בשווי 1.56 מיליארד שקל: עמרם אברהם השלימה את הנפקת המניות הראשונה בגיוס של 313 מיליון שקל

החברה גייסה את הכסף משורת מוסדיים, בהם אלטשולר שחם, תמורת 20% ממניותיה. אלון ויורם עמרם נשארים בעלי השליטה עם אחזקות בשיעור של כ-40% כ"א

שיתוף הכתבה
מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (ימית הרוניאן)מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (ימית הרוניאן)

חברת  עמרם אברהם , הפועלת בתחום הנדל"ן היזמי למגורים בישראל ובנדל"ן מניב בישראל ובשליטת אלון ויורם עמרם, השלימה אתמול (ד') הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בתל-אביב על פי שווי 1.56 מיליארד שקל לאחר הכסף.

במסגרת ההנפקה גייסה 312.6 מיליון שקל משורה של גופים מוסדיים, בהם אלטשולר שחם, תמורת כ-20% ממניותיה.  את ההנפקה הובילו חברת החיתום אוריון . ביולי 2022 הנפיקה החברה לראשונה אג"ח (סדרה א') ובדצמבר 2023 הנפיקה בהצלחה סדרת אג"ח נוספת (סדרה ב'). זוהי הנפקת המניות הראשונה של החברה ובכך הופכת לחברה ציבורית באופן מלא. אלון ויורם עמרם נשארים בעלי השליטה עם 40% ממניות החברה לאחר ההנפקה לכל אחד, דילול של 10% לכל אחד.  יו"ר עמרם אברהם הוא  אלון עמרם, ומנכ"ל החברה הוא נועם גרייף. 

החברה הוקמה בשנת 1989 על ידי אברהם עמרם, אביו של אלון, כחברה למוצרי בניין ועבודות עפר, מתוכה הוקמה זרוע היזמות של הקבוצה, עמרם אברהם חברה לבניין. 

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם לתאריך 31 בדצמבר 2023 ב-796 מיליון שקל (כ-836.9 מיליון שקל כולל זכויות מיעוט). במהלך 2023 כולה מכרה החברה 560 יח"ד, גידול של כ-55% לעומת 2022. הכנסות החברה ממכירת דירות ב-2023 הסתכמו בכ-764.2 מיליון שקל, הרווח לפני מס כ-220 מיליון שקל. מ-1 בינואר 2024 ועד -15 באפריל 2024 מכרה החברה 803 יח"ד בהיקף כספי של כ-1.2 מיליארד שקל. נכון ל-31 בדצמבר 2023, לקבוצה פרויקטים יזמים בישראל (מלאי דירות, פרויקטים בביצוע, בתכנון, עתודות קרקע, והתחדשות עירונית) בהיקף של כ-10,800 יח"ד. לאחר תאריך המאזן השלימה החברה עסקאות בהיקף של כ-257 יח"ד. בנוסף, בתחום הנדל"ן המניב , לחברה 7 נכסים מניבים בהיקף NOI שנתי של כ-20.7 מיליון שקל וכן פרויקטים בהקמה ותכנון שבאכלוס מלא צפויים להוות תוספת NOI בהיקף של כ-144 מיליון שקל בשנה.

בכך עמרם אברהם מצטרפת לאפי קפיטל שהונפקה השנה בשווי 460 מיליון שקל ולשורת חברות שבוחנות הנפקה, בהן יוסי אברהמי , דונה ופאי סיאם.

אלון עמרם יו"ר עמרם אברהם : "אנחנו מסמנים אבן דרך משמעותית ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה, להתפתחותה וביסוסה כחברת נדל"ן מובילה בישראל. אנו מודים לציבור המשקיעים על ההשתתפות בהנפקה ורואים בכך הבעת אמון גדולה, בטח בתקופה הנוכחית, בפעילות החברה ובפוטנציאל העסקי הגלום בה בשנים הבאות".

נועם גרייף, מנכ"ל עמרם אברהם : "הנפקתה של עמרם אברהם הינה נדבך נוסף התומך בהמשך פיתוח פעילות  החברה, בהמשך לגיוסי אג"ח שביצענו בשנתיים האחרונות. אנו נמצאים כיום בשיאה של עשייה, עם צבר משמעותי של פרויקטים בהקמה, ייזום ותכנון, שיגדיל משמעותית את היקפי הפעילות של החברה בתחום המגורים, זאת לצד המשך פיתוח תחום הנדל"ן המניב בחברה בשנים הקרובות. הגיוס הנוכחי באמצעות הנפקת המניות יחזק את הגמישות הפיננסית שלנו, יסייע לנו להאיץ את פיתוח הפרויקטים שלנו ולייצר ערך משמעותי לבעלי המניות".

יוסף גונן, סמנכ"ל הכספים: " עמרם אברהם ממשיכה בתוכנית עסקית ברורה להרחבה ופיתוח הפעילות תוך חיזוק ההון העצמי. החברה נמצאת בתנופת פעילות גדולה עם צפי לקבלת היתרי בניה לאלפי יח"ד עוד השנה בגין חלק מהפרויקטים שהיא מקדמת. ההנפקה הנוכחית תתמוך באסטרטגיה של החברה זו תוך ראיה ארוכת טווח."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמרם אברהםנועם גרייףהנפקות חברות נדל"ןיורם אברהם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...