שוק המשכנתאות המשיך להתאושש באפריל: 5.91 מיליארד שקל ניטלו – עלייה של 23% לעומת אשתקד

מנתוני בנק ישראל עולה כי אפיק ההלוואה הפופולארי ביותר באפריל היה מסלולי פריים לא צמודי מדד שבמסגרתם ניטלו הלוואות בסך 2.57 מיליארד שקלים. במסלולים שאינם צמודים עמדה תקופת הפירעון הממוצעת עבור המשכנתאות שניטלו באפריל על 23.5 שנים – ירידה משמעותית לעומת 25.1 שנים לפני שנה

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

במהלך חודש אפריל נטל הציבור 5.91 מיליארדי שקלים של הלוואות משכנתה, כך עולה מהנתונים שפרסם היום (א') בנק ישראל. מדובר בירידה קלה בשיעור 5% לעומת נתוני מרץ, לא מפתיע בהתחשב בחג הפסח שחל בסוף החודש. ביחס לאפריל אשתקד, מדובר בזינוק של כ-28% בנתוני המשכנתאות. כך שבסך הכל מדובר בהמשך מגמת ההתאוששות.

אפיק ההלוואה הפופולארי ביותר החודש היה מסלולי פריים לא צמודי מדד שבמסגרתם נטלו הלוואות בסך 2.57 מיליארד שקלים, 1.69 מיליארד ניטלו במסלול של ריבית קבועה לא צמודה (קל"צ), 987 מיליון שקלים ניטלו במסלול של ריבית קבועה צמודת מדד, ו-660 מיליון ניטלו במסלול צמוד מדד ועם ריבית משתנה.

בסך הכל, 3.23 מיליארדי שקלים ניטלו במסלולי ריבית משתנה מול 2.68 מיליארד במסלולים בריבית קבועה, ו-1.65 מיליארד שקלים במסלולים צמודי מדד מול 4.26 מיליארד במסלולים שאינם צמודים.

במסלולים שאינם צמודים עמדה תקופת הפרעון הממוצעת עבור המשכנתאות שניטלו באפריל על 23.5 שנים – ירידה משמעותית לעומת 25.1 שנים לפני שנה, ורמת הריבית הממוצעת היתה נמוכה יותר אף היא – 5.1% לעומת 5.5%. במסלולים צמודי המדד רמת הריבית נמוכה יותר משמעותית ועומדת על 3.1%, ותקופת ההחזר הממוצעת נמוכה יותר אף היא ועומדת על 21.6 שנים. זאת לעומת 3.7% ו-23.8 שנים באפריל אשתקד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתהמשכנתאותשוק המשכנתאותבנק ישראלריבית המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...