7 חודשים אחרי שהבנייה הסתיימה: הרוכשים הראשונים ב"שכונה המנותקת" בבני ברק קיבלו מפתחות

רוכשי הדירות הראשונים בפרויקט "מתחם הסופרים" בשכונה החדשה "איילת השחר" בצפון בני ברק, קיבלו בשבוע שעבר את המפתחות לביתם החדש. זאת למעלה מחודשיים אחרי שראש העיר חתם על 600 טפסי 4 לאכלוס דירות בפרויקט, שנדחה במשך חודשים עד שהושג התקציב לבניית הגשר שיחבר את השכונה למערכת הכבישים הסובבת אותה

שיתוף הכתבה
ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)

רוכשי הדירות הראשונים בפרויקט "מתחם הסופרים" בשכונה החדשה "איילת השחר" בצפון בני ברק קיבלו בשבוע שעבר (ה') את המפתחות לביתם החדש. זאת, למעלה מחודשיים אחרי שראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, חתם על 600 טפסי 4 לאכלוס דירות בפרויקט, ו-7 חודשים לאחר שבנייתן הסתיימה. בשבוע שעבר קיבלו את המפתחות רוכשי דירה אחת, והשבוע יקבלו בין 5-10 רוכשים נוספים את המפתחות לדירתם החדשה. 

839 דירות נבנו בפרויקט "מתחם הסופרים" על ידי חברת הבנייה ארזי הנגב של עודד שריקי, והן ממוקמות מדרום לפארק הירקון ושכונת רמת החייל בתל אביב. אכלוס הדירות הראשונות בפרויקט נדחה במשך חודשים, עד שהושג התקציב לבניית הגשר שיחבר את השכונה למערכת הכבישים הסובבת אותה בחודש ינואר 2024, והיווה תנאי ראשוני לקבלת טופס 4 . בחודש ינואר 2024 אישר משרד האוצר להעביר תקציב של 100 מיליון שקל הדרוש להקמת הגשר ובכך לאפשר מתן טופס 4 למאות דירות. 

עם זאת, 240 דירות בפרויקט, שגם בנייתן הסתיימה זה מכבר, לא יקבלו בשלב זה טופס 4 , מאחר והן ממוקמות בסמוך למסילת הרכבת התוחמת את השכונה מדרום, ואישור האכלוס שלהן מותנה בבניית קירוי מעל המסילה, בה מועברים דרך קבע חומרים מסוכנים. למרות ניסיונות להגיע להסכם מול רכבת ישראל לגבי הקירוי, הסכם שכזה טרם נחתם.

ראש עיריית בני ברק חותם על הטופס (דוברות עיריית בני ברק)ראש עיריית בני ברק חותם על הטופס (דוברות עיריית בני ברק)

לפני כחודש הודיעה עיריית בני ברק כי הושגה "התקדמות משמעותית" בבניית הגשר שאמור לחבר את השכונה החדשה בצפון העיר 'איילת השחר' לשאר חלקי בני ברק, ושבנייתו מתעכבת כבר זמן רב. "בימים אלו הושלמו קירות ההפרדה, המפרידים את מסילות הרכבת ומהווים את הבסיס לגשר", נכתב בהודעה שהוציאה העירייה.

מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, שלומי פולק, אמר אז בשיחה עם מרכז הנדל"ן כי השלמת קירות ההפרדה היא עדות בשטח לכך שבניית הגשר, שאי הקמתו מהווה את החסם העיקרי לאכלוס השכונה, עושה עוד צעד לקראת השלמתה. בשלב זה לא ניתן עם זאת להעריך מתי בדיוק תסתיים הבנייה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארזי הנגב ייזום ובנייהבני ברקחנוך זייברט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...