אשטרום: ההכנסות ברבעון הראשון של 24' - כ-1.1 מיליארד שקל, לעומת כ-1.25 מיליארד לפני שנה

התוצאות הכספיות של הקבוצה לרבעון הראשון של השנה מראות עלייה קטנה בהכנסות מהרבעון הקודם (כמיליארד שקל). הירידה בהכנסות מהרבעון המקביל ב-23' מוסברת בהשפעות המלחמה. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-222 מיליון שקל, הרווח הנקי - כ-6.4 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
גיל גירון ורמי נוסבאום (ניב קנטור)גיל גירון ורמי נוסבאום (ניב קנטור)

הכנסותיה של קבוצת אשטרום הסתכמו ברבעון הראשון של 2024, בכ-1.1 מיליארד ש"ח, לעומת כמיליארד ש"ח ברבעון הקודם, וכ-1.25 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל ב-2023. כך עולה מתוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון הראשון לשנת 2024. עיקר הקיטון בהיקף ההכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד נבע מהשפעותיה הישירות והעקיפות של מלחמת חרבות ברזל, לרבות סביבת הריבית שנותרה גבוהה, ומיוחס בעיקר למגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל (באמצעות אשדר ), למגזר הקבלנות בישראל ולמגזר התעשייה. זאת, בקיזוז חלקי עם גידול בהכנסות בפעילות החברה בחו"ל באמצעות אשטרום אינטרנשיונל.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הראשון של 2024, הסתכם בכ-222 מיליון ש"ח, לעומת כ-206 מיליון ש"ח ברבעון הקודם וכ-263 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2024, הסתכם בכ-104 מיליון ש"ח, לעומת כ-153 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה נובעת מהירידה ברווח הגולמי, כאמור בעיקר בשל השפעות המלחמה.

הרווח הנקי של קבוצת אשטרום ברבעון הראשון של 2024, הסתכם בכ-6.4 מיליון ש"ח, לעומת כ-49 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-5.6 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-47 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נובע מהירידה ברווח התפעולי, ביחד עם קיזוז ירידה קלה בהוצאות המימון נטו. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-257 מיליון ש"ח. בקופת הקבוצה והחברות הבנות שלה, על פי המאזן המאוחד, מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-1.78 מיליארד ש"ח. ההון העצמי של הקבוצה, נכון ל-31 במרץ 2024, מסתכם בכ-4.98 מיליארד ש"ח (מתוכו הון בסך של כ-4.7 מיליארד ש"ח מיוחס לבעלי המניות). 

פרויקט דיור ומסחר בקריית היובל, פרויקט "מכבי יפו" בת"א 

במהלך הרבעון אשטרום מגורים להשכרה השלימה את הקמת פרויקט הדיור ושטחי המסחר להשכרה בקרית היובל בירושלים, והחלה את השכרתן. נכון למועד זה, הושכרו 336 יח"ד מתוך 396 יח"ד בפרויקט, ובנוסף נחתמו הסכמי שכירות לשטחי מסחר ומשרדים בשטח של כ-1,650 מ"ר, ומתנהל משא ומתן מתקדם להשכרה של כ-1,900 מ"ר שטחי מסחר נוספים. 

באפריל 2024, זכתה אשדר עם שותפה במכרז רמ"י לחכירת מקרקעין הידועים בשם "מכבי יפו" בתל-אביב, עליהן צפוי להבנות פרויקט בנייה רוויה בהיקף של 412 יחידות דיור וכ-1,400 מ"ר שטחי מסחר. תמורת העסקה הסתכמה בכ-378.5 מיליון ש"ח. במאי 2024, חתמה אשדר על הסכם למכירת זכויותיה בשכונת גליל ים בהרצליה. תמורת העסקה מסתכמת בכ-322.5 מיליון ש"ח, ובנוסף תחזיר הרוכשת לאשדר הוצאות פיתוח בסך של כ-25.5 מיליון ש"ח ששולמו לרמ"י.

מניותיה של אשטרום נסחרות במדד  ת"א 125. הקבוצה פועלת ב-8 מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתיות בישראל – פעילות הכוללת, בין היתר, עבודות בנייה של פרויקטים קבלניים בתחום הבנייה למגורים ושלא למגורים ובתחום התשתיות; אשטרום נכסים , הפועלת בישראל, בגרמניה ובאנגליה, והמחזיקה ומנהלת קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה ועוד; חברת הבת אשדר , מהחברות המובילות בתחום ייזום למגורים והתחדשות עירונית בישראל; נדל"ן להשקעה ויזמות, באמצעות חברת הבת; אשטרום מגורים להשכרה, שמקימה פרויקטים למגורים להשכרה ארוכת טווח בכל רחבי הארץ;

אשטרום תעשיות – פעילות הכוללת בעיקר ייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם לענף הבנייה, וכן ייבוא ושיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה; אשטרום אנרגיה מתחדשת – פיתוח, הקמה ותפעול של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, בדגש על אנרגיה סולארית, רוח ואגירה בארץ ובעולם; אשטרום אינטרנשיונל - פעילות המתבצעת בתחומי קבלנות בנייה ותשתיות בחו"ל, לצד יזמות נדל"ן למגורים בארה"ב ונדל"ן מניב במזרח אירופה; אשטרום זכיינות – פעילות הכוללת השתתפות במכרזים וביצוע תכנון, תפעול ומימון של פרויקטים לאומיים גדולים בתחום התשתיות .יו"ר קבוצת אשטרום הינו רמי (אברהם) נוסבאום. מנכ"ל החברה הינו גיל גירון. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשטרוםאשדרגיל גירוןרמי נוסבאוםרבעון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...