חברת החשמל מקדמת פיצוי ליזמים שיבנו חדר טרפו: "מי שהחדר יהיה אצלו בפרויקט לא יפסיד כלל"

כך חשף היום (ד') מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר במהלך אירוע "שולחן עגול" בהשתתפות עשרות יזמים: "מצב שבו כל יזם מחכה שיזם אחר יבנה את חדר הטרפו כדי להתחבר אליו, הוא לא בריא, וכולם יוצאים מופסדים". עוד עודד שפיגלר את היזמים לפנות לחברה בתלונות ואמר כי גם במקרה של תביעה "אין לנו רשימה שחורה"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר (מרכז הנדל"ן)מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר (מרכז הנדל"ן)

יוזמה חדשה המקודמת על ידי חברת החשמל ואשר קיבלה לאחרונה את הסכמת רשות החשמל, צפויה לפצות יזמים על הקמת "חדר טרפו", כך חשף היום (ד') מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר במהלך אירוע "שולחן עגול" שערך מרכז הנדל"ן עבור יזמים, בהשתתפות בכירי חברת החשמל וחברת רובי קפיטל מימון והשקעות נדל"ן. "אנחנו בחברת החשמל מקדמים פיצוי הוגן ליזם. מי שחדר הטרפו יהיה אצלו, לא יפסיד בכלל", אמר שפיגלר, "כיום המצב הוא לא בריא. זה מצב שבו כל יזם מחכה שיזם אחר יבנה את חדר הטרפו כדי להתחבר אליו. זה יוצר מצב שבו כולם יוצאים מופסדים".

חדר טרפו או חדר שנאים הוא חדר המכיל שנאי אחד או יותר המיועד להמרה של מתח חשמלי ממתח רשת ההולכה למתח רשת חלוקה. הדרישה להתקנת חדר טרפו נובעת ממדיניות הטמנת רשת חלוקת חשמל, אשר בעבר התבססה על עמודי חשמל. עם פירוק עמודי ההולכה והחלוקה במרחב העירוני, נוצר צורך למציאת אתרים שבהם ניתן לאכסן את השנאים, וזהו חדר הטרפו. חדרים מסוג זה משרתים, מלבד את דירות הבניין שבו הותקנו, גם את דירות הבניינים הסמוכים להם, ובמקום שבו קובעת חברת החשמל כי נדרש חדר טרפו, הדבר מהווה על פי רוב תנאי לקבלת היתר בניה .

היזמים מצדם אינם מתלהבים בלשון המעטה מהכנסת מתקן מסוג זה לפרויקט, אשר מצד אחד מעמיס עלויות, ומנגד נחשב למפגע שעלול לפגוע בשווי הדירות הנמכרות בקרבתו. בחברת החשמל מקווים כי המהלך להענקת פיצוי יעודד או לכל הפחות יפחית התנגדות מצד יזמים לבניית חדרי הטרפו, סוגיה שנחשבת כיום לחסם בפני האצת הבניה.

אירוע שולחן עגול של מרכז הנדל"ן (מרכז הנדל"ן)אירוע שולחן עגול של מרכז הנדל"ן (מרכז הנדל"ן)

לאורך הפגישה עלו טענות מצד חלק מהיזמים לגבי העבודה מול חברת החשמל, ובתוך כך איטיות במתן השירות וחוסר תיאום פנימי בין זרועותיה השונות של החברה. בדבריו לקבלנים אמר שפיגלר כי "תלונות זה דבר מבורך, זה כלי עבודה, אני אומר את זה לכל העובדים - תלונה זה ברכה. אנחנו יכולים באמצעות התלונות להיות ערים ולהיחשף לדברים שאנחנו לא מודעים לאליהם. אני מכיר את השירות הציבורי מצוין ואני יודע שיש חשש שמי שמתלונן עושים עליו איקס, לא אצלנו. תלונות שמגיעות אלינו הן נכס. גם תביעות נגד חברת חשמל הן מקובלות, אנחנו לא כועסים ואין לנו רשימה שחורה".

"מצריך 30%-40% שותפות אקוויטי ואנחנו יודעים לעשות את זה"

את הארוע פתח עומר אלפרן, שותף בחברת רובי קפיטל מימון והשקעות נדל"ן, שסקר את פעילות החברה בשנים האחרונות. לדבריו, היקף פעילות החוב של החברה עומד כיום על 18 מיליארד שקל, והיקף פעילות ההון (אקוויטי) על 2 מיליארד שקל. פעילות החוב שלה מתמקדת באזורי הביקוש, כלומר אזור המרכז, תל אביב וירושלים.

 עומר אלפרן, שותף בחברת רובי קפיטל מימון והשקעות נדל"ן, באירוע שולחן עגול (מרכז הנדל"ן) עומר אלפרן, שותף בחברת רובי קפיטל מימון והשקעות נדל"ן, באירוע שולחן עגול ( מרכז הנדל"ן )

בכל הנוגע לפעילות האקוויטי של רובי קפיטל אמר אלפרן: "כולם יודעים מה זה שותף פיננסי, לא המצאנו את הגלגל, אבל לקחנו את זה צעד קדימה, קרן ספיר יודעת לתת מענה פיננסי לצרכי ההון של הפרויקט לצד ערכים מוספים משמעותיים שמסייעים ליזם בקידום הפרויקט והצלחתו. כולנו מאמינים שהמדינה צריכה לראות יותר מגורים, ולכן אנחנו בעסק הזה. בעולמות של התחדשות עירונית , עבודה של 10-15 שנה מגיעה כעת לבשלות, וזה מצריך הון עצמי משמעותי. לנו יש את הידע והיכולת להעמיד את השותפות הנדרשת".

"נמצאים באזורי קרב, פועלים כשאפילו הצבא מתפנה"

עוד הרצה באירוע הרצל פרידמן, סמנכ"ל שירותי רשת בחברת החשמל. לדבריו "חברת החשמל נותנת מענה בתקופה של מלחמה, העובדים שלנו הם חיילים על אזרחי, אנחנו נמצאים באזורי קרב ופועלים כאשר אפילו הצבא מתפנה. לצערנו יש גם הרוגים. העבודה בתאום מלא עם הצבא אבל יש סיכון גדול. עשינו פעולת הכנה לתרחישים כולל כתוצאה מנזקי המלחמה, על  מנת שנוכל לתת למענה כמה שאפשר".

"מבחינת העבודה מול היזמים והקבלנים", אומר פרידמן, "אנחנו יודעים שיש לנו איפה להשתפר, אנחנו עושים מאמצים בשנה האחרונה ואנחנו מקווים שאתם מרגישים שינוי. אנחנו עושים תהליך לעולם הדיגיטל ובנינו פורטל הזמנות שניתן לגשת אליו מרחוק, אנחנו פועלים לטובת כמה שיותר שקיפות בכל התהליך הזה. כמו כן, הקמנו פורום עבודה של יועצי עבודה שיושבים לפתור בעיות שמתגלות בשטח ואנחנו יותר גמישים במתן בעיות בשטח, אבל יש עוד מה לעשות.

"העלינו לפני שנתיים בפורטל של חברת החשמל 350 דפי מידע לגבי כל מה שצריך לדעת בחיבורי חשמל. המטרה היא קודם כל שירות – לא צריך להרים טלפון, הכול בשקיפות מלאה. מה שמופיע בפורטל זה מה שמחייב. ככל שמקבלים את המידע בצורה שקופה וזמינה זה מייצר שיח יותר טוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חברת החשמלשולחן עגולרובי קפיטלחדר טרפוחדר שנאיםעומר אלפרן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...