מנהלת החטיבה העסקית של רמ"י באולפן: "נשווק השנה קרקע לאלפי יח"ד נוספות בשדה דב"

אחרי כמעט חודשיים וחצי חזרה רמ"י לפרסם מכרזי קרקעות. מנהלת החטיבה העסקית רותי אפריאט הגיעה לאולפן של מרכז הנדל"ן והסבירה: "למרות אי הוודאות, הייתה הבנה שצריך לחזור ולהניע את השוק". על המצב בפריפריה: "כמעט 50% מהמכרזים כן הצליחו, וראינו מכרזים בקריית גת ומגדל העמק. הקושי היה בעיקר במכרזי מטרה שמטבע הדברים יותר קשה איתם כי הם פחות רווחיים"

שיתוף הכתבה

אחרי כמעט חודשיים וחצי שבהם השהתה את כלל המכרזים ועסקאות, בעקבות פריצתה של מלחמת חרבות ברזל, חזרה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לפרסם מכרזי קרקעות, וגילתה שבאווירת המלחמה היזמים לא ממש ממהרים לגשת. מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, רותי אפריאט, סיכמה את השנה שחלפה כהצלחה, למרות הקשיים הלא מעטים שהביאה עמה, וסיפרה מעט על התוכניות ל-2024.

"צריך לזכור שהתחלנו את 2023 עם ריבית מאוד גבוהה, אחר כך עם מלאי של 60 אלף דירות לא מכורות, כלומר השוק רווי ויש ירידה בביקושים, וכמובן המלחמה שפרצה באוקטובר", הסבירה אפריאט. "יש מעל 93 אלף יח"ד שיצאו לשוק - המספרים כמעט הכי גבוהים בשנים האחרונות. בהינתן כל המורכבויות האלה אנחנו רואים הצלחה מאוד גדולה".

עצרתם את המכרזים במלחמה לחודשיים, וגם כשחזרתם ההצלחה לא הייתה גדולה.
"אני חושבת שאתה טועה. ההחלטה על סגירת המכרזים הייתה החלטה מודעת, מתוך הבנה שאין שוק ויש מאות אלפים במילואים. היכולת של היזמים להתארגן על עצמם הייתה בקשיים וחוסר הוודאות המאוד גדול ששרר. לקראת דצמבר החלטנו שנכון למרות אי הוודאות להתחיל ולסגור את המכרזים. הייתה הבנה שצריך לחזור ולהניע את השוק. כמעט 50% כן הצליחו, כולל בפריפריה, ראינו מכרזים בקריית גת ומגדל העמק. הקושי היה בעיקר במכרזי מטרה שמטבע הדברים יותר קשה איתם כי הם פחות רווחיים".

לדברי אפריאט, יעד מרכזי של רמ"י היא חיזוק הפריפריה. "היכולת שלנו לתת דירה במחיר נורמלי באזור המרכז היא מאוד מוגבלת. גם בראייה הלאומית אנחנו רואים את היעדים המרכזיים שלנו כחיזוק מחוז צפון ומרחב הדרום. בשלוש שנים שיווקנו למעלה מ-30 אלף יח"ד באשקלון, דימונה ואופקים. אין ספק שהמלחמה מהווה אתגר בהיבט הזה, גם בצפון וגם בדרום".

היא התייחסה לתכנונים לגבי 2024: "אנחנו ממוקדים במרכז וגם פריפריה ושאר הארץ. יש תוכניות דגל שיאושרו בשדה דב לאלפי יח"ד, ואנחנו מקווים לצאת איתן לשיווק כבר השנה, יש תוכניות מאוד גדולות מאושרות ברעננה, כפר סבא ונס ציונה. בקריית שמונה תוכנית ותמ"לית שאנחנו מקווים שתאושר. יש בהחלט למה לצפות ואנו מקווים שהמגמה שהתחלנו לראות תימשך".

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!