משרד השיכון ליישובים בצפון ובדרום שנפגעו במלחמה: "הירשמו כקבלנים"

רשם הקבלנים הפיץ מכתב שמבקש להסב את תשומת לב הקיבוצים והמושבים שנפגעו, כי הם רשאים, באמצעות תאגיד בשליטתם, להגיש בקשה להירשם בפנקס הקבלנים. במכתב מצוינים יתרונות המהלך כולל חסכון כלכלי, ייעול עלויות הבנייה ושליטה ישירה על ביצוע עבודות השיקום

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן (מרסלו)מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן (מרסלו)

משרד הבינוי והשיכון ממליץ לקיבוצים ולמושבים בעוטף עזה ובצפון להירשם כקבלנים לצורך עבודות שיפוץ ושיקום. עמית גריידי, רשם הקבלנים, הפיץ היום (ב') מכתב המיועד לכל המעוניין תחת הכותרת "רישום בפנקס הקבלנים של קיבוצים ומושבים מחבל תקומה וצפון המדינה".

במכתב מבקשים משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים להסב את תשומת לב הקיבוצים והמושבים שנפגעו במלחמה, כי הם רשאים, באמצעות תאגיד בשליטתם, להגיש בקשה להירשם בפנקס הקבלנים, בהתאם לחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאית, "על מנת שיוכלו להגביר את מעורבותם בתהליך השיקום ולהיות אחראים ישירות לביצוע עבודות השיקום בשטחם". 

במכתב מצוינים גם היתרונות שברישום זה. יתרון אחד הוא שליטה ישירה על ביצוע עבודות השיקום: כקבלנים רשומים, תהיה ליישובים היכולת לבצע את עבודות השיקום בעצמם או באמצעות ניהול קבלני משנה. עוד מצוין כי קבלן אשר נרשם לראשונה בפנקס הקבלנים בענף הבנייה או בענף התשתיות רשאי לבצע במקביל כמה פרויקטים, בתנאי שלא יבצע באתר בנייה אחד עבודות בהיקף העולה על כ-4.9  מיליון שקל; בנוסף יוכלו להגדיל את ההכנסה גם מעבודות מחוץ ליישוב. 

יתרון נוסף הוא חיסכון כלכלי: "באמצעות ניהול עצמי של הפרויקטים, היישובים עשויים לייעל את עלויות הבנייה, ואף לקבל הכנסות מביצוע עבודות הבנייה והשיקום. היתרון האחרון המצוין במכתב הוא פעילות מכניסה בענף הבנייה: "הרישום בפנקס הקבלנים יאפשר ליישובים לבצע פעילות קבלנית בכל התחומים שייכללו ברישיונו, ולאו דווקא בתחומיו או לצורך שיקומם, כך שהדבר יכול להוות מקור הכנסה נוסף". 

עם זאת, יישובים שיבקשו להירשם בפנקס הקבלנים, באמצעות תאגיד בשליטתם, יהיו מחויבים לעמוד בהוראות חוק רישום קבלנים ותקנותיו הכוללות עמידה בסטנדרטים המקצועיים, לרבות איכות ביצוע גבוהה וקיום כללי הבטיחות בעבודה.

עוד מצוין שכדי שתאגיד יהיה רשאי להירשם בפנקס הקבלנים, עליו לעמוד במספר תנאים מחייבים, ובכלל זה להעסיק לפחות שני עובדים מקצועיים במשרה מלאה (מהנדסים, הנדסאים או מנהלי עבודה), שלהם הכשרה והסמכה מתאימה בתחום הנדסת הבניין, התשתיות או תחומים רלוונטיים אחרים, ידע מקצועי מתאים, והניסיון הדרוש לניהול וביצוע עבודות קבלניות ברמה גבוהה. כמו כן התאגיד יידרש להגשת בקשה לרישום בפנקס הקבלנים עם המסמכים הרלוונטיים. משרד הבינוי והשיכון יסייע בהגשת הבקשה.

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "פעילות השיקום לצד הבנייה המתוכננת ממשיכה להתקיים בימים אלו בכל מרחב בו זה מתאפשר ביטחונית, ללא המתנה לסיום המלחמה. השתלבות המושבים והקיבוצים בעוטף עזה ובצפון בתחום באופנים שונים, תאפשר להם שליטה גדולה יותר על השיקום, כאשר לפעילות זו אף פוטנציאל לחיסכון כלכלי ואפילו רווח. נמשיך לחתור בכל הכלים העומדים לרשותנו לא רק לשיקום מהיר ואיכותי של האזורים שנפגעו, אלא גם לשדרוג ושיפור איכות החיים בכל האזורים הללו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןעוטף עזהקיבוציםעמית גריידיחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...