלת פורטפוליו הנכסים הגדול ביותר בארץ ועם עוצמה פיננסית המאפשרת צמיחה מואצת, וככזו אנו סבורים כי קיים פוטנציאל משמעותי ביותר להצפת ערך ולמינוף חוזקות הקבוצה באמצעות יישום אסטרטגיה ממוקדת ומוגדרת.

"בשנים הקרובות נמקד את העשייה שלנו בפיתוח של פורטפוליו הנכסים הקיים, הן המניב והן היזמי, לצד רכישת פעילויות שתאפשרנה להאיץ את צמיחת הפעילות במגזרי ליבת הפעילות שלנו, כאשר במקביל אנו פועלים לשדרוג התשתיות הניהוליות והטכנולוגיות שלנו באופן שיאפשר לקבוצה שליטה ובקרה אופטימליים על הפרויקטים השונים ועל מדדיה העסקיים. באמצעות התכנית, שתכלול גם מימוש נכסים שאינם אסטרטגיים והקפדה על רמת מינוף יציבה, נוכל להגדיל את ה-FFO של החברה בשיעור של למעלה מ-50% לסך המתקרב למיליארד שקל תוך חמש שנים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בקנדהעוזי לוימבנה נדל"ןמבנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...