עוד שלב בדרך לגאולה התחבורתית של חריש?

התוכנית יוצרת מסגרת תכנונית להקמת כניסה חדשה לעיר מדרום-מערב – אשר תתחבר לכביש 574 • האם התוכנית הזו תביא לשחרורה של חריש מבעיות התחבורה הרבות?

שיתוף הכתבה
מבט מלמעלה על חריש (המועצה המקומית חריש)מבט מלמעלה על חריש (המועצה המקומית חריש)

תושבי חריש – ייתכן שהגאולה בדרך: הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) הודיעה לאחרונה כי היא מעבירה את תת"ל 84, ליצירת מסגרת תכנונית להקמת דרך כניסה חדשה לעיר, להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור. אולי זהו האות המבשר את סיומן המתקרב של בעיות התחבורה הרבות בעיר שעליהן כבר דיווחנו לפני כשנה, עם הודעת משרד הבינוי והשיכון על קידום סלילת כביש חדש אל העיר. כעת, התוכנית הזו עולה שלב.

רצועת הדרך המוצעת הינה דו-מסלולית ותלת-נתיבית (שני נתיבי נסיעה בתוספת נתיב לתחבורה ציבורית), וכוללת שביל אופניים, הסדרת ניקוזים, גישור ומתקני דרך אחרים"

תת"ל 84 מאפשרת יצירת כניסה חדשה אל העיר מכיוון דרום-מערב, אשר תתחבר אל כביש כביש 574 (כביש 444 בעתיד) - מאזור צומת נרבתא לדרךH5 , כביש עורקי פנימי מאושר שנמצא בתחומי העיר. על פי דברי ההסבר, "התוכנית כוללת רצועת דרך בעלת מאפיינים הנדסיים של דרך אזורית ברוחב של כ-50 מטר, המיועדת למהירות תכן מוצעת של 80 קמ"ש. רצועת הדרך המוצעת הינה דו-מסלולית ותלת-נתיבית (שני נתיבי נסיעה בתוספת נתיב לתחבורה ציבורית), וכוללת שביל אופניים, הסדרת ניקוזים, גישור ומתקני דרך אחרים".

לפי התוכנית, צומת נרבתא, שבו תתחבר דרך הגישה לעיר עם כביש 574, יהפוך לצומת מרומזר. תוואי הדרך כולל כמה גשרים מעל יובלים של נחל נרבתא, החוצים מצפון לתוואי הנחל, וכן גשר מעל כביש 6, כביש חוצה ישראל, שנמצא בסמוך.

התוכנית כוללת הוראות לטיפול ושיקום נופי ואמצעים למזעור השפעות סביבתיות ככל הנדרש. אישור התוכנית וביצועה יאפשר כניסה ויציאה נוספת לעיר המתוכננת מכיוון דרום מערב, בהתאם ליעדי אכלוסה ופיתוחה"

"התוכנית כוללת הוראות לטיפול ושיקום נופי ואמצעים למזעור השפעות סביבתיות ככל הנדרש", נכתב עוד בדברי ההסבר. "אישור התוכנית וביצועה יאפשר כניסה ויציאה נוספת לעיר המתוכננת מכיוון דרום מערב, בהתאם ליעדי אכלוסה ופיתוחה". את התוכנית יזם והגיש משרד הבינוי והשיכון , והעורכת הראשית שלה היא מהנדסת גילה מלול, ממשרד אמי מתום מהנדסים ויועצים.

כידוע, העיר חריש מיועדת להפוך ליישוב בן 100,000 תושבים בשנים הקרובות, והיא נהנית מגידול מהיר באוכלוסייתה – שגורם לאותן בעיות תחבורה, שכן הגישה לעיר אינה מותאמת למספר התושבים ההולך וגדל. בשנת 2017, כפי שדיווחנו כאן לפני קצת יותר משנה, גדל שיעור ההגירה הפנימית לעיר ב-160%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןות"לות"לות"לכניסה חדשה לעיר חרישמהנדסת גילה מלולמשרד אמי מתום מהנדסים ויועצים

 
מחפש...