יו"ר הוועדה המקומית ת"א: "שוקלים לסגור את דיזנגוף לתנועת כלי רכב בסופי שבוע"
כנס תוכניות העתיד של העיר תל אביב-יפו ביוזמת מרכז הנדל"ן. ליאור שפירא בשיחה עם יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז: "חיפשנו בכל הזדמנות דרך להפסיק את תמ"א 38, וכשנקרתה ההזדמנות – ניצלנו אותה". הודה: "העיר מבחינה תחבורתית היא ג'ונגל, כי יש הרבה בנייה"
ליאור שפירא, יו"ר הוועדה המקומית ת"א (נאו מדיה)
"אנחנו חושבים לסגור חלק מרחוב דיזנגוף לתנועת כלי רכב בסופי שבוע", כך אמר ליאור שפירא, יו"ר הוועדה המקומית ת"א, שהתייחס לכך שהעיר "סגורה" פעמים רבות, כמו למשל לטובת מרתון תל אביב, מצעד הגאווה ועוד. שפירא אמר את הדברים בשיחה עם עמית גוטליב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, בכנס תוכניות העתיד של תל אביב-יפו ביוזמת מרכז הנדל"ן ובשיתוף עיריית תל אביב, שנערך היום (ג') באוניברסיטת תל אביב
גוטליב הציג את אחת הבעיות בעיר לדבריו: "לפני ארבעה חודשים תמ"א 38 בוטלה סופית, תוכנית תא/5555 תיקח זמן עד שתאושר, ובינתיים נשארנו ללא פתרון". שפירא אמר כי עמדת ראש העיר מהיום הראשון הייתה נגד תמ"א 38.
"זו לא הייתה תוכנית טובה, היא לא מוסיפה לעיר. חיפשנו בכל הזדמנות דרך להפסיק אותה, וכשנקרתה ההזדמנות – ניצלנו אותה. תוכנית הרובעים הרבה יותר טובה, כי אנחנו מעדיפים התחדשות עירונית . כשיש לך רחוב עם כמה בניינים ורק בניין אחד שעשה תמ"א 38 , פספסנו. התחדשות עירונית מאפשרת לנו לתכנן את העיר בצורה טובה יותר. ברחוב שלם עם תמ"א 38, כמות הדיירים הוכפלה ואין לנו שירותים עירוניים מתאימים, כי אין היטל השבחה ואין תכנון מוקדם. אנחנו חושבים שזה פסול. רוב ההתנגדויות שאני שומע מגיעות מהשכנים – אי אפשר עם הצפיפות, עם היעדר גני ילדים".
יהפוך למדרחוב בסופי שבוע? רחוב דיזנגוף בת"א, באזור כיכר דיזנגוף (שאטרסטוק)
לשאלה מדוע התמהמהו עם החלופה השיב שפירא: " היטלי השבחה – זו לא מילת גנאי. זה שיקול, אבל הם מיועדים לפיתוח האזור והתשתיות בו. יזם שרוצה לבנות צריך לקחת את זה בחשבון. אחת הסיבות שתוכניות אחרות לא התקדמו היא בגלל סוגיית היטל ההשבחה. אנחנו מאוד רוצים שתוכנית תא/5555 תאושר תוך שנתיים, תחת מנגנון רישוי מהיר יותר. אם מישהו היה מגיש עכשיו תמ"א, זה היה לוקח 5 שנים, ובתוכנית תא/5555 זה ייקח שנתיים".
עוד התייחס לסוגיית היטלי ההשבחה – אין ודאות, ואין מס אחיד. "אם היה ניתן לקבוע מס אחיד, זה רעיון נפלא, אבל אני לא רואה איך זה קורה, כי יש אזורים שונים ובניינים שונים. היטל השבחה אומר שאתה מתעשר, ואנחנו שותפים בכך. זה כמו שעלות דירה בתל אביב תיקבע לפי מטר אותו מחיר בכל העיר – זה לא ריאלי. אנחנו תורמים את חלקנו כשאנחנו מספקים שירותים לסביבה, וגם ערך הבית יגדל. מה שכן הייתי רוצה לקדם, הוא שבצמודי קרקע יקבעו מרחקים מכל הצדדים וגובה אחיד. נקבע 'מלבן', תעבוד בתוכו ואל תבוא אליי לרישוי".
עמית גוטליב וליאור שפירא (ניאו מדיה)
כמו כן התייחס שפירא להתארכות הפרויקטים שנמשכים לעיתים שלוש שנים. "יש כאן דילמות רבות, במיוחד סביב עבודות הרכבת הקלה. העיר מבחינה תחבורתית היא ג'ונגל, כי יש הרבה בנייה. עם זאת, קיבלנו הנחיה לתת עדיפות לעבודות הרכבת הקלה ולא להפסיק אף פרויקט. אנחנו מנסים למצוא איזון. כתוצאה מכך שכולם רוצים לגור בעיר, מחירי הדיור עולים".
לגבי תקני החניה אמר: "אנחנו צופים פני עתיד – רכבת קלה ומטרו. ביום מן הימים לא תצטרך רכב. אבל אם תמשיך לזהם את העיר עם חניות, זה לא יקרה. תמיד יש חילוקי דעות בין נבחרי הציבור לגורמי המקצוע. אצלנו הדעה של גורמי המקצוע מובילה. אני וראש העיר חסידים של גורמי המקצוע, ולכן המלאכה שלי יותר קלה. כשאתם רואים אותנו בדיונים בוועדה, חשוב לדעת שאנחנו מתכוננים מראש. אנחנו מקיימים שלוש ישיבות הכנה לכל נושא, שנמשכות יותר מזמן הוועדה עצמה, ואנחנו מאתגרים את אנשי המקצוע בכל דיון".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות