כרמיאל: אזור התעשייה הסמוך לרכבת יורחב ב-243,500 מ"ר; "עתודת הקרקע הגדולה האחרונה של כרמיאל לתעסוקה"

כ-233,000 מ"ר שטחי תעשייה יתווספו לאזור התעשייה, ובסך הכול כ-470 דונם • התוכנית כוללת גם את הסדרת נחל שזור הסמוך, וכן הסדרת ייעודים – כולל שטח סמוך בייעוד תעשייה שיהפוך לשטח פתוח

שיתוף הכתבה
כרמיאל (שאטרסטוק)כרמיאל (שאטרסטוק)

דחיפה תעסוקתית חשובה לכרמיאל: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת "כרמיאל - הרחבת אזור תעשייה צפון". מטרות התוכנית הן תכנון אזור תעשייה, תעסוקה ומסחר, עם מבנים, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים בשטח ללא ייעוד, והתווית אזור (ZONING), זאת לצד הסדרות במגרשי תעשייה קיימים.

מדובר בתוכנית נרחבת למדי: היא כוללת תוספת של כ-233,000 מ"ר שטחי תעשייה, כ-6,000 מ"ר שטחים עבור מבנים לשימושים ציבוריים ועוד כ-4,500 מ"ר שטחים עבור מבני ספורט ונופש. סך כול זכויות הבנייה באזור התעשייה הצפוני, הן הקיימות והן המוצעות, מסתכמות בכ-287,000 מ"ר לשימוש עיקרי.

"התוכנית ממוקמת בין כביש 85 ותוואי הרכבת מצפון, אזור התעשייה והמסחר ממערב, ושטחי תעשייה מדרום היישוב שזור ממזרח", נכתב בדברי ההסבר. "שטח זה מהווה את עתודת הקרקע הגדולה האחרונה של היישוב כרמיאל לאזור תעסוקה.

התוכנית מציעה הרחבה של אזור התעשייה הקיים בכ-470 דונם לשטחי תעשייה, תעסוקה, תעסוקה ומסחר, מבנים ומוסדות ציבור, הסדרת מתקנים הנדסיים קיימים, שטח לספורט ונופש, שטחים ציבוריים פתוחים, חניון לאוטובוסים ודרכים"

התוכנית מציעה הרחבה של אזור התעשייה הקיים בכ-470 דונם לשטחי תעשייה, תעסוקה, תעסוקה ומסחר, מבנים ומוסדות ציבור, הסדרת מתקנים הנדסיים קיימים, שטח לספורט ונופש, שטחים ציבוריים פתוחים, חניון לאוטובוסים ודרכים.

נוסף על כך, התוכנית מצרפת לתחומה מתחמים סמוכים ומסדירה תכנים משלימים: א. נחל שזור - תכנון רצועת הנחל והשטחים הפתוחים הסמוכים אליו כמשאב עירוני רציף ונגיש לציבור, ממזרח לרחוב החרושת (לפי תוכנית מאושרת) ועד גבול תחום השיפוט של כרמיאל; מגרשים בייעוד תעשייה לפי תוכנית מאושרת - בצמוד לרחובות מעלה כמון/רחוב צור - הסדרת ייעוד, שימושים וזכויות; מתחם במזרח אזור התעשייה - הצמוד למושב שזור אשר מיועד לתעשייה לפי תוכנית מאושרת היסטורית ג/4132, אך בפועל מעוטר בחורש צפוף ועצים משמעותיים. נכון לשנות ייעוד זה לשטח פתוח".

הוראות התוכנית כוללות את הסדרת מעבר נחל שזור בתחום התוכנית; את הסדרת המתקן ההנדסי הקיים (קידוחי מגד "כרמים 4"); יצירת מגרשים גדולים הניתנים לאיחוד וחלוקה; שינוי שטחי תעשייה, דרכים ושצ"פ לייעוד שטח פתוח (באזור שזור, כאמור); קביעת זכויות ומגבלות בנייה והוראות אחרות; קביעת תנאים והוראות לשמירה על איכות הסביבה.

התוכנית חולשת על פני 637 דונם בסך הכול. המגיש והיזם שלה הוא משרד הכלכלה והתעשייה, שהגיש את התוכנית למוסדות התכנון באוקטובר 2018. צוות התכנון כולו מגיע ממשרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים: העורך הראשי, אדריכל ומתכנן ערים גל בר-יוסף; אדריכל התוכנית, דורון רוהטין; ומתכננת התוכנית, סיגי פיסטינר.

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייהעיריית כרמיאלמשרד הכלכלה והתעשייהיעד אדריכלים ומתכנני עריםאזור תעשייה צפון כרמיאלרכבת ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...